Medlem
Antal inlägg: 3 245
Medlem nr: 43
Någon som vet om frilandshibiscusen är den härdigaste av hibiscusarna....? Eller finns det kanske någon sort som klarar zon 3...? Bor i Sthlm / Nacka, dvs zon 2/3, men bor en bit upp på ett berg, är nog snarare zon 3 här...
Caprice
--------------------
Caprice Stockholm zon 2-3 Vita non est vivere sed valere vita est
Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24
Jajamen, Kenneth i Årstakollot har i allafall en helt sanslös vit Hibiscus syriacus där!
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Det finns Hibiscus härdig i z 6 Hibiscus mochetous, Hibiscus lasiocarpus,Hibiscus militaricus Bilden visar lasiocarpus,blommar i juli ca 1m hög vill ha fuktig jord -ört artad perenn
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
De är Perenna -jag har haft dem i flera år i min trädgård , de står som frostfria på flera sajter, det är fel! I alla fall är de härdiga i Västerbotten . I stockholm kan du även ha H syriacus på friland den är vedartad dvs stammen finns kvar år från år.De jag talar om vissnar ner och börjar om från jordytan på nytt .
Medlem
CITAT (Caprice @ 08-02-2004, 10:44)
Sylvia: Är Hibiscus Syriacus utplanterad hos honom, eller står den i kruka...?
Caprice
Den är utplanterad! Här kan du se min bild på den!
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
Medlem
CITAT (Christer i Falköping @ 08-02-2004, 14:12)
Även jag har en tvåårig planta ute. Än så länge verkar den helt o.k Måste bara skydda den från vårsolen. Här är det zon3-4 Christer.
Jag också! Min är dock blå, 'Blue Bird'.
--------------------
Sylvia, zon 1