Jag har ingen aning om det är svårt att få änglatrumpetfrön att gro och växa till. Köpte en "trumpet" förra sommaren och har nu tagit sticklingar som ser ut att må bra. Jag har inte så fruktansvärt stor kruka just nu, men närmare våren blir det en stor en. Den stora, moderplantan, putsade jag bara lite och tog in den i "innerkrukan". "Innerkrukan" är en 10-12 liters hink som jag skurit 3-4cm stora hål i botten och en bit upp runt kanterna. Rötterna som stack ut genom hålen putsade jag också lite.
Jag hade en vanlig svart sopsäck fylld med jord (och hål i botten) fast nitad i en stor träkruka som ytterkruka i sommras. "trumpeten" ville ha sol och det fick den ju denna sommar samt rikligt med näring och vatten. Ja, som du förstår hade jag den utomhus och det kommer jag att ha denna sommar också. Jag är absolut ingen expert men den blommade vackert för mig ändå. Nu under vintern står den i vårt svalaste rum (men skulle nog egentligen ha ännu svalare, men vad gör man då utrymme saknas) och jag vattnar bara lite, lite just så pass att den inte dör..