Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tycker till
          masore
          Inlägg 28-01-2012, 17:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem nr: 26 309

Tycker att det här forumet är väldigt bra. Vet väl inte om det här med småprat
          är något som över huvudtaget behöver finnas med, men det fyller väl någon
          funktion eftersom många skriver i den länken.

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 5)
          Peztis
          Inlägg 28-01-2012, 18:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Menar du småprat i det allmänna forumet eller menar du småprat under trädgård?

Tycker att båda fyller sin funktion! Unde småprati trädgårdsavdelningen kan man ju posta det som man inte tycker är solklart under de andra trädgårdsrelaterade sakerna.
          Under småprat i det allmänna forumet så är det ju jättebra, ett sätt att lära känna varandra bättre och dryfta annat som hör vardagen till eller mer speciella saker som inte är just trädgårdsrelaterat.

Och visst är Odla fantastiskt! Eller egentligen är det vi Odlaiter som är fantastiska!!!

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 30-01-2012, 18:41
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Ursprungsidéen med småpratet var att slippa ovidkommande trådar i de andra avdelningarna. Tyvärr får jag väl säga har det lockat hit personer som bara skriver där men det får man väl acceptera i ett omodererat forum.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Katarina Odla.nu
          Inlägg 31-01-2012, 11:18
          Länk hit: #4

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 30-01-2012, 18:41) *
          Ursprungsidéen med småpratet var att slippa ovidkommande trådar i de andra avdelningarna. Tyvärr får jag väl säga har det lockat hit personer som bara skriver där men det får man väl acceptera i ett omodererat forum.

Vad tycker du är för- och nackdelar med modererade resp omodererade forum? Några bra exempel på de olika varianterna?

Skulle vara intressant info för min del.
          Glada hälsningar
          från Katarina på redaktionen

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 31-01-2012, 20:15
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Katarina Odla.nu @ 31-01-2012, 11:18) *
          Vad tycker du är för- och nackdelar med modererade resp omodererade forum? Några bra exempel på de olika varianterna?

Skulle vara intressant info för min del.
          Glada hälsningar
          från Katarina på redaktionen

Modererade forum har bara fördelar. I moderatorn frånvaro finns det alltid personer som tar chansen att ställa till med bråk och trots eller tack vara övriga medlemmars försök att få ordning på situationen går det lätt överstyr från alla håll. Exempelvis, en enkel uppmaning att följa en trådskapares önskemål får bara ett näsvist svar att jag gör som jag vill. Uppenbara troll får ingen tillsägelse eller blir stoppade i tid. För sådant krävs det en ständigt närvarande moderator som kan följa forumets puls. Ett bråks upprinnelse kan ligga en bra bit bakåt i tiden och omfatta flera trådar vilket är svårt att läsa in och sätta sig in i. Just nu finns det en person som helt uppenbart borde låta bli att bruka vinflaskan och datorn samtidigt. Vi användare som har tröttnat på svamlet kan inte göra mycket vilket en moderator kan göra.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 31-01-2012, 22:10
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Fast när det gäller sådana personer , eller " icke-personer " , så är det väl bara att låta bli att ta någon som helst notis om dem . Det ÄR svårt det vet jag mycket väl , men man får försöka ibland iaf.

Meningskiljaktigheter , t o m en del " dumma " utbrott , får man nog stå ut med på en sådan här plats. Därmed inte sagt att man måste ta emot och "svälja " allt som sägs .

Det man måste göra är att ibland läsa ett inlägg flera gånger och då leta efter vad det egentligen står .
          Man får vara lite lyhörd och inte ta i med storsläggan direkt om man känner att det är en ömtålig person.

Man kan också ställa till med en hel del " personskada " genom att slänga ur sig floskler , d v s bara skriva för skrivandets skull eller för att man själv vill synas.

Hoppas ni inte tar det här som att jag bara pratar om andra , jag är en lika god kålsupare som själv , vi är inte mer än människor .

Redigerat av mamamaggan: 31-01-2012, 22:11

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 19:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon