Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jag letar efter..., Saker ni inte hittar i affärerna?
          Wilmer
          Inlägg 28-12-2010, 00:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Jag med flera som tillexempel jobbar inom barnomsorgen letar efter riktiga termobyxor. Tjocka goa varma som man hoppar i med ett par långkalsonger under och överlever stillastående en halv dag. Finns de inte längre? Det finns bara tunna oanvändbara som man måste köpa megastora och sedan ändå ha på sig långkalsonger och varma byxor under för att överleva. Jag har blivit för tjock för mina gamla som jag tyvärr slängde i tron att det bara var att köpa nya. Hade jag förstått bättre hade jag typ sytt ut de gamla. Någon som vet var de finns att få tag i?

Jag har flera saker jag letar efter.. En till orkar ni med? Varma skor som man bara kan hoppa i, som de gamla snowjoggers som fanns. Har slitit ut mitt sista par och letar i förtvivlan efter enkla att hoppa i supervarma - inte - kostar - 2000 kr skor. Finns det inte nuförtiden?

Hälsningar helt omodern, tydligen, Wilmer.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          4 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Eva-Helene
          Inlägg 28-12-2010, 00:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Blåkläder har varma, fodrade och vindtäta byxor. Skorna...sist jag såg såna till salu var på Myrorna... smiley_small_hug.gif

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          Wilmer
          Inlägg 28-12-2010, 01:23
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Tack E-H, ja, de sista skorna jag köpte var på myrorna giggle.gif men de är tyvärr utslitna nu.

Blåkläder, ja, kanske där de har ett större sortiment än här, har kollat deras och alla andra arbetskläder jag hittat. Suck.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          herkules
          Inlägg 28-12-2010, 08:23
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

m90 värmebyxa - de är jättevarma.

moonboots

här verkar vara en engelsk sida för snowjoggers, då slipper du tull och moms om du skulle handla.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          skånepåg
          Inlägg 28-12-2010, 09:11
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Jag fick en rätt bra jacka och termo byxor i födelsedagspresent och de hade styvmamsen köpt på stadium.

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 28-12-2010, 09:57
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Min arbetskamrat har termobyxor men jag vet inte var hon köpt dem. Hon behöver såna för hon pendlar från Orust med tåg och/eller buss och är van vid att stå och frysa på hållplatser och perronger. biggrin.gif Fast nu dröjer det 2 veckor tills jag börjar jobba igen och kan fråga henne.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Carl
          Inlägg 28-12-2010, 10:13
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Titta här http://dan-tackel.com/product.asp?product=3037

Citera
          theseraphim
          Inlägg 28-12-2010, 11:19
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (Wilmer @ 28-12-2010, 00:38) *
          Jag med flera som tillexempel jobbar inom barnomsorgen letar efter riktiga termobyxor. Tjocka goa varma som man hoppar i med ett par långkalsonger under och överlever stillastående en halv dag. Finns de inte längre? Det finns bara tunna oanvändbara som man måste köpa megastora och sedan ändå ha på sig långkalsonger och varma byxor under för att överleva. Jag har blivit för tjock för mina gamla som jag tyvärr slängde i tron att det bara var att köpa nya. Hade jag förstått bättre hade jag typ sytt ut de gamla. Någon som vet var de finns att få tag i?

Jag har flera saker jag letar efter.. En till orkar ni med? Varma skor som man bara kan hoppa i, som de gamla snowjoggers som fanns. Har slitit ut mitt sista par och letar i förtvivlan efter enkla att hoppa i supervarma - inte - kostar - 2000 kr skor. Finns det inte nuförtiden?

Det finns både skor och riktiga termobyxor fortfarande och de behöver inte vara svindyra, jag köpte ett par tjocka termos på Stadium för 399:- till min dotter tex. Ska man som vuxen ha bra saker och varmt så kan man även titta på tex jakt&fiske butiker då deras kunder är bland de som ställer störst krav på grejorna plus att de inte behöver kosta skjortan. kolla här tex...

http://www.piscari.se/Hardwear-Vinterstovl...rk/Produkt_srk/

Men sedan ska man veta en sak att ibland är det bättre med underställ o dylikt som andas än tjocka dunkläder som får en att svettas för det är det som gör en sjuk o dålig när man är ute o leker i snön. Det är därför man ser mer o mer av de tunnare moderna materialen i vinterkläder nu för tiden.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 28-12-2010, 12:53
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

.............. Varma skor som man bara kan hoppa i, som de gamla snowjoggers som fanns. Har slitit ut mitt sista par och letar i förtvivlan efter enkla att hoppa i supervarma - inte - kostar - 2000 kr skor. Finns det inte nuförtiden..................

Har jag också letat efter med ljus och lykta - alla skor i affärerna är alldeles för tunna, inkl. snowjoggers. Skulle aldrig försöka skicka efter utan att kunna prova eftersom dels är storlekarna så olika och dels kan dom se varma och sköna ut men är det sen inte och ofta har dom dåliga sulor utan ordentlig mellansula, det känns som om man går nästan direkt på marken. Har ett par som jag köpte vintern -86, gissa om dom behöver bytas ut.....??? men hittills är dom de varmaste jag haft, fast jag nästan vart och varannat år skaffar nya i tron att jag kan kasta dom gamla......

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Peztis
          Inlägg 28-12-2010, 15:23
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Letar också efter typ moonboots, bara att hoppa i - inga snören!

Måste annars bara berätta att jag hösten 2004 köpte ett par kängor från Jobi och jisses vad jag har älskat dem! Aldrig fått skoskav eller frusit i dem, jag fick plats med mina anpassade sulor och de är fortfarande snygga och fräscha. OK, nu börjar de kännas liiiite kalla men det är ok efter så pass många år och jag har i stort sett använt dem dagligen vintrarna igenom.
          Såg att Jobi har en ny modell med kardborre, blir allt lite sugen... http://jobi.se/arbetsskor/produkt.php?id=217
          För att prova skorna så kan man ju bjuda över Jobi till jobbet, det kanske är flera som är intresserade. Om du gör det, se till att de tar med den sko du är intresserad av och i rätt storlek. Sedan beställer man av dem och de sänder varorna till dig.
          Och nä, jag har absolut ingen anknytning till dem. smile.gif Bara varit nöjd med deras varor...

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          andersen
          Inlägg 28-12-2010, 16:30
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

CITAT (Peztis @ 28-12-2010, 15:23) *
          Letar också efter typ moonboots, bara att hoppa i - inga snören!

Måste annars bara berätta att jag hösten 2004 köpte ett par kängor från Jobi och jisses vad jag har älskat dem! Aldrig fått skoskav eller frusit i dem, jag fick plats med mina anpassade sulor och de är fortfarande snygga och fräscha. OK, nu börjar de kännas liiiite kalla men det är ok efter så pass många år och jag har i stort sett använt dem dagligen vintrarna igenom.
          Såg att Jobi har en ny modell med kardborre, blir allt lite sugen... http://jobi.se/arbetsskor/produkt.php?id=217
          För att prova skorna så kan man ju bjuda över Jobi till jobbet, det kanske är flera som är intresserade. Om du gör det, se till att de tar med den sko du är intresserad av och i rätt storlek. Sedan beställer man av dem och de sänder varorna till dig.
          Och nä, jag har absolut ingen anknytning till dem. smile.gif Bara varit nöjd med deras varor...

Ja dom kängorna ser varma ut, men blir det inte ostadigt att gå i kängor som man inte kan dra åt?

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Meriona
          Inlägg 28-12-2010, 16:39
          Länk hit: #12

Gäster

För att fylla på så letar jag efter en skinnsoffgrupp där mellanrummet mellan ätbar stoppning och golv är minst 30 cm. Det finns inte. Min nuvarande är från sent 70-tal och är gravt nedsutten om man säger så. sad.gif

Citera
          andersen
          Inlägg 28-12-2010, 17:12
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Meriona @ 28-12-2010, 16:39) *
          För att fylla på så letar jag efter en skinnsoffgrupp där mellanrummet mellan ätbar stoppning och golv är minst 30 cm. Det finns inte. Min nuvarande är från sent 70-tal och är gravt nedsutten om man säger så. sad.gif

Haha blev tvungen att läsa inlägget flera gånger... ätbar stoppning visst jag brukar äta i soffan men inte äta av stoppningen..

--------------------

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 28-12-2010, 17:23
          Länk hit: #14

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Så höga ben brukar det nog inte vara på sofforna men det finns förhöjningar att sätta soffbenen i så den kommer upp till önskad höjd!

Citera
          Meriona
          Inlägg 28-12-2010, 17:27
          Länk hit: #15

Gäster

CITAT (andersen @ 28-12-2010, 17:12) *
          Haha blev tvungen att läsa inlägget flera gånger... ätbar stoppning visst jag brukar äta i soffan men inte äta av stoppningen..

Knasboll, det är husdjuren som äter, och de når inte högre än 30 cm. giggle.gif

CITAT (hattstugan @ 28-12-2010, 17:23) *
          Så höga ben brukar det nog inte vara på sofforna men det finns förhöjningar att sätta soffbenen i så den kommer upp till önskad höjd!

Men jag vill inte att soffan ska bli högre inte, bara avståndet till ätbarheten. smile.gif I slutet av 70- och början av 80-talet gjordes perfekta råttsäkra soffor. VARFÖR i himlens namn slutade man med det? Det går ju inte ens att dammsuga under de nya? sad.gif confused.gif

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 28-12-2010, 18:15
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Jag med flera som tillexempel jobbar inom barnomsorgen letar efter riktiga termobyxor. Tjocka goa varma som man hoppar i med ett par långkalsonger under och överlever stillastående en halv dag. Finns de inte längre?

http://engelsons.se/jakt-fritid-klader/index.php?

Själv åkte jag ner dit innan snön kom och köpte varma kläder så nu ser jag ut som en jägare flirting.gif

Mitt tips är att leta på blocket, har köpt mina senaste soffor där och är nöjd

Citera
          andersen
          Inlägg 28-12-2010, 18:29
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (ingrid fuxwall @ 28-12-2010, 18:15) *
          Mitt tips är att leta på blocket, har köpt mina senaste soffor där och är nöjd

Fast en varning, det har varit mycket skriverier om vägglöss, vetekatten om jag skulle våga att köpa det på blocket.

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 28-12-2010, 18:33
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag köpte en liten tvåsittssoffa i skinn till mitt sovrum på Blocket förra våren och inte den minsta lilla vägglus fick jag med. giggle.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 28-12-2010, 18:34
          Länk hit: #19

Gäster

CITAT (andersen @ 28-12-2010, 18:29) *
          Fast en varning, det har varit mycket skriverier om vägglöss, vetekatten om jag skulle våga att köpa det på blocket.

Huvva - nä SÅNA husdjur vill jag ju inte ha! fear.gif

Jag har tittat i annonser på både blocket och i tidningar, men de som är i den stilen jag måste ha, de är lika nedsuttna som de jag har.

Citera
          malcolm
          Inlägg 28-12-2010, 18:35
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Kolla på mio, där kanske de har fast de tar bra betalt för sina grejor.

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 03:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon