Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur vet ni?
          Berith
          Inlägg 08-02-2012, 14:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Hur vet ni andra vilka medlemmar ni ska skratta åt här? Håna? Vara taskiga emot? Jag läser massor med inlägg där det svaras spydigt och elakt och på nåt sätt vet ni ju vilka som ska behandlas så? Hur gör ni för att bena ut vilka det gäller?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          12 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Överbölingen
          Inlägg 08-02-2012, 14:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

En till!

Med samma undran över empatiska problem hos forumvänner. För det är väl det vi är?

Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 08-02-2012, 14:37
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem nr: 20 750

Jag antar att det bl.a. är mig du menar och att det är Ugglemormor som jag/vi är taskiga emot. Jag anser att, som nu senast, i Biljetttråden där hennes inlägg skrevs bara för att få provocera och få svar på det hon skrev. Och att hon vill ha uppmärksamhet! Märkligt sätt att skriva om det inte var så! Och jag tycker att det är svammel!

Citera
          Meriona
          Inlägg 08-02-2012, 14:43
          Länk hit: #4

Gäster

men varför går du då på det Ingela, om du inser/tror att personen skriver för att provocera? Låt bli att svara istället...

Citera
          Ingela i Segersb...
          Inlägg 08-02-2012, 14:58
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 685
          Medlem nr: 20 750

Jag får väl försöka låta bli!

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 08-02-2012, 15:18
          Länk hit: #6

Gäster

Snälla nån, jag behöver inte provosera någon ........ confused.gif jag vet att ni inte vill tro/ta del av mitt lite annorlunda liv ..... istället har man börjat hacka på mig det jag skulle kunna bevisa om jag ville .....

Det är rätt så barnsligt och nedlåtande att besvara ett inlägg som inte passar några av er, men ni vet ju inte ven/vad jag har varit med om ..... Passar det inte så nedlåt er inte att visa era nedriga sidor till alla som läser, det lyser igenom så ´väl vad ni vill göra ----- enbart att bråka för bråkandes skull! .. thumbdown.gif

Jag läser i trådarna och visst finns det saker som man skulle kunna börja trycka ner ordentligt, men jag är inte sådan person, varken i forumet eller irl.
          Däremot förespråkar jag för ärlighet och hyfsad bemötande ........ tummenupp.gif

Dom flesta av er gillar jag och har blivit väl bemött och så besvarar jag det i samma anda ...... kompiskram.gif

Citera
          Red Top
          Inlägg 08-02-2012, 15:46
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Berith @ 08-02-2012, 14:08) *
          Hur vet ni andra vilka medlemmar ni ska skratta åt här? Håna? Vara taskiga emot? Jag läser massor med inlägg där det svaras spydigt och elakt och på nåt sätt vet ni ju vilka som ska behandlas så? Hur gör ni för att bena ut vilka det gäller?

Märkliga frågor. g.gif

Om någon är rolig skrattar jag, utan att veta eller bry mig om vem personen är.

Hånar gör jag sällan eller aldrig. Ger igen ibland när någon är dum eller elak, ja det gör jag.

"på nåt sätt vet ni ju vilka som ska behandlas så?"

Det här påståendet förstår jag överhuvudtaget inte. Vad menar du med att veta att "någon ska behandlas så"??

Som jag sa tidigare; jag kan reagera när någon är dum eller elak. Det beror ju helt på tillfället och vad personen skriver. Inte vem det är.

Vad gäller Ugglemormor, Fuchsian, Tottes matte och allt vad hon kallat sig för, rinner det mesta av mig numera, om jag råkar läsa hennes inlägg. Jag har inte lust att slösa energi på henne längre. Däremot kan jag reager mot att hon förvränger fakta.

Men det var väl inte henne du syftade på? Jag reagerar likadant på Gita och några till.

Redigerat av Red Top: 08-02-2012, 15:47

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          VitaFingrar
          Inlägg 08-02-2012, 15:53
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 1 339
          Medlem nr: 36 571

Är folk snälla är jag snäll tillbaka.

Däremot jag jag rätt kort stubin, så börjar någon bitcha så bitchar jag tillbaka.

Det är så jag vet.

Citera
          Cacki
          Inlägg 08-02-2012, 15:59
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Bara några motfrågor. Är det alltid bara ens fel när två bråkar? Har den som blir påhoppad något egenansvar för att själv försöka förändra sitt eget beteende för att slippa påhoppen?

Sedan något jag inte får kläm på här på Odla och det är åsikts- och yttrandefriheten. Är dessa begrepp detsamma att vem som helst är fri att uttrycka vilka åsikter som helst, hur provocerande de än kan uppfattas av andra? Ibland verkar det nästan så och då tycker i alla fall inte jag att det är underligt om det också blir tjafs...

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 08-02-2012, 16:08
          Länk hit: #10

Gäster

Cacki,
          Det är tyvärr så att i skrift kan mycket gå fel eller att med flit tolka det fel, men om man pratade om samma sak så skulle det inte leda till sådant skit.
          Jag vet så väl att jag är en hackcykling, sen kvittar det om jag säger att solen skiner hos mig, så måste jag bevisa det också ....... mentaliteten är åt helskota,
          Men det finns många fina människor med här som struntat i tönterier så där kan man få vara med ......

Citera
          lamorran
          Inlägg 08-02-2012, 16:12
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 67
          Medlem nr: 27 563

De människor jag inte kan förlika mig med är mytomaner.Deär otroligt svåra att hantera ,även om de förstår att de är avslöjade i sin förljugenhet vidhåller de ändå sina bisarra berättelser.När man insett hur de är så ska man ju egentligen bara tycka synd om dem ,även om det kan vara svårt.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 08-02-2012, 16:16
          Länk hit: #12

Gäster

OBS,
          Jag är fullt mentalt frisk, annars skulle inte den andra delen av mitt liv funka i offentlighet .....
          leta efter andra som kanske är mytomaner .... förresten det är ju förbjudet att kalla folk så .....

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 08-02-2012, 16:25
          Länk hit: #13

Gäster

CITAT (Ugglemormor @ 08-02-2012, 16:16) *
          OBS,
          Jag är fullt mentalt frisk, annars skulle inte den andra delen av mitt liv funka i offentlighet .....
          leta efter andra som kanske är mytomaner .... förresten det är ju förbjudet att kalla folk så .....

Men du Ugglemormor..nu är hela historien på väg att upprepa sig igen....för tredje gången. Du har blivit avstängd två ggr ....har du funderat på hur det kommer sig? Jag tror att du vill ha kontakt men du väljer fel väg. Eget skryt är ovärdigt, pröva en annan väg denna gång så kanske det fungerar bättre.

Du kan väl pröva?

Citera
          Lokan
          Inlägg 08-02-2012, 16:33
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 3 662
          Medlem nr: 26 737

Anna Karlstedt :

Mytomani är ett tvångsmässigt sätt att förvränga/förbättra sig själv eller det liv man lever. Man ljuger om sitt jobb, sin karriär, sin utbildning, sina kärleksrelationer och annat som man har omkring sig. Det kan handla om stort (t ex ljuga om hela sin uppväxt, var man kommer ifrån) eller smått (t ex att man varit på en plats som man i själva verket aldrig besökt).

Mytomani är i sig ingen psykiatrisk diagnos, utan brukar ofta ses tillsammans med andra svårigheter som till exempel tvångsproblematik, eller en överdriven rädsla att inte vara tillräckligt intressant som person (sanningen räcker inte) och som konsekvens av det bli övergiven/lämnad ensam.

--------------------
          " Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger "
          Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-02-2012, 16:35
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Man behöver inte bena ut något. Man skrattar åt den som är rolig oavsett vem det är och ger somliga svar på tal oavsett vem det är. Såklart att jag borde sitta mer på fingrarna iblad men jag har svårt för det i vissa situationer. Jag tål nämligen inte falska lismande skrävlande ljugande människor som vill göra sig märkvärdigare än andra och som dessutom skickar hotfulla PM utan orsak. Att flera gånger regga sig med nytt nick när man blivit avstängd gör ingen till en annan människa.

Hur jag bemöter andra beror på hur och vad dom skriver.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          andersen
          Inlägg 08-02-2012, 16:37
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

Mycket bra att du tar upp frågan Berith,nu är det ju ingen ursäkt Berith men det här forumet har ju alltid varit så, och det största felet är ju att det inte finns någon Admin som styr upp forumet i tid.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          malcolm
          Inlägg 08-02-2012, 16:40
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag undrar hur man kan kalla någon för mytoman eller lögnare på ett forum utan att ha några bevis för det, visst kan vissa saker framstå som alltför fantastiska för att vara sant men vad då... Tror man inte på det som sagts så är det väl bara att ignorera för det kan ju trots allt stämma med verkligheten.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-02-2012, 16:47
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (malcolm @ 08-02-2012, 16:40) *
          Jag undrar hur man kan kalla någon för mytoman eller lögnare på ett forum utan att ha några bevis för det, visst kan vissa saker framstå som alltför fantastiska för att vara sant men vad då... Tror man inte på det som sagts så är det väl bara att ignorera för det kan ju trots allt stämma med verkligheten.

Ja du malcolm, skriver man en sak under ett nick och något annat under nästa nick så är det ju ganska uppenbart att det ena eller båda är bluff.
          Har man berättat en sak i forumet och sen efter några månader förnekar att man sagt det trots att det finns bevis då ljuger man.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 08-02-2012, 16:52
          Länk hit: #19

Gäster

CITAT (malcolm @ 08-02-2012, 16:40) *

Alla trodde ju på dig när du anklagade fuchsian för stalking efter ett (eller två) samtal hem till dig..... det resulterade i en avstängning i alla fall. Jag tyckte personligen att du överdrev men var det inte sant?

Citera
          malcolm
          Inlägg 08-02-2012, 16:55
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Klart att det var sant men jag har inget intressa av att fortsätta bråka och nu är nu och då var då.

Citera

12 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 05:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon