CITAT (KURT @ 26-02-2004, 06:43)
CITAT (jennypenny @ 25-02-2004, 15:26)
Som jag har förstått det ska det startas ett helt nytt program på TV4 som ska inrikta sig enbart på trädgård och växter. Det är nog därför "Äntligen hemma" har blivit mer av ett inrednings-, hemmafixarprogram.
I den formen som nya "Äntligen hemma" har fått så är det bara kaos. Blandar lite allt möjligt och gör inget riktigt bra. Jag brukar normalt klaga på snuttiga 1/2-timmes program, men "Äntligen hemma" var betydligt bättre profilerat när det var 1/2-timme långt.
Jag håller med. Nya Äntligen Hemma känns som utfyllt med diverse intervjuer om hur folk upplever/önskar det ena eller andra och inredningsreportagen känns ogenomtänkta och snabbt ihophastade. Blomster/trädgårdsinslagen har jag missat de flesta men inslaget om inglasad veranda som de gjorde till "vinterträdgård" tycker jag inte kändes så väldigt inspirerande.
Jag tycker Rappne var bra, det känndes lagom för "min nivå" av trädgårdskunskaper. Förut var Äntligen Hemma ett av tre program (+Nya Rum och Vita Huset) som jag inte ville missa men nu tycker jag Äntligen Hemma är ganska dåligt (och likaså Nya Rum).