Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> vänstersidan bäddar för sd
          malarmaster
          Inlägg 09-10-2011, 20:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

kommer att titta på kvällens agenda där oppositionen företräds av miljöpartiet o sverigedemokraterna,sossarna o v hoppar av.det betyder att det blir mer programtid för sd att framföra sina åsikter,kul för dem men varför tar inte vänstersidan sitt demokratiska ansvar? att juholt uteblir förstår jag pga turbulensen avseende hans bostadsstrul, men varför hoppar ohly av? har han redan avgått?
          ursäkten att stå bredvid sd på oppositionssidan är mer än lam.sd är väl ett av oppositionspartierna?
          sossarna kanske ville att sd skulle vara utanför studion? var är demokratiansvaret? Ulf

Citera
          9 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Cacki
          Inlägg 09-10-2011, 20:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Har inte detta ämne redan varit uppe, fast i en annan tidigare tråd?? (Bara undrar lite försynt...)

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-10-2011, 20:20
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Om mitt minne stämmer hoppade S av INNAN Juholtaffären dök upp. Håll dig till sanningen utan egna spekulationer.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-10-2011, 20:23
          Länk hit: #4

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Frågan är om inte S håller på att hoppa av helt och hållet?

Citera
          Cacki
          Inlägg 09-10-2011, 20:26
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (Huggorm @ 09-10-2011, 21:23) *
          Frågan är om inte S håller på att hoppa av helt och hållet?

Hoppa av vad?

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-10-2011, 20:38
          Länk hit: #6

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Cacki @ 09-10-2011, 21:26) *
          Hoppa av vad?

Rollen som samhällsbärare har de ju redan övergivit, men nu verkar de ju vilja avveckla resten också.

Citera
          Cacki
          Inlägg 09-10-2011, 21:30
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Huggorm @ 09-10-2011, 21:38) *
          Rollen som samhällsbärare har de ju redan övergivit, men nu verkar de ju vilja avveckla resten också.

Nja, socialdemokratin står väl inte och faller pga av några få enskilda "resignerade gubbars" skull, om det är det du tycker om dem och spekulerar om.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          malarmaster
          Inlägg 09-10-2011, 21:40
          Länk hit: #8

Medlem

mina farhågor besannades,sd fick bra med programtid avseende sin invandringssyn,även om alliansen o miljöpartiet höll emot.men visst saknades vänstersidan,vinnaren på oppositionssidan blev utan tvekan miljöpartiet som säkert plockade poäng på vänsterns frånvaro. åkesson tog säkert också några nya väljare.
          kul också att höra vänsterns undanflykter,ohly har jag sedan tidigare uppfattat som paranoid o fick det bekräftat.synd om karlen som tror att hela världen är emot honom.
          min tidigare uppfattning att främsta skälet till juholts frånvaro är avsaknad av politik bekräftades av flera kommentatorer,likaså att inte visa sig i studion.folk hade bara tänkt myglare så fort han öppnat munnen.
          sossarna har en lång ökenvandring att gå.framtida partiledardebatter kommer att bli intressanta,finns sd i lokalen kommer inte vänstern.walkover till alliansen? ulf

Citera
          gnon49
          Inlägg 09-10-2011, 21:49
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Tyckte debatten var okey. Ovanligt lugn o sansad. Alla partier tog poäng i något, så även SD. Så skall debatter föras. Att S o V inte var närvarande var inte någon katastrof. MP skötte sig med den äran. Fast man undrar ju, när skall Juholt göra det han får betalt för, prata o debattera politik inför väljarna.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 09-10-2011, 21:55
          Länk hit: #10

Medlem

han måste hitta den först,kanske sambon förlagt den i 4-rummaren? ulf

Citera
          Cacki
          Inlägg 09-10-2011, 21:55
          Länk hit: #11

Medlem

Absolut att S och V saknades i debatten, ingen tvekan om saken. Men egentligen...hade varit så givande för debatten om folk skulle sitta framför sina tv-apparater och fokusera på Juholts aktuella situation istället för den politik han vill framföra? Jag tror faktiskt att mediastormen som blivit runt huruvida han fifflat eller ej hade färgat folks uppfattning vad han än hade sagt. Hade han däremot inte befunnit sej i blåsväder just nu, så tror jag faktiskt att bojkottandet hade gjort än mer skada.
          Sedan tycker jag att det var ganska bra att Åkesson fick lite pratutrymme och därmed få "avslöja sej", för det tyckte jag verkligen att han gjorde...

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 09-10-2011, 22:43
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Ja, det var både för- och nackdelar med att Socialdemokraterna och Vänsterpartiet saknades. Men i sak tycker jag att de gjorde ett dåligt beslut. Även om det, precis som du säger Cacki, nog var det bästa för Juholt i det här läget.

Edit: rättade till överanvändande av kommatecken.

Redigerat av Anma: 09-10-2011, 22:43

Citera
          Anma
          Inlägg 09-10-2011, 23:47
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Ok. efter att jag läst detta, vilket jag gjorde alldeles nu, gör jag en helomvändning och ändrar mig helt. V och S gjorde helt rätt i att vägra.

"I kväll är det partiledardebatt i SVT Agenda. Håkan Juholt och Lars Ohly har lämnat återbud efter att Agenda krävt att de skulle stå tillsammans med Sverigedemokraterna.
          Har Juholt och Ohly blivit galna?
          Nej, beslutet är både begripligt och ett viktigt besked till väljarna.
          Det är begripligt eftersom frågan om vilket block Sverigedemokraterna ska räknas till är en av de stora stridsfrågorna i svensk politik sedan valet.
          Socialdemokraterna tycker att eftersom Sverigedemokraterna är ett högerextremt parti är det naturligt att de räknas till högerblocket. Att de hittills röstat 8 av 10 gånger med regeringen gör dem dessutom i praktiken till en del av regeringsunderlaget. Enligt Socialdemokraternas resonemang borde Sverigedemokraterna stå med Alliansen.
          Alliansen tycker att eftersom Sverigedemokraterna inte sitter i regeringen och inte har något organiserat samarbete med regeringen bör de räknas till oppositionen. Att de fällt regeringen i viktiga frågor och i praktiken blockerat det femte jobbskatteavdraget talar enligt alliansen också för att Sverigedemokraterna borde stå med oppositionen.
          Detta är två politiska åsikter om hur den politiska kartan ska tolkas i Sverige. Vilken av dem som får genomslag har stor betydelse för en lång rad politiska frågor, inte minst regeringsfrågan, de närmaste åren.
          SVT Agenda vill placera deltagarna enligt Alliansens politiska karta. Om S och V accepterar det nu, kommer de i framtiden inte att kunna komma med några invändningar.
          Att acceptera idag är också att acceptera en slutdebatt 2014 där bildsättningen i studion indikerar att valet står mellan två regeringsalternativ där Sverigedemokraterna står tillsammans med de rödgröna. Bättre för S och V att ta den diskussionen nu.
          Beslutet att hellre avstå än att låta sig buntas ihop med SD är också ett viktigt besked om hur S och V ser på SD.
          Det är ett mycket tydligt avståndstagande från SD:s människosyn och värderingar och det är välkommet.
          Det tråkiga är att det nu blir mer som en vanlig nyhetssändning. Det vill säga Fredrik Reinfeldt får kommentera svensk och internationell politik utan några kritiska motfrågor. Det enda som saknas är väl att Anders Borg får kommentera ekonomi som oberoende expert.
          Men det kanske SVT kan fixa i något av sina andra program.
          Anders Lindberg"

Källa.

Redigerat av Anma: 09-10-2011, 23:57

Citera
          Cacki
          Inlägg 10-10-2011, 05:30
          Länk hit: #14

Medlem

Ja, det är onekligen en ny situation i o m alliansbildningarna (även om vänsterblockets löstes upp.) Förut var det väl helt naturligt att höger- och vänsterblocken stod mitt emot varann oavsett regeringsbildning, så vad hade SD egentligen på alls på vänsterns sida att göra? Är det bara svt som är ute efter symetri i studion så är det onekligen de som klantat sej.
          Säg att S skulle vinna valet nästa gång (även om fr a alliansarna här på forumet låter göra gällande som en osannolikhet) ska då de stå ensamma på ena studiosidan och störa symetrin ännu mer??
          Å andra sidan kan man förstå svt också, att de inte ska låta sej styras av något av partierna utan vara oberoende, men då är svt onekligen bara löjligt principfasta i det här fallet. Går de trots allt regeringens ärenden är väl huvudfrågan i det här fallet, även om det Är Ohly och Juholt som får agera syndabockar.
          Ja milda himmel en sådan tuppfäktning det blev....

Redigerat av Cacki: 10-10-2011, 05:35

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          herkules
          Inlägg 10-10-2011, 07:43
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jag tycker att S o V har en skyldighet att ställa upp i debatter, skitsamma var i studion de ska stå.
          det är så dåligt av dem att inte ställa upp och avdrag på lönen är det minsta dessa partiledare ska ha, arbetsvägran skulle jag vilja kalla det.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          tomas99
          Inlägg 10-10-2011, 07:46
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (Anma @ 10-10-2011, 00:47) *
          Ok. efter att jag läst detta, vilket jag gjorde alldeles nu, gör jag en helomvändning och ändrar mig helt. V och S gjorde helt rätt i att vägra.

"I kväll är det partiledardebatt i SVT Agenda. Håkan Juholt och Lars Ohly har lämnat återbud efter att Agenda krävt att de skulle stå tillsammans med Sverigedemokraterna.
          Det är begripligt eftersom frågan om vilket block Sverigedemokraterna ska räknas till är en av de stora stridsfrågorna i svensk politik sedan valet.
          Socialdemokraterna tycker att eftersom Sverigedemokraterna är ett högerextremt parti är det naturligt att de räknas till högerblocket. Att de hittills röstat 8 av 10 gånger med regeringen gör dem dessutom i praktiken till en del av regeringsunderlaget. Enligt Socialdemokraternas resonemang borde Sverigedemokraterna stå med Alliansen.
          Alliansen tycker att eftersom Sverigedemokraterna inte sitter i regeringen och inte har något organiserat samarbete med regeringen bör de räknas till oppositionen. Att de fällt regeringen i viktiga frågor och i praktiken blockerat det femte jobbskatteavdraget talar enligt alliansen också för att Sverigedemokraterna borde stå med oppositionen.
          Detta är två politiska åsikter om hur den politiska kartan ska tolkas i Sverige. Vilken av dem som får genomslag har stor betydelse för en lång rad politiska frågor, inte minst regeringsfrågan, de närmaste åren.
          SVT Agenda vill placera deltagarna enligt Alliansens politiska karta. Om S och V accepterar det nu, kommer de i framtiden inte att kunna komma med några invändningar.
          Att acceptera idag är också att acceptera en slutdebatt 2014 där bildsättningen i studion indikerar att valet står mellan två regeringsalternativ där Sverigedemokraterna står tillsammans med de rödgröna. Bättre för S och V att ta den diskussionen nu.
          Beslutet att hellre avstå än att låta sig buntas ihop med SD är också ett viktigt besked om hur S och V ser på SD.
          Det är ett mycket tydligt avståndstagande från SD:s människosyn och värderingar och det är välkommet.
          Det tråkiga är att det nu blir mer som en vanlig nyhetssändning. Det vill säga Fredrik Reinfeldt får kommentera svensk och internationell politik utan några kritiska motfrågor. Det enda som saknas är väl att Anders Borg får kommentera ekonomi som oberoende expert.
          Anders Lindberg"

Källa.

+1

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          Red Top
          Inlägg 10-10-2011, 07:55
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Anma @ 10-10-2011, 00:47) *

Anders Lindberg"

Källa.

tummenupp.gif

Det var det jag försökte säga i mitt tidigare inlägg i en annan av "mobba vänstern-trådarna". Fast jag uttryckte mig inte lika klart. wink.gif

http://forum.odla.nu/index.php?s=&show...t&p=1470352

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          malarmaster
          Inlägg 10-10-2011, 07:57
          Länk hit: #18

Medlem

tror väljarna verkligen att oppositionen är ett block? det debatten verkligen visade var att miljöpartiet o sd verkligen inte gick ihop,alliansen är ett block o de markerade också mycket tydligt mot sd.
          slutsats: sd står ensamma. nu är ju resten av oppositionen inte heller samspelta längre,de gröna går sin egen väg o hur förhållandet är mellan s o v får vi ju inte veta,men det faktum att de lägger varsin skuggbudget talar väl för att de inte snackar sinsemellan.
          morgonens kommentarer från olika håll stöder min analys,sd o miljöpartiet vann många poäng på
          vänsterns avhopp,alliansen visar upp en gemensam stark fasad. att sd får utrymme i debatterna gynnar dem i högsta grad,debatten om invandring betydde många nya röster till dem,några sådana här debatter till o sossarna drabbas av ännu ett ras i opinionssiffrorna. Ulf

Citera
          herkules
          Inlägg 10-10-2011, 08:08
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (malarmaster @ 10-10-2011, 08:57) *
          tror väljarna verkligen att oppositionen är ett block? det debatten verkligen visade var att miljöpartiet o sd verkligen inte gick ihop,alliansen är ett block o de markerade också mycket tydligt mot sd.
          slutsats: sd står ensamma. nu är ju resten av oppositionen inte heller samspelta längre,de gröna går sin egen väg o hur förhållandet är mellan s o v får vi ju inte veta,men det faktum att de lägger varsin skuggbudget talar väl för att de inte snackar sinsemellan.
          morgonens kommentarer från olika håll stöder min analys,sd o miljöpartiet vann många poäng på
          vänsterns avhopp,alliansen visar upp en gemensam stark fasad. att sd får utrymme i debatterna gynnar dem i högsta grad,debatten om invandring betydde många nya röster till dem,några sådana här debatter till o sossarna drabbas av ännu ett ras i opinionssiffrorna. Ulf

anders lindberg sitter på aftonbladet och snickrar ihop det han tycker är bra, han skriver som om svenska folket vore dumma i huvudet.
          och det kanske vi är, iaf om vi ff ser S,V och MP som partier med samma värderingar och åsikter.

Redigerat av herkules: 10-10-2011, 10:13

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gita
          Inlägg 10-10-2011, 08:13
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (herkules @ 10-10-2011, 08:43) *
          jag tycker att S o V har en skyldighet att ställa upp i debatter, skitsamma var i studion de ska stå.
          det är så dåligt av dem att inte ställa upp och avdrag på lönen är det minsta dessa partiledare ska ha, arbetsvägran skulle jag vilja kalla det.

Håller fullständigt med, att sätta sig över demokratiska spelregler har hittills aldrig lett till något gott och förmodligen kommer den nonchalans som S och V uppvisat slå tillbaka mot dem själva.
          Att man kan respektera valresultatet med bibehållen integritet visade ju MP:s språkrör med all önskvärd tydlighet. Hon plockade nog hem åtskilliga poäng och så gjorde nog också Jimmy Åkesson. För hur illa man än tycker om SD:s invandrarpolitik så måste man medge att killen är en väldigt skicklig debattör med en lugn och sansad framtoning.
          Gita

Citera

9 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 23:18

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon