Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växtbelysning för chili plantor, Håller på att odla Habanero och Bhut Jolokia innomhus
          DaniPoo
          Inlägg 18-07-2011, 13:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 63 580

Hej! Jag har precis startat en liten peppar odling i en hylla hemma.
          Jag har klätt utrymmet med folie och kör just nu med en liten 25wattare (sockel E14) Växtlampa.
          Denna räcker säkert bra nu under sommaren då jag stoppar krukorna i mitt miniväxthus under dagen.
          Men sen kommer höst och vinter och jag lär behöva något starkare, Vad kan passa bra?
          Funderar på att hänga upp ett par lysrör i vår bastu som ingen använder. Tips på lysrör, lampor och skötselråd är välkommna!
          Mvh //Dani

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 4)
          DaniPoo
          Inlägg 20-08-2011, 02:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 63 580

Jag fick inget svar från någon, Men jag har i alla fall införskaffat en CFL blå lampa på 125w, Det ska tydligen funka bra tills plantorna börjar blomma, då ska man använda rött ljus.

Citera
          Anja Danmark
          Inlägg 20-08-2011, 06:30
          Länk hit: #3

Gäster

Hej!

Der er skrevet en masse her på forum omkring vækstlys - måske er det derfor, du ikke fik svar?

Jeg bruger LED til mine planter - planterne bliver flotte, og det er godt for elregningen... Lidt dyrere i indløb end lysrør og hvad man ellers kan få, men de har en meget lang holdbarhed og er billigere i sidste ende.

Hvad er temperaturen i dit dyrkningsrum?

Mvh
          Anja

En søgning på "ljus" giver dette resultat, så det er bare at gå i gang: http://forum.odla.nu/index.php?act=Search&...p;highlite=ljus

Citera
          RB9310
          Inlägg 20-08-2011, 09:16
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 266
          Medlem nr: 66 040

Om du inte redan har gjort det så läs 2011 års chilitråd. Där står det mycket matnyttigt.

Har också precis startat en liten inomhusodling. Kör med lysrör 3x36w/830 men funderar på att byta till lysrör med mer k då det vad jag har förstått är bättre. Kommer dock inte att göra det ännu då det här bara är en testodling från köpta frukter. Kommer att lägga upp bilder i chilitråden.

Citera
          Viktoria.W
          Inlägg 10-10-2011, 16:23
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 75 192

Hej alla chiliodlare! smile.gif

Jag är nybörjare vad det gäller chili och uppskattar den här tråden. Jag hittade en annons på blocket för ekologiska chilifrön. Jag gjorde en mindre beställning och blev förvånad över den service jag fick och svaren jag fick på mina frågor. Jag kan verkligen rekommendera dem. Här är annonsen

http://www.blocket.se/dalarna/Olika_sorter...ng_36045808.htm

Redigerat av Viktoria.W: 10-10-2011, 16:26

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 05:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon