Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vill ha jobb, nu!
          Fny
          Inlägg 13-10-2010, 08:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

Frustrerad... Nyutbildad arkeolog! Har sökt hur många jobb som helst de senaste månaderna, jag slutade räkna någonstans över 25-30 st. Åhå, men då finns det jobb iallafall! Ja, men självklart har inget jobb varit det jag är utbildad för, nej arkeologjobb finns det ju inga, vad tror du?! thumbdown.gif Nej jag har sökt de jobb jag kunnat: assistent, organisatör, receptionist, sekreterare, kassörska, äldreboendepersonal, cafébiträde, personlig assistent, ja till och med rivningsarbetare! Jag har dessutom varit i kontakt med diverse skolor och dagis, trots att jag saknar sådan utbildning, men med min bakgrund så vet jag att jag åtminstone skulle funka bra som vikarie.

Jag är en i grunden extremt optimistisk person. Under åren jag har studerat har jag aldrig haft problem att få sommarjobb, och eftersom jag är villig att arbeta (åtminstone tillfälligt) med i princip vad som helst så trodde jag faktiskt att jag skulle hitta ett jobb relativt snabbt. Jag har ju alltid varit den som lyckats med allt, typiskt mvg-barn med toppenbetyg och bra vitsord från tidigare arbetsgivare och bara positiva erfarenheter....Helst av allt vill jag doktorera... men doktorandtjänster växer ju inte på träd. sad.gif Men jag vet att min framtid ligger i forskningen, på ett eller annat sätt...