Medlem
Antal inlägg: 10
Medlem nr: 2 636
Har också precis packat upp min högtryckslampa. Tänker ha den i ett källarrum utan fönster. Vår el är billigare nattetid. Just därför undrar jag om belysningen kan vara tänd under natten istället för dagtid? Tror ni att växterna tar skada av det? Kul om någon som vet har lust att svara.
Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559
Stämmer bra det Åsa säger . Har en väninna som har för få lysrör till antal sådder -Hon kör skift 12 tim ett gäng o tolv timmar nästa gäng plantor -det går fint Jag är inte där ännu , men snart ..
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
Medlem
Antal inlägg: 2 487
Medlem nr: 2 776
jag hittade dem i går på nätet av en slump
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
Medlem
Antal inlägg: 2 487
Medlem nr: 2 776
hej. enligt ingrid på v-kusten så skulle det blåa ljuset ge kompakta växter. hon den "visa" har troligen rätt. ingrid är den mest beökande användaren och hon måste sitta på ett helt bibliotek av kunskap.
--------------------