|
Är vi vuxna eller har vi stannat i utvecklingen? |
|
|
|
05-01-2011, 18:31
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Jag har alltid trott och till och med fått höra att jag är en löjlig och barnslig och visst är det sant i mångt och mycket!
Men en sak är säker att många medlemmar här slår mig i den frågan i hästlängder,alltså i att vara löjliga och barnsliga och de är dessutom elaka som bara den,med sina eviga påhopp,men ack nej får man sedan läsa om någon skulle påpeka det för dem,jag bara skriver som jag tycker bla bla bla i det oändliga!!!!
Fy vad jag är trött på sådana människors beteende! Undrar bara hur de är IRL?!? Mår de bra av att psyka sina medmänniskor,tänker de någonsin efter vad som kan hända när de har gjort sina påhopp,att de kanske knäcker en människa för all framtid?!?
|
|
|
|
3 sidor
1 2 3 >
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
05-01-2011, 18:37
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Det är också så att vissa personer har en förmåga att locka det absolut värsta ur sina medmänniskor, medvetet eller omedvetet
|
|
|
|
Meriona
|
05-01-2011, 18:39
|
Gäster

|
Jag är då vuxen vad jag vet. Vad menar du ska komma för gott av den här tråden, Silos?
|
|
|
|
|
05-01-2011, 18:47
|
Medlem

|
CITAT (Huggorm @ 05-01-2011, 18:37)  Det är också så att vissa personer har en förmåga att locka det absolut värsta ur sina medmänniskor, medvetet eller omedvetet Men,visst är väl varje människa ansvarig för hur man agerar här i världen?! Det är alldeles för lätt att säga-skriva:det var h*n som fick mig att betee mig som jag gör nu! Gör man på det sistnämnda sättet tar man inte ansvar för sitt eget agerande utan skyller på sina medmänniskor.
|
|
|
|
|
05-01-2011, 18:49
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (silos @ 05-01-2011, 18:47)  Men,visst är väl varje människa ansvarig för hur man agerar här i världen?! Det är alldeles för lätt att säga-skriva:det var h*n som fick mig att betee mig som jag gör nu! Gör man på det sistnämnda sättet tar man inte ansvar för sitt eget agerande utan skyller på sina medmänniskor. Det har du fullkomligt rätt i.
|
|
|
|
|
05-01-2011, 19:00
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (silos @ 05-01-2011, 18:31)  Jag har alltid trott och till och med fått höra att jag är en löjlig och barnslig och visst är det sant i mångt och mycket!
Men en sak är säker att många medlemmar här slår mig i den frågan i hästlängder,alltså i att vara löjliga och barnsliga och de är dessutom elaka som bara den,med sina eviga påhopp,men ack nej får man sedan läsa om någon skulle påpeka det för dem,jag bara skriver som jag tycker bla bla bla i det oändliga!!!!
Fy vad jag är trött på sådana människors beteende! Undrar bara hur de är IRL?!? Mår de bra av att psyka sina medmänniskor,tänker de någonsin efter vad som kan hända när de har gjort sina påhopp,att de kanske knäcker en människa för all framtid?!? . CITAT (Huggorm @ 05-01-2011, 18:37)  Det är också så att vissa personer har en förmåga att locka det absolut värsta ur sina medmänniskor, medvetet eller omedvetet Frågan är då vem som är mest skyldig. Den som lockar fram detta hos andra människor eller den som griper tag och gör saken värre.
|
|
|
|
|
05-01-2011, 19:02
|

Medlem
Antal inlägg: 2 494
Medlem nr: 14 081

|
CITAT (Alba @ 05-01-2011, 19:00)  . Frågan är då vem som är mest skyldig.
Den som lockar fram detta hos andra människor eller den som griper tag och gör saken värre. Blir nästan lite filosofiskt nu...vem är värt den som lockar fram det värsta eller den som bär det värsta inom sig hela tiden:-) Nästan lite Nitsche över det hela....
|
|
|
|
|
05-01-2011, 19:09
|
Medlem

|
CITAT (Meriona @ 05-01-2011, 18:39)  Jag är då vuxen vad jag vet. Vad menar du ska komma för gott av den här tråden, Silos?  Det vet du bäst själv vilket du är! Frågan var inte vad gott det skall komma från den här tråden. Och vad är det som säger att det inte kan komma någonting gott av denna tråd?! Det kunde till ex.bli en tankeställare för oss medlemmar att tänka efter hur vi är mot våra medmänniskor,hur våra ord påverkar andra,gör jag någon ledsen med mina ord,är mina ord upplyftande eller är mina ord nedbrytande!? Jag är i alla fall mycket mycket trött på elakheter som det skrivs härinne på småprat.
|
|
|
|
|
05-01-2011, 19:10
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 25 446

|
Något man kan fråga sig är - om det ofta blir bråk och missuppfattningar kring mig kan det ha med mig att göra då kanske.  Nästa fråga blir förstås om det är så man vill ha det?! Vill man inte det så försöker man väl ändra sig lite... Edit jag syftar inte på ngt som händer här.
Redigerat av xlxl67: 05-01-2011, 19:12
|
|
|
|
|
05-01-2011, 19:13
|
Medlem

|
CITAT (Alba @ 05-01-2011, 19:00)  . Frågan är då vem som är mest skyldig.
Den som lockar fram detta hos andra människor eller den som griper tag och gör saken värre. Måste vi inrikta oss på att finna den som är mest skyldig?Vore det då inte bättre att finna lösningar som vi alla vinner på,vid konflikter?!
|
|
|
|
Meriona
|
05-01-2011, 19:16
|
Gäster

|
CITAT (silos @ 05-01-2011, 19:09)  Det vet du bäst själv vilket du är! Frågan var inte vad gott det skall komma från den här tråden. Och vad är det som säger att det inte kan komma någonting gott av denna tråd?!
Det kunde till ex.bli en tankeställare för oss medlemmar att tänka efter hur vi är mot våra medmänniskor,hur våra ord påverkar andra,gör jag någon ledsen med mina ord,är mina ord upplyftande eller är mina ord nedbrytande!?
Jag är i alla fall mycket mycket trött på elakheter som det skrivs härinne på småprat. Din första kommentar kan man tolka som om den vore sarkastisk. Vilket gör mig både fundersam och ledsen, för jag brukar inte delta i tjabbeltrådar, det tillför mig ingenting. Dessutom: Jag är också trött på elakheter, men tror inte att en sån här tråd hjälper ett endaste dugg! Tvärtom.
|
|
|
|
Meriona
|
05-01-2011, 19:17
|
Gäster

|
CITAT (silos @ 05-01-2011, 19:09)  Det vet du bäst själv vilket du är! Frågan var inte vad gott det skall komma från den här tråden. Och vad är det som säger att det inte kan komma någonting gott av denna tråd?!
Det kunde till ex.bli en tankeställare för oss medlemmar att tänka efter hur vi är mot våra medmänniskor,hur våra ord påverkar andra,gör jag någon ledsen med mina ord,är mina ord upplyftande eller är mina ord nedbrytande!?
Jag är i alla fall mycket mycket trött på elakheter som det skrivs härinne på småprat. Din första kommentar kan man tolka som om den vore sarkastisk. Vilket gör mig både fundersam och ledsen, för jag brukar inte delta i tjabbeltrådar, det tillför mig ingenting. Dessutom: Jag är också trött på elakheter, men tror inte att en sån här tråd hjälper ett endaste dugg! Tvärtom.
|
|
|
|
|
05-01-2011, 20:11
|
Medlem

|
CITAT (Meriona @ 05-01-2011, 19:16)  Din första kommentar kan man tolka som om den vore sarkastisk. Vilket gör mig både fundersam och ledsen, för jag brukar inte delta i tjabbeltrådar, det tillför mig ingenting. Dessutom: Jag är också trött på elakheter, men tror inte att en sån här tråd hjälper ett endaste dugg! Tvärtom. Jag vet nu inte vad är sarkastisk,men jag vet att det är varje människa som själv vet om man är vuxen eller inte,du jag och alla andra och jag vet att jag kommer nog aldrig bli vuxen,utan kommer att förbli som ett barn och det måste jag acceptera. Min tanke var alltså inte att göra dig ledsen,det kan du lita på!Jag deltar inte heller i bråktrådar,men har nog säkert gjort det under tiden som jag har varit medlem och jag vill absolut inte göra dig eller någon annan illa! "Det kunde till ex.bli en tankeställare för oss medlemmar att tänka efter hur vi är mot våra medmänniskor,hur våra ord påverkar andra,gör jag någon ledsen med mina ord,är mina ord upplyftande eller är mina ord nedbrytande!?"skrivet av silos Du hade inga funderinga över detta ovanför!? Denna tråd kan hjälpa om vi bara vill,men valet är varje medlems sak att avgöra hur man vill ha det.
|
|
|
|
|
05-01-2011, 20:18
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (sqrulan @ 05-01-2011, 20:00)  hmmmm....en liten bråktråd på G tror jag minsann. Det måste jag hålla ett öga på. 
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
Meriona
|
05-01-2011, 20:18
|
Gäster

|
OK, då var det kanske bara ett missförstånd. Jag svarade bara på frågan om vuxen eller ej, och anser att jag är vuxen, rent av tråkig och gammal. Jag trivs väldigt bra med människor som är både 60 och 80, så jag är nog vuxen tror jag.
Vad gäller att vara otrevlig på ett forum så försöker jag undvika det, även om det såklart ibland händer, ingen är felfri. OCh ibland kan nån behöva en minnesbeta också för den delen. Men oftast är det lättare att slingra vidare till en annan tråd. Så slipper man somna arg, för det är det värsta jag vet.
|
|
|
|
|
05-01-2011, 20:21
|
Medlem

|
CITAT (xlxl67 @ 05-01-2011, 19:10)  Något man kan fråga sig är - om det ofta blir bråk och missuppfattningar kring mig kan det ha med mig att göra då kanske.  Nästa fråga blir förstås om det är så man vill ha det?! Vill man inte det så försöker man väl ändra sig lite... Edit jag syftar inte på ngt som händer här. Alldeles riktigt! För några år tillbaka blev andra medlemmar mycket trötta på mig och det med all rätta eftyersom jag vverkligen skrev på tok för många trådar,men det var inte någon ursäkt som jag kan acceptera och respektera för hur jag blev behandlad av somliga här. De som nu ansåg sig själva som kloka kunde har agerat annorlunda,men samtidigt är jag tacksam för att de inte gjorde det eftersom jag blev av med mina rädslor som jag hade haft inom mig sedan jag var en liten flicka så i slutändan blev jag en vinnare tack vare de elaka påhoppen under den tiden 2006 som det var som värst. Så visst är det nödvändigt att titta på sig själv om medmänniskor gång på gång blir irriterade på en och gör man det så kan man växa som människa. CITAT (sqrulan @ 05-01-2011, 20:00)  hmmmm....en liten bråktråd på G tror jag minsann. Det måste jag hålla ett öga på.  För min del handlar denna tråd om mycket allvarliga och mycket viktiga saker och jag hoppas innerligt att det inte blir bråk eftersom det var inte min mening!!!
|
|
|
|
netha
|
05-01-2011, 20:25
|
Gäster

|
Nu gör jag ett avsteg ... brukar inte blanda mig i såna här trådar men ....
Silos ... kl. 18.10 kallar du G R för ynklig osv Du får ingen respons ... då startar du denna tråd 21 minuter senare och börjar den med att kalla andra medlemmar för både det ena o andra.
Citat: Men en sak är säker att många medlemmar här slår mig i den frågan i hästlängder,alltså i att vara löjliga och barnsliga och de är dessutom elaka Slut citat
Det är inte första gången du startar sån här tråd ... du har flera ggr tidigare haft likadana/liknande. Jag kan inte se annat än att du vill få igång bråk ... eller?
Önskar dig en trevlig helg!
|
|
|
|
|
05-01-2011, 20:29
|
Medlem

|
CITAT (Meriona @ 05-01-2011, 20:18)  OK, då var det kanske bara ett missförstånd. Jag svarade bara på frågan om vuxen eller ej, och anser att jag är vuxen, rent av tråkig och gammal. Jag trivs väldigt bra med människor som är både 60 och 80, så jag är nog vuxen tror jag.
Vad gäller att vara otrevlig på ett forum så försöker jag undvika det, även om det såklart ibland händer, ingen är felfri. OCh ibland kan nån behöva en minnesbeta också för den delen. Men oftast är det lättare att slingra vidare till en annan tråd. Så slipper man somna arg, för det är det värsta jag vet. Skönt att vi förstår varandra! Jag trivs allra bäst tillsammans med barn och djuren och jag tycks vara älskad vad jag själv kan se och förstå. Ingen enda av oss är felfri och väl är det annras skulle vi stagnera i utveckligen och bli väldigt egoistiska,tror jag. För det mesta läser jag inte bråktrådar,men får jag mail om att någon blivit ledsenså kan jag gå in och läsa. Att somna arg är mycket skadligt för hjärtat och hjärnan! Jag är alltid noga med att bli sams innan jag lägger mig om jag orsakat att mina barn blivit ledsna på någonting som jag har sagt,alltså jag ber om förlåtelse och de gör likadant i sina liv.
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|