|
vad har ni för tankar om vår Kung just nu ? |
|
|
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
02-06-2011, 00:09
|

Medlem
Antal inlägg: 1 602
Medlem nr: 707

|
Ett elakt mediadrev oavsett vad som ligger bakom. Hur officiell man är skall man få ha något privat. Gränsen för grävande journalistik gick vid Mona Sahlins dobblerone. 0,1 p. Rätt nivå är Watergateaffären. =10 p.
|
|
|
|
|
02-06-2011, 07:58
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
En storm i en gödselstack. Ett mediadrev utan dess like, toblerone släng dig i väggen, som helt saknar proportioner. Inte ens en onödig kung som festat loss med sina polare ibland har gjort sig förtjänt av denna mediastorm. Än värre är att media gör grovt kriminella till någon sorts hjältar när dom bara är ute efter att tjäna pengar. Granskande journalistik i all ära men det här är ett lågvattenmärke.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
02-06-2011, 08:04
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (*Stintan* @ 02-06-2011, 08:58)  En storm i en gödselstack. Ett mediadrev utan dess like, toblerone släng dig i väggen, som helt saknar proportioner. Inte ens en onödig kung som festat loss med sina polare ibland har gjort sig förtjänt av denna mediastorm. Än värre är att media gör grovt kriminella till någon sorts hjältar när dom bara är ute efter att tjäna pengar. Granskande journalistik i all ära men det här är ett lågvattenmärke. Håller med dig, och jag struntar högaktningsfullt i vad kungen gör privat tillsammans med vänner. Kan nog inte tänka mig något mera ointressant.
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
02-06-2011, 08:05
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Jag råkade lyssna på lokalradion en stund här om dagen, och de hade ett program om kungaaffären där folk fick ringa in och säga sin mening. Person efter person ringde in och skällde ut journalistkåren och tyckte hela grävandet var en skam för Sverige. Ingen tyckte det var bra att det här avslöjandet gjorts, och man hörde på programledarna att de blev allt mera irriterade för varje samtal som kom. Programmet tog inte alls den vändning som de önskat.
Personligen är jag fortfarande hängiven rojalist, och har den största tillit och förtroende för vår monark oavsett vad som kanske hänt. Sveriges journalistkår har jag däremot väldigt lite förtroende kvar för.
|
|
|
|
|
02-06-2011, 08:45
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Kungens erotiska eskapader - privat
Kungens kompisars kontakter med kriminella - mkt olämpligt
Ev. kungliga lögner - potentiellt mkt farligt för monarkin
Min uppfattning är att hovet skött dessa "affärer" synnerligen klumpigt. Varken kungen eller hans medhjälpare verkar förstå hur man hanterar media...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
02-06-2011, 09:17
|

Medlem
Antal inlägg: 2 212
Medlem nr: 16 777

|
Skandaler säljer heter det väl när det gäller media, extremexempel på mediadrev är väl paparazzidrevet som var med i samband med lady Di:s dödsolycka.
Vad gäller vår kungliga majt:s eventuella porrklubbsbesök så bryr jag mig inte ett dugg, han är väl inte mer karl än andra som går på porrklubb...för jag kan ju aldrig tro att han gjorde det i representativt syfte... Även kungliga högheter torkar sig nog i arslet när dom skiter och om det skulle jag inte heller vilja läsa i tidningen.
Däremot är det beklagligt att man så högt upp i leden rör sig i kriminella kretsar, å där struntar jag egentligen i huruvida man är kungliga högheter, ministrar eller dylikt. Högståndspersoner skall följa lagen precis som vanligt folk och bör straffas därefter.
--------------------
|
|
|
|
|
02-06-2011, 10:18
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Misstänker att den som verkligen lider av det här är vår drottning. Vad har hon för val annat än låtsas om ingenting, åtminstone utåt. Att ens äkta hälft löper gatlopp i media vill nog ingen uppleva, kunglig eller ej. Fast kungen borde väl ha lekt rommen av sig vid det här laget.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
02-06-2011, 10:34
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
jag tycker inte att det sk mediadrevet är överdrivet, kungen (och kungahuset/familjen/vännerna) får finna sig i att bli synade under lupp. grejar de inte det får de se till att hålla en lägre profil. sorry knugen, förhoppningsvis är din tid på tronen ute nu och modernare tider stundar.
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
02-06-2011, 10:53
|

Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110

|
Royalist är jag inte precis, men jag tycker alla har rätt till ett privatliv och för min del bryr jag mig inte om kungen gått på porrklubbar Ljuga kan han uppenbart inte och om det verkligen läggs fram några bevis måste han nog avgå, om kungahuset ska bestå. Givetvis är detta som pågår en pärs för hela familjen.
|
|
|
|
|
02-06-2011, 11:24
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
Tycker hela idén med kungahuset framstår som allt mer befängd. I alla tider har kungahuset haft affärer till höger och vänster vilket resulterat i div oäkta kungabarn i vart landskap. Men ändå ska hovet försöka upprätthålla en "gloria" runt kungen och hans familj att de skulle vara högre stående förebilder för nationen!
Att kungen gjort bort sig (igen) hade man väl kunnat leva med för det var ju på 90-talet det hände men att hans vänner är beredda till mutor till kriminella och att författare o journalister som granskar har blivit utskällda tycker jag är oerhört lågt.
--------------------
|
|
|
|
Azur
|
02-06-2011, 11:53
|
Gäster

|
Det har gått historier om kungen i många år. När jag studerade på universitetet var det t.ex. en tjej som påstods vara "kungens älskarinna", och som hade fått en lägenhet inne i stan av henne. En kamrat till mig sa sig personligen ha sett kungen besöka henne. Tyska tidningar har av och till publicerat liknande historier, och en avlägsen äldre släkting underhöll mig för flera år sen med historier om kungens festande och porrklubbsbesök.
Sanningshalt? Vem vet, men viskats har det definitivt.
Personligen tror jag kungen är rik, mänsklig, har gott om fritid, är omgiven av folk som vill ställa in sig, och kanske trodde att svenska media aldrig skulle publicera skandalhistorier om honom på det sätt engelska media gör om det brittiska kungahuset.
Redigerat av Azur: 02-06-2011, 11:54
|
|
|
|
|
02-06-2011, 19:15
|
Medlem
Antal inlägg: 2 446
Medlem nr: 28 186

|
CITAT (Aqvakul @ 02-06-2011, 09:45)  Kungens erotiska eskapader - privat
Kungens kompisars kontakter med kriminella - mkt olämpligt
Ev. kungliga lögner - potentiellt mkt farligt för monarkin
Min uppfattning är att hovet skött dessa "affärer" synnerligen klumpigt. Varken kungen eller hans medhjälpare verkar förstå hur man hanterar media... håller helt med.jag hoppas att kungen inte ljuger,då rasar hans förtroende helt,kan ju faktiskt tvingas abdikera,en statschef måste vara hederlig. ulf
|
|
|
|
|
02-06-2011, 20:25
|

Medlem
Antal inlägg: 1 400
Medlem nr: 2 402

|
Halaj!
Kungen: en gubbslemmig horbock. Silvia: åker årligen (till brasilen) till en plastikirurg för en lyftning. Victoria: haft slängar av anorexia. Väl dokumenterat. Inte konstigt alls. Madde: åkte till New York för att slippa eländet. Knull----äh, hoppar detta. Philip: allmänt smygbög.
Ser man till helheten framträder en störd, dysfunktionell familj.
//T
|
|
|
|
|
02-06-2011, 20:39
|

Medlem
Antal inlägg: 4 044
Medlem nr: 28 369

|
CITAT (merlin68 @ 02-06-2011, 21:28)  Jag reagerade mest på den kungens arroganta framtoning, både när han talade med media efter jakten och nu när han fick obekväma frågor. Kanske lever han i ett annat universum eller kan det vara så illa att han tror han är förmer än resten av mänskligheten? Buuuu  Sanningen kommer snart fram det hade varit klokast att erkänna direkt och gå vidare, "vända blad"
|
|
|
|
|
02-06-2011, 21:21
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Jag tycker också att det är ett media drev av dess like ,jag tycker kungen har rätt till ett privatliv precis som vi andra ,den här journalisten som skrivet "Den ofrivillige kungen "är totalt ute och seglar enligt min personliga åsikt ,vad är han ute efter ?jo att sälja sin smörja till bok och inte nog med det han annklagar Kungen för att ljuga !och sen kan man ju undra då i andra hand vem som har kontakter i den kriminella världen?det torde vara journalisten eller hur. De flesta män som någon gång haft chansen i Tyskland flera gånger och där är det gängse att gå på Stripklubb med "gängetförsäljare" inget ovanligt precis,skillnaden är att en del smyger med det min man har alltid talat om vad han gjort och varit på de här Mässorna.Låt Kungen ha sitt privatliv och låt han ta det med sin familj som vi andra får göra !Inte nog med att det går det går ett drev mot vår Drottning också,lägg märke till att vår drottning då var typ tre fyra år gammal .ska hon nu stå till svars för vad hennes far gjorde på 40-talet,hur många här i Sverige var inte Nazistvänliga då ?Nä det här liknat en personförföljese utan hänsyn och totalt politisk ,även kungligheter har känslor familj och barn precis som vi andra .
|
|
|
|
|
02-06-2011, 21:49
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Tapio @ 02-06-2011, 21:25)  Halaj!
Kungen: en gubbslemmig horbock. Silvia: åker årligen (till brasilen) till en plastikirurg för en lyftning. Victoria: haft slängar av anorexia. Väl dokumenterat. Inte konstigt alls. Madde: åkte till New York för att slippa eländet. Knull----äh, hoppar detta. Philip: allmänt smygbög.
Ser man till helheten framträder en störd, dysfunktionell familj.
//T Man må tycka vad man vill om kungafamiljen men för den skull behöver man inte häva ur sig vad som helst. För övrigt verkar du mer välunderrättad än de flesta trots att du inte gillar dom. Varför bryr du dig? Har dom gjort dig något ont? Själv är jag totalt ointresserad av deras privata förehavanden och ödslar därför ingen tid till bry mig om vad dom pysslar med.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
02-06-2011, 22:00
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Bakom all pompa o ståt o förmögenheter är nog vår kungligheter som en helt vanlig familj med sina fel o brister men även förtjänster. Pengar är alltid bra att ha men det är inte universalmedlet för lycka eller perfekt familjeliv. Skulle tro att detta ebbar ut och stödet för monarkin fortsatt är stark i Sverige.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
02-06-2011, 22:09
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
Bryr mig inte men gillar inte att vi ska försörja dem , de får väl börja ta betalt av de som de jobbar för d v s företag mfl. Konspirationsteorin tycker jag är det löjligaste jag hört .
Redigerat av mamamaggan: 02-06-2011, 22:10
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|