Uteplatsen precis utanför köksdörren. Bord och stolar står på en än så länge stenlagd plätt , måste ändras om något år eller två , plattorna är gamla och spricker.
Ena långsidan ut mot grannarna är bevuxen med en syrénhäck som jag bara älskar. Där bakom sitter man helt ostörd och den kan också ge skugga vissa tider på dagen.
En bit ifrån sittplatsen har vi vårat familjeäppelträd som blommar så fint på våren och ger härliga äpplen. I kanten på trädet har vi en liten liten damm med en plantering omkring. Dammen har tyvärr inte varit " igång ", i år d v s ingen liten fontän kommer upp i hålet på den lilla kvarnstenen och därmed inget vatten alls i dammen. Funderar på att gör en jättestor damm på ett annat ställe på tomten och lägga igen den här lilla dammen.
På kortsidan mitt emot huset har vi fixat till en häck av hassel . Den måste tuktas ganska mycket för att inte bli för stor och yvig men annars gillar jag den.
Sista " väggen " på våran uteplats begränsas av ett par gamla robusta vinbärsbuskar . De brukar ge en hel del bär som blir till saft .
Överallt där det inte är stenlagt så är det gräsmatta , eller ja " mossmatta " då men den är grön och fin och skön att gå barfota på.
Redigerat av mamamaggan: 07-10-2012, 06:25
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|