CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-09-2012, 09:26)

Jag tycker sommaren har varit mycket dåligt. Gillar när det är 20-25 grader varmt och framförallt inte så mycket regn hela tiden.
Göteborg hade hela 5 hogsommardagar, det är lite väl lite......
Herkules det är inte så lätt att gräva i leran i Göteborg
Elisabeth
Visst är väl bara 5 riktiga sommardagar för lite på en hel lång sommar, det kan jag hålla med om! Leran tänkte jag inte på

Nästa gång tar jag inte bilen utan åker spårvagn i stället!
CITAT (ninnisky @ 09-09-2012, 10:36)

Visst är Hurtigrutten en härlig resa! Och du, åk till Svalbard det är en upplevelse av stora mått. Rekommenderar en resa i början av juni när isen smält tillräckligt för att komma ut med båt.
Vill egentligen åka vintertid med tanke på norrskenet men vet inte om jag skulle stå ut med mörkret, velar lite. Men nästa år bär det av i alla fall!
CITAT (Uggi @ 09-09-2012, 09:50)

Har varit i sommastugan en stor del, men även sett till trädgården här hemma, fiskat en hel med nät och fått bra med abborre även kräftmetet blev bra, för att inte tala om svampen frugan är mer än belåten, men nu börjar höstarbetet så smått och även föreningsverksamheten. Jag får försöka att ta tag i cyklandet det har blivit eftersatt i sommar. Men en varmare och något mindre regnrik nästa sommar önskas.
Jag kan inte så mycket om svamp och fiske men har förstått av min granne (som ger mig massor med svamp och fisk) att detta är ett bra år på så sätt!
CITAT (Huggorm @ 09-09-2012, 08:36)

Jag blev tvungen att jobba hela sommaren, så det blev ingen semester i år heller. Annars en hygglig sommar, vädret har varit helt okej och inget riktigt jobbigt har hänt
Åker du någonstans i höst/vinter istället då?
CITAT (Natur liv @ 09-09-2012, 08:50)

Myggig sommar med mycket snickring och lite för lite odling. Farstun och dasset blev kanonbra! Men nästa sommar blir det mer tid till odling ...
Mycket mygg i Sthlm också, kvällspromenaderna har varit vidriga!
CITAT (ninnisky @ 09-09-2012, 10:28)

Vädermässigt så har sommaren varit dålig - men i övrigt så har den varit lugn och skön. Har sluppit den stressen som ofta blir om vädret är varmt och vackert. Då ska allt göras......nu har vi tagit en dag i sänder. Visserligen skulle fönster målas på huset och diverse andra saker göras. Inte akut så det får bli nästa år!!
Frysen är full av bär och svamp och jag är glad för det!
Värmen får jag senare under året!
Det har jag tänkt på, människor stressar mindre när det regnar, jag tror att det är bra!
CITAT (hattstugan @ 09-09-2012, 10:35)

Tycker också det varit en behaglig sommar! Gillar inte värmen när det börjar bli mer än +25!
Här har det inte regnat alls så mycket som i övriga landet!
Är nöjd med mina projekt som startas och som jag kommer att ha göra med även nästa sommar!
Nu njuter jag av blommorna som iofs borde börjat blomma tidigare!
Bra ju att blommorna är sena!

CITAT (Ugglemormor @ 09-09-2012, 10:44)

Lite mindre regnande hade inte skadat, annars en bra sommar pga att ha sluppit de varma nätternä när man inte kunnat sova när svetten runnit......

...
Mina växter har mått bra, men annars har inte kunnat njuta fullt ut av sommaren som jag hade önskat mig, det känns ledsamt att börja kasta bort växterna, vet ju inte hur framtiden blir och kan inte belasta maken en vinter till med all vattning osv..........

Du får använda dig av RUT och skaffa dig en trädgårdsmästare så att du kan njuta och slappna av. Eller inte ha så mycket växter

CITAT (Aqvakul @ 09-09-2012, 10:54)

Helt nöjd! Jag är inte så vädedrberoende. Fick två varma och soliha veckor på Korsika i juni och sen en spännande och omväxlande men kylig Sverigeresa på 10 dagar i juli. Sensommaren har ju vädermässigt varit helt underbar.
Härligt med en bra semester

CITAT (pejori @ 09-09-2012, 11:02)

Dom är ovan jord, för vi har inget att dölja.
Förövrigt har väl sommaren bjudit på en massa bra, även om jag önskat lite mer värme och mindre regn.
Har fått förmånen att vara mycket med mina barnbarn.
Regnet har inneburit att jag fått läsa en massa bra böcker.
En del småresor över dagen bara, då jag har mycket djur som behöver passning.
Det där med djur är svårt när man ska resa, jag vet. Nu har jag bara en hund här hemma så allt har blivit så mycket enklare, kan jag inte ta honom med så tar mina barn hand om honom. Bra böcker - sen kan resten kvitta!