Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26
Hej,
Jag åker till London nästa torsdag och undrar om det är någon som har tips på någon kulig affär med trädgårdsprylar där. Jag åker med jobbet och har inte tid att åka utanför London.
För övrigt är jag LITE nervös för att åka till London just nu (terrorhot), men har bestämt mig för att försöka glömma det och ha kul ändå.
Medlem
Antal inlägg: 148
Medlem nr: 2 542
Hej! Vad kul att du ska till London! Vill också dit, det är en så himla trevlig stad. När jag var där åkte jag och mitt sällskap till en affär som heter The Chelsea Gardener. Det är en lite trädgårdsaffär som ligger i närheten av South Kensingtons tunnelbanestation. Sydney Street heter gatan. Kolla på www.yell.com (brittiska Gula sidorna), där hittar du karta och allt. Jag var där hösten 2002, köpte massor av fröer (Thompson & Morgan) och en massa tulpan- och påskliljelökar mm. Det var lite billigare på sånt än i Svergige faktiskt. Vi letade rätt mycket efter andra garden-centres i London men det var den enda vi kunde hitta. Den ligger i ett mysigt område med lite andra roliga småaffärer. Det är en liten promenad från tunnelbanestationen men det är värt det....
Medlem
Antal inlägg: 1 934
Medlem nr: 17
Missa inte engelsmännens nationalrätt Fisn´n chips från nåt gatukök. Och sen är det inget att vara rädd över, sannolikheten att nåt inträffar är hundratusentals ggr mindre än att du råkar bli överkörd på en parkeringsplats.
Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24
Här fanns en tidigare London tråd, den hittar du med SÖK på London.
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24
CITAT (Virgo @ 18-03-2004, 19:46)
En grön Tuborg eller Carlsberg?
OBS! Hon skulle till LONDON, inte till Köpis!!!
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)