Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jesus in...satan ut=KRIG!
          silos
          Inlägg 29-11-2010, 23:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

En sak är säkert att när en människa vågar tala om att hon är troende blir det krig på alla plan i hennes liv!!!!
          Hon blir nästan som osynlig,d.v.s medmänniskor vill inte veta av henne längre,anhöriga börjar tro att hon har tappat förståndet och blivit hjärntvättad:(

Och satan och hans anhängare anfaller människan med allt möjligt:sjukdomar,hon kan bli uppsagd från sitt arbete,hon kan bli av med sjukersättningen,släktingar vänds emot henne och mycket mycket mera....

Allt detta bara för att hon talar om att hon tror på Jesus Kristus!

MEN,den som har Jesus i sitt hjärta är en VINNARE,bara hon fortsätter att vandra på den smala vägen!

En sådan människa är hatad av den onda andevärlden men djupt älskad av Jesus Kristus!

http://levamedjesus-kyllikki.blogspot.com/...t-nytt-liv.html
          http://levamedjesus-kyllikki.blogspot.com/...tan-utkrig.html

Citera
          7 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Överbölingen
          Inlägg 29-11-2010, 23:49
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Men kära vän!
          Allt det där är ju påhitt från människor.
          Bibeln finns. OK tro enligt den.
          Kornenfinns. Tro enligtden.
          Talmud eller vad det nu heter. Tro enlig tden.
          Budda, Shiv, Shintu OK

Den dag jag lämnar det jordiska livet så kanske jag får en religiös vibb.
          Sker det plötslgt så är det som det är. Skulle kalla det "En ny upplevelse". Den sista.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-11-2010, 00:01
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag känner massor med troende människor och dom har det inte alls så där, inte på någon punkt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 30-11-2010, 00:02
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (Överbölingen @ 29-11-2010, 23:49) *
          Men kära vän!
          Allt det där är ju påhitt från människor.
          Bibeln finns. OK tro enligt den.
          Kornenfinns. Tro enligtden.
          Talmud eller vad det nu heter. Tro enlig tden.
          Budda, Shiv, Shintu OK
          Den dag jag lämnar det jordiska livet så kanske jag får en religiös vibb.
          Sker det plötslgt så är det som det är. Skulle kalla det "En ny upplevelse". Den sista.

Nej och åter nej!!!
          Bibeln är skriven av människor och Gud gav dessa människor inspiration till att skriva dessa biblens böcker,DET tror jag fullt och fast på!

Jag blir nu uppriktig ledsen och mycket sorgsen för din skull! crying.gif
          Var säker på att du kommer får en fruktansvärd chock när du lämnat ditt liv bakom dig och står och möter Jesus och Han säger till dig:jag känner dig inte och DÅ kommer du även komma ihåg mina ord här!

Jag hoppas innerligt att du vill söka dig dig till Jesus och jag ber för dig!

Citera
          silos
          Inlägg 30-11-2010, 00:09
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 30-11-2010, 00:01) *
          Jag känner massor med troende människor och dom har det inte alls så där, inte på någon punkt.

Det är jag mycket glad för!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-11-2010, 00:11
          Länk hit: #6

Medlem

Lägg ner nu Silos, folk får väl tro vad dom vill eller inte tro alls. Det här är ett odlaforum och inte ett missionsforum!

Respektlöst! thumbdown.gif

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 30-11-2010, 00:14
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 30-11-2010, 00:11) *
          Lägg ner nu Silos, folk får väl tro vad dom vill eller inte tro alls. Det här är ett odlaforum och inte ett missionsforum!

Respektlöst! thumbdown.gif

Oj,jag som trodde att detta är en ÖPPEN forum för alla,både troende och icke troende!
          ELLER är det DU Stintan som bestämmer vad som får skrivas?

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 30-11-2010, 00:18
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

CITAT (silos @ 30-11-2010, 00:14) *
          Oj,jag som trodde att detta är en ÖPPEN forum för alla,både troende och icke troende!
          ELLER är det DU Stintan som bestämmer vad som får skrivas?

Det är Stintan som är Gud.
          Har du en annan menar du?

Citera
          omk
          Inlägg 30-11-2010, 00:26
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

Men Silos !!

Alla har inte modet att KUNNA eller VÅGA tro, som du gör, helt oreserverat och förbehållslöst ! Och dessutom berätta om det !!
          Jag tror snarare att folk, innerst inne, respekterar och avundas dej litegrann, för att du funnit DIN mening.
          Du ska bara inte pådyvla DIN mening på alla andra. De har sina egna åsikter.
          Du skriver kanske bara om kristendomen, men du kan inte dra alla icke-troende kristna (ELLER alla andra icketroende i alla andra olika religioner, för den delen) över en kam, vännen !

Redigerat av omk: 30-11-2010, 00:30

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Anma
          Inlägg 30-11-2010, 00:39
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (silos @ 30-11-2010, 00:02) *
          Var säker på att du kommer får en fruktansvärd chock när du lämnat ditt liv bakom dig och står och möter Jesus och Han säger till dig:jag känner dig inte och DÅ kommer du även komma ihåg mina ord här!

Jag trodde Jesus kände alla, till och med de icketroende.

Citera
          silos
          Inlägg 30-11-2010, 01:22
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (omk @ 30-11-2010, 00:26) *
          Men Silos !!

Alla har inte modet att KUNNA eller VÅGA tro, som du gör, helt oreserverat och förbehållslöst ! Och dessutom berätta om det !!
          Jag tror snarare att folk, innerst inne, respekterar och avundas dej litegrann, för att du funnit DIN mening.
          Du ska bara inte pådyvla DIN mening på alla andra. De har sina egna åsikter.
          Du skriver kanske bara om kristendomen, men du kan inte dra alla icke-troende kristna (ELLER alla andra icketroende i alla andra olika religioner, för den delen) över en kam, vännen !

Ja,så är det nog.
          Inte vill jag pådyvla mina medmänniskor min tro och självklart måste alla ha rätt till sina åsikter!

Det är bara så att jag har sådan smärta inom mig för mina medmänniskor,de som inte tror på Gud-Jesus Kristus och detta gör att jag valde att skriva här nu.

För det första fördömer jag inte en enda medmänniska,utan jag ÄR uppriktigt sorgsen för allas skull som inte har tagit emot Jesus Kristus och DET gör mig så ont att jag gråter ofta......
          Och klart är att detta ses som att dra alla över en kam MEN den nakna hemska sanningen är den att;den som inte ha Jesus som den absoluta NUMMER ETT i sina liv kommer att få en chock efter döden!!!

Och detta är jag bara tvungen att skriva och berätta om även fastän jag vet att jag kommer att bli hatad och hånad,men det tar jag och vet att Jesus ÄR med mig och älskar mig för att jag vågar tala ut om att jah tror på Honom!

Kanske kanske (hoppas jag) att någon människa tar till sig dessa mina ord!För mig har det tagit så där 60 år att ta emot Jesus i mitt hjärta,men bättre sent än aldrig och NU gäller det för mig att våga tala-skriva om Jesus Kristus!

Du skall veta att jag har varit på många smärtsamma och svåra villovägar under mitt liv då jag har sökt livets mening och till slut fann jag mitt livs mening:Jesus Kristus!

Jag kan inte låta bli att fundera över det faktum att människor blir nästan rabiata när man skriver eller talar om Jesus.Så visst är Jesus mycket mycket viktig här i världen för oss människor!

Jag skulle inte längre våga gå en dag utan Jesus i mina tankar,böner i mitt talande.....

CITAT (Anma @ 30-11-2010, 00:39) *
          Jag trodde Jesus kände alla, till och med de icketroende.

Ja,det gör Han,men som jag har förstått så kommer Jesus att tala om för dem som icke tro på Honom och inte följer i hans spår:ER KÄNNER JAG INTE!!!!

Och jag är absolut inte säker på att Han känner vid mig då jag dör,eftersom jag är inte någon vidare eftrföljare av Honom men jag hoppas att jag hinner blir detta innan döden nalkas......

CITAT (AndersKbg @ 30-11-2010, 00:18) *
          Det är Stintan som är Gud.
          Har du en annan menar du?

Stintan vill nog gärna bestämma över andra medlemmar här och tala om vad som får skrivas och framförallt vad som INTE får skrivas enligt henne!
          Jag har dock överseende med henne. smile.gif

Min Gud ÄR Jesus Kristus!

Citera
          kluringen
          Inlägg 30-11-2010, 02:12
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 99
          Medlem nr: 34 286

CITAT (silos @ 30-11-2010, 01:22) *
          Det är bara så att jag har sådan smärta inom mig för mina medmänniskor,de som inte tror på Gud-Jesus Kristus och detta gör att jag valde att skriva här nu.

Känn ingen smärta för min skull!!! Jag hade Gud och Jesus i mitt hjärta när jag var barn men lyckades släppa ut honom när jag kom upp i övre tonnåren och har varit fri och lycklig sen dess, fri från från tvivlets plågor och all trams som min uppfostran har prackat på mig.

När jag dör blir jag kompost till glädje för kamraterna på det här forumet. En mycket trevligare tanke än att mitt liv ska ifrågasättas av en 2000-årig gubbe.

angel_not.gif

Grattis till att ha uppfunnit din egen religion! Jag fick lära mig att Gud var den ende guden och att Jesus var hans son. Det var ju i alla fall vad Sonen predikade som älskade sin Fader. Jag skulle nog be för dig och försöka bota din smärta om jag hade någon att be till. Tipps: Vad sägs om ett besök på apoteket? Där brukar jag hitta medel som botar.
          giggle.gif

Redigerat av kluringen: 30-11-2010, 02:25

Citera
          faith
          Inlägg 30-11-2010, 03:32
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

Silos, jag kan känna igen mig i en del av det du skriver. Därför väljer jag att behålla min tro för mig själv numera, då det väcker så mycket negativa känslor hos medmänniskor. I min erfarenhet i alla fall.

CITAT (kluringen @ 30-11-2010, 02:12) *
          Tipps: Vad sägs om ett besök på apoteket? Där brukar jag hitta medel som botar.
          giggle.gif

thumbdown.gif

--------------------

Citera
          Carl
          Inlägg 30-11-2010, 05:57
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

krya på dig

Citera
          Gita
          Inlägg 30-11-2010, 06:47
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (silos @ 30-11-2010, 01:22) *
          Ja,så är det nog.
          Inte vill jag pådyvla mina medmänniskor min tro och självklart måste alla ha rätt till sina åsikter!

Men snälla du, tyck inte synd om mig. För mig är livet och världen tillräckligt fantastisk som den är.
          Meningen för mig är just att leva den korta tid som livet varar för att sedan försvinna för alltid precis som allt annat i naturen.
          Visst, alla har rätt till sin syn på livet och dess mening och visst respekterar jag de som tror på en gud, men i den här tråden tycker jag det blir obehagligt lite grann på samma sätt som i grönsaks/kost och motionstrådarna, dvs för mycket/ fanatiskt på ett sätt som i min värld inte känns riktigt friskt.

Så sluta oroa dig för oss som inte delar in tro och börja glädja dig åt ditt eget liv i stället.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-11-2010, 07:00
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Gita @ 30-11-2010, 06:47) *
          Men snälla du, tyck inte synd om mig. För mig är livet och världen tillräckligt fantastisk som den är.
          Meningen för mig är just att leva den korta tid som livet varar för att sedan försvinna för alltid precis som allt annat i naturen.
          Visst, alla har rätt till sin syn på livet och dess mening och visst respekterar jag de som tror på en gud, men i den här tråden tycker jag det blir obehagligt lite grann på samma sätt som i grönsaks/kost och motionstrådarna, dvs för mycket/ fanatiskt på ett sätt som i min värld inte känns riktigt friskt.

Så sluta oroa dig för oss som inte delar in tro och börja glädja dig åt ditt eget liv i stället.
          Gita

tummenupp.gif Håller med.

--------------------

Citera
          Olle A
          Inlägg 30-11-2010, 07:05
          Länk hit: #17

Gäster

Silos, jag tror också på Jesus men tycker att det du skriver i ditt första inlägg verkar ganska fanatiskt. Vilken kyrka är det du har hamnat i? Jag hoppas att det inte är någon skum sekt. Som kristen tror man på en god och kärleksfull gud, full av nåd och förlåtelse. Att känna hans frid i hjärtat är raka motsatsen till det "krig på alla plan" som du skriver om.

Olle

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 30-11-2010, 08:11
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

CITAT (Olle A @ 30-11-2010, 07:05) *
          Silos, jag tror också på Jesus men tycker att det du skriver i ditt första inlägg verkar ganska fanatiskt. Vilken kyrka är det du har hamnat i? Jag hoppas att det inte är någon skum sekt. Som kristen tror man på en god och kärleksfull gud, full av nåd och förlåtelse. Att känna hans frid i hjärtat är raka motsatsen till det "krig på alla plan" som du skriver om.

Olle

Kloka ord Olle, min farmor var en sådan troende som inte"prackade" på andra sin tro men levde efter den och hon var den finaste människa som jag någonsin känt.

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 30-11-2010, 09:00
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (titti49zon6 @ 30-11-2010, 08:11) *
          Kloka ord Olle, min farmor var en sådan troende som inte"prackade" på andra sin tro men levde efter den och hon var den finaste människa som jag någonsin känt.

titti precis så var både min mormor och min mamma.

Citera
          Solstorm
          Inlägg 30-11-2010, 09:14
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

För mig är Jesus en god symbol som står för godhet och kärlek. Jag anser att vi alla ska sträva efter att vara goda människor som inte gör andra illa eller utnyttjar någon för egen vinnings skull. Det är något som vi alla behöver jobba med. Att aldrig sluta sträva efter att vara goda och medkännande människor. Det ska vi utveckla så att godheten i oss blir ryggmärgskunskap och kommer automatiskt. Lättare sagt än gjort ibland. För mig smäller det högre att av sig själv välja den vägen. Om vi tror på Jesus eller inte spelar inte så stor roll. Att vara god bara för att man är rädd för straff, djävulen eller onda andar smäller inte lika högt som om man strävar efter att vara en god människa bara för att man själv vill vara det.

Nu är jag ingen expert på bibeln men för mig är det mera helvete, fan och djävulskap i gamla testamentet. Öga för öga, tand för tand, syndastraff osv. Med nya testamentet kom Jesus och pratade om kärlek och förlåtelse. Jesus fördömde ingen. Jesus ville heller inte bli upphöjd till någon gud, han spred sin visdom bara.

Nog känner jag människor som blivit pikade för sin tro men inte att någon blivit förföljd så som du skriver
          CITAT
          En sak är säkert att när en människa vågar tala om att hon är troende blir det krig på alla plan i hennes liv!!!!
          Hon blir nästan som osynlig,d.v.s medmänniskor vill inte veta av henne längre,anhöriga börjar tro att hon har tappat förståndet och blivit hjärntvättad:(

Däremot så känner jag människor som varit medlemmar i jehovas vittnen, hos pingstvännerna och andra sekter som har blivit illa behandlade när de har lämnat församlingarna. Släkt och familj som vägrar umgås med sin familjemedlem som har lämnat församlingen. Att inte kunna älska människor bara för att de inte tror på samma sätt är verkligen inte att följa Jesus. Det liknar mer gamla testamentet, det är där kriget finns och förföljelse av oliktänkande.

Jag har mycket svårt att föreställa mig att Jesus skulle ha sagt något i stil med "Fan ta dig om du inte tror på mig"

Att se tecken omkring sig på att gör si och så annars kommer något ont att drabba dig liknar tvångsbeteende och ät ett sjukdomstecken som inte är så ovanligt inom schizofreni bl a

Citera

7 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 01:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon