Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Drar vidare...
          Aqvakul
          Inlägg 10-04-2012, 08:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Då forumet enligt min mening tappat mycket av sin forna positiva energi har jag valt att nu trappa ner min närvaro väsentligt. Jag har därför meddelat Göran att jag inte längre kan fortsätta som "spamborttagare"...

Jag kommer att finnas kvar på FB.

Sköt om er! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          13 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Myosotis
          Inlägg 10-04-2012, 08:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

-fear-.gif

Du tittar väl in ibland? Jag kommer att sakna dig!! -cry-.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          herkules
          Inlägg 10-04-2012, 08:38
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Aqvakul @ 10-04-2012, 09:27) *
          Då forumet enligt min mening tappat mycket av sin forna positiva energi har jag valt att nu trappa ner min närvaro väsentligt. Jag har därför meddelat Göran att jag inte längre kan fortsätta som "spamborttagare"...

har tänkt samma som du, sköt om dig du med!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-04-2012, 09:05
          Länk hit: #4

Gäster

Märkligt nog har jag också haft samma känsla ett tag.....

Citera
          Anma
          Inlägg 10-04-2012, 09:07
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

mee too... men i för sig är jag mycket roligare på FB.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 10-04-2012, 09:17
          Länk hit: #6

Gäster

Men Aqvakul, nu blir jag riktigt ledsen om du lämnar oss ohmy.gif vi har ju varit med här ungefär lika länge och för mig har du alltid varit en sund och klok röst när dumheterna dominerat.

Tyvärr är det så att Odla.nu har ett dåligt rykte i trädgårdskretsar och många genuint intresserade och kunniga trädgårdsmänniskor har lämnat forumet pga av alla bråk och dumheter. Då sjunker också kunskaperna rent generellt och ett trädgårdsforum överlever inte på enbart nybörjare.

Jag förstår dig, det är trots allt bara ett forum på nätet och när det inte ger något och man inte längre får uttrycka sina åsikter då är det kanske dax att gå vidare - jag anfäktas av samma tankegångar som ni andra.

smiley_small_hug.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-04-2012, 09:17
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Vi är nog fler som haft samma känsla/tanke ........

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-04-2012, 09:34
          Länk hit: #8

Medlem

Många gånger pratas det om att folk på odla är på ett visst sätt, men jag för min del har kommit fram till att de är människor, precis som på andra fora och i verkligheten. Det finns många trevliga och det finns skitstövlar. Jag tyckte också att odla var trevligare förr men jag tänker inte lämna för att det fortfarande är trevligt och för att jag inte har hittat något annat ställe på nätet där jag känner mig så hemma som här. Jag är med i några andra fora, om än inte speciellt aktiv. Jag har blivit bemött bra ibland, fått svar på frågor etc, andra gånger känner jag mig ignorerad och ibland är folk elaka och jag blir ledsen. Det är alltså inget som är typiskt för odla. Personligen har jag dessutom svårt för när trådar delas och flyttas hur som helst av överaktiva moderatorer som leker polis. (Däremot skulle jag vara tacksam om admin kunde avlägsna trollen rolleyes.gif ). De gånger jag känner mig trött på odla tänker jag på att det ändå är mycket värre överallt annars, så tar jag en paus och kommer sen tillbaka hit. Det hoppas jag att du aq42 wink.gif också gör. smiley_small_hug.gif För det är när de trevliga och förnuftiga försvinner en efter en som odla blir mindre trevligt.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-04-2012, 09:47
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det blir tyvärr lätt bråk och dålig stämning när ett forum lämnas vind för våg utan moderator. Det räcker med lite små pekpinnar och tillrättavisanden för att styra upp forumet. Vad jag tycker minst om är alla personangrepp och att en del människor skall klanka ner på andra som inte följer den egna vägen. Mycket tydligt i trådarna om AKB där persongrepp med olika påhittade antydningar florerar vilt, jag och malcolm skall tystas för att kanske döva det egna samvetet. Varför kan inte folk bara nöja sig med att komma med positiva saker och hålla inne med all negativ kritik? Det ena föder det andra och sen är bråket igång.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Klint
          Inlägg 10-04-2012, 09:52
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Ja jag blir också ledsen även om jag kan förstå ditt beslut.Jag hör ju till dem som (ännu) inte är på fb.Men ska man inte bli helt isolerad kanske det är ett "måste"?Hur somhelst jag tycker du är en klok och mycket trevlig bekantskap och önskar dej allt väl och lycka med ditt "nya" liv en sak är säkert Du kommer att vara saknad här och är hemskt mycket välkommen tillbaks!!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-04-2012, 09:59
          Länk hit: #11

Medlem

CITAT (Klint @ 10-04-2012, 10:52) *
          Jag hör ju till dem som (ännu) inte är på fb.Men ska man inte bli helt isolerad kanske det är ett "måste"?

Tycker jag inte, vi är ju rätt många som vägrar facebook.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 10-04-2012, 10:04
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Ja, håller med dig aqvakul. Bråktrådar har det alltid funnits men förut kunde man bråka i en tråd och vara trevlig mot sina meningsmotståndare i en annan tråd. Nu hugger man på den som inte tycker som man själv i varenda tråd om man så bara småpratar om väder och vind.....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          ninnisky
          Inlägg 10-04-2012, 10:05
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Myosotis @ 10-04-2012, 08:34) *
          Många gånger pratas det om att folk på odla är på ett visst sätt, men jag för min del har kommit fram till att de är människor, precis som på andra fora och i verkligheten. Det finns många trevliga och det finns skitstövlar. Jag tyckte också att odla var trevligare förr men jag tänker inte lämna för att det fortfarande är trevligt och för att jag inte har hittat något annat ställe på nätet där jag känner mig så hemma som här. Jag är med i några andra fora, om än inte speciellt aktiv. Jag har blivit bemött bra ibland, fått svar på frågor etc, andra gånger känner jag mig ignorerad och ibland är folk elaka och jag blir ledsen. Det är alltså inget som är typiskt för odla. Personligen har jag dessutom svårt för när trådar delas och flyttas hur som helst av överaktiva moderatorer som leker polis. (Däremot skulle jag vara tacksam om admin kunde avlägsna trollen rolleyes.gif ). De gånger jag känner mig trött på odla tänker jag på att det ändå är mycket värre överallt annars, så tar jag en paus och kommer sen tillbaka hit. Det hoppas jag att du aq42 wink.gif också gör. smiley_small_hug.gif För det är när de trevliga och förnuftiga försvinner en efter en som odla blir mindre trevligt.

tummenupp.gif för dig Myo, väldigt bra skrivet!

Jag har också haft tanken att "dra vidare", men känner mig fortfarande mest bekväm med Odla, så jag ger inte upp riktigt än!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          herkules
          Inlägg 10-04-2012, 10:12
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Gunilla T @ 10-04-2012, 10:17) *
          /..../Tyvärr är det så att Odla.nu har ett dåligt rykte i trädgårdskretsar och många genuint intresserade och kunniga trädgårdsmänniskor har lämnat forumet pga av alla bråk och dumheter. Då sjunker också kunskaperna rent generellt och ett trädgårdsforum överlever inte på enbart nybörjare.
          /..../

inte alls, odla har ett mycket gott rykte vad det gäller alla trädgårdstrådar, massor av samlad kunskap har funnits, finns och kommer att finnas.
          sen finns det alltid surfinkar som tycker att småprat drar ned forumet, dom behöver man inte bry sig om.
          men ledsnar man på ett forum ska man sluta att vara där, för sin egen och alla andras trevnad, det kommer nytt folk hela tiden smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 10-04-2012, 10:28
          Länk hit: #15

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 10-04-2012, 10:47) *
          Det blir tyvärr lätt bråk och dålig stämning när ett forum lämnas vind för våg utan moderator. Det räcker med lite små pekpinnar och tillrättavisanden för att styra upp forumet. Vad jag tycker minst om är alla personangrepp och att en del människor skall klanka ner på andra som inte följer den egna vägen. Mycket tydligt i trådarna om AKB där persongrepp med olika påhittade antydningar florerar vilt, jag och malcolm skall tystas för att kanske döva det egna samvetet. Varför kan inte folk bara nöja sig med att komma med positiva saker och hålla inne med all negativ kritik? Det ena föder det andra och sen är bråket igång.

"Det" skapar inga bråk utan det är vi som medlemmar på detta forum skapar bråken. Många gånger har jag tyckt att det vore plats för admin att gripa in men vuxna människor bestämmer själva vad de skriver så att skylla på avsaknad av moderator håller inte enligt mitt sätt att se på saken.

Det är hur enkelt som helst att vara nedlåtande, hånfull och elak, alla kan det, men betydligt svårare att hålla en god och respektfull ton när man blir angripen, det kräver mera. Det håller inte heller att säga - det var inte jag som började - ett omoget sätt att skylla ifrån sig. Det är i stunder av ilska eller ledsamhet som ambitionen att behålla en respektfull ton i bemötandet verkligen ställs på sin spets. Vi har alla fullt ansvar för det vi tecknar ner - i alla avseenden. Dessutom är Odla.nu inte vår privata tummelplats utan det finns människor som lever av detta och att vi som deltagare generöst delar med oss av vår kunskap.

Men jag läser vad du skriver och är glad för att du tycker att det positiva skall överväga, håller vi den linjen och tar ansvar fullt ut för våra inlägg så kommer det säkert att fungera bättre.

Jag läste ett väldigt smaklöst inlägg om äldre kvinnor och och deras avundsjuka på yngre tjejer i någon av Japantrådarna. Min första reaktion var ilska men avstod att kommentera. När jag lugnat ner mig insåg jag det tragiska i att någon faktiskt tror att det är så. Min erfarenhet säger att det är precis tvärtom. Kvinnor inser snabbt att ungdom och skönhet är förgängligt (10 år av livet?) och inget att bygga sitt liv på, det krävs andra kvaliteter - för att livet skall vara spännande och attraktivt hela vägen..

Jag har aldrig mött en kvinna som längtat tillbaks till ungdomsåren utan med mognad och insikt blir livet i sig en spännande utveckling och inte 20 års upprepningar.

Citera
          Peztis
          Inlägg 10-04-2012, 10:38
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Usch fy vad ledsen jag blir! På många olika sätt...

Det är jättetråkigt att Aqvakul väljer att dra sig tillbaka från ett forum där han uppenbarligen trivts eftersom han varit en tydlig och synlig personlighet här.

Det är tråkigt att så många med stor kunskap i mycket men framförallt i trädgårdskunskaper försvinner. Visst kommer det nya (väldigt varmt välkomna!) medlemmar hela tiden som också har inga, mindre, lika, större, annan, annorlunda kunskap men alla behövs ju för att forumet ska kunna frodas och leva vidare.

Just nu är det inte alls så roligt på Odla, man skriver frågor som inte blir besvarade eller endast får ett svar. För något år sedan fick man tio svar på någon minut - nu ligger trådarna och hela avdelningar orörda flera dygn...

KATARINA!
          Ni måste nog göra något NU! Det här är inte roligt längre... -cry-.gif

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 10-04-2012, 10:46
          Länk hit: #17

Gäster

CITAT (herkules @ 10-04-2012, 11:12) *
          inte alls, odla har ett mycket gott rykte vad det gäller alla trädgårdstrådar, massor av samlad kunskap har funnits, finns och kommer att finnas.
          sen finns det alltid surfinkar som tycker att småprat drar ned forumet, dom behöver man inte bry sig om.
          men ledsnar man på ett forum ska man sluta att vara där, för sin egen och alla andras trevnad, det kommer nytt folk hela tiden smile.gif

Vidhåller min åsikt - det är bara att läsa på andra trädgårdsforum så upptäcker du hur många trädgårdsmänniskor med djupkunskap som bytt forum. Jag har stort umgänge bland trädgårdsmänniskor men ingen av dem finns längre kvar här.

Visst , människor kommer och går men ett trädgårdsforum överlever inte på nybörjare.

Citera
          Skruttis
          Inlägg 10-04-2012, 10:54
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

CITAT (Myosotis @ 10-04-2012, 10:34) *

Precis så känner jag också. yes.gif

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          malcolm
          Inlägg 10-04-2012, 11:19
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Aqvakul @ 10-04-2012, 09:27) *

Jaha...

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 10-04-2012, 11:31
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Gunilla T @ 10-04-2012, 11:28) *
          "Det" skapar inga bråk utan det är vi som medlemmar på detta forum skapar bråken. Många gånger har jag tyckt att det vore plats för admin att gripa in men vuxna människor bestämmer själva vad de skriver så att skylla på avsaknad av moderator håller inte enligt mitt sätt att se på saken.

Det är hur enkelt som helst att vara nedlåtande, hånfull och elak, alla kan det, men betydligt svårare att hålla en god och respektfull ton när man blir angripen, det kräver mera. Det håller inte heller att säga - det var inte jag som började - ett omoget sätt att skylla ifrån sig. Det är i stunder av ilska eller ledsamhet som ambitionen att behålla en respektfull ton i bemötandet verkligen ställs på sin spets. Vi har alla fullt ansvar för det vi tecknar ner - i alla avseenden. Dessutom är Odla.nu inte vår privata tummelplats utan det finns människor som lever av detta och att vi som deltagare generöst delar med oss av vår kunskap.

Men jag läser vad du skriver och är glad för att du tycker att det positiva skall överväga, håller vi den linjen och tar ansvar fullt ut för våra inlägg så kommer det säkert att fungera bättre.

Jag läste ett väldigt smaklöst inlägg om äldre kvinnor och och deras avundsjuka på yngre tjejer i någon av Japantrådarna. Min första reaktion var ilska men avstod att kommentera. När jag lugnat ner mig insåg jag det tragiska i att någon faktiskt tror att det är så. Min erfarenhet säger att det är precis tvärtom. Kvinnor inser snabbt att ungdom och skönhet är förgängligt (10 år av livet?) och inget att bygga sitt liv på, det krävs andra kvaliteter - för att livet skall vara spännande och attraktivt hela vägen..

Jag har aldrig mött en kvinna som längtat tillbaks till ungdomsåren utan med mognad och insikt blir livet i sig en spännande utveckling och inte 20 års upprepningar.

Det är lite svårt när det sker för hundrade gången. Det är enligt min mening bättre att angriparen låter bli att skriva sitt inlägg. Vända andra kinden till funkar sällan.

Jag har jobbat ihop med kvinnor i olika åldrar de senaste 25 åren och jag VET att det förekommer. Inte vanligt men det förekommer

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

13 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 23:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon