CITAT (rosita @ 28-08-2011, 08:00)

Jag har ingen öppen jord i mitt växthus, utan helt plattbelagt. Isolerad grund och lekablock i kanten, varav en rad ovan jord och 2 under. När jag vinterisolerar lägger jag in 10 cm frigolit också. Jag hade första vintern Willabs övervintringsrum, men tyckte det var besvärligt att motera inne i växthuset, så jag har bytat till bubbelplast. Jag tycker det funkar bra till övervintring.
Dessutom går det inte tjäle i jorden under växthuset när det är bra isolerat under hela.
Jeg vækker lige en gammel tråd igen - der går heller ikke frost i jorden inde i drivhuset, hvis man har en isoleret sokkel, der går ned i frostfri dybde (ca. 90 cm), som jeg har. Jeg har jo både fliser/plattor og jordbede, og selv i den kolde vinter sidste år var jorden ikke frosset i mine jordbede langs kanten af drivhuset.
Jeg skal i gang med at samle mit Willab-overvintringshus i dag og isolerer ikke under det, men sætter planterne direkte på fliserne, som jeg plejer at gøre - helt uden problemer. Til gengæld lægger jeg 3 lag bobleplast uden på, så jeg ikke bliver ruineret af elregningen!