Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tips på värmefläkt?!, Nu har det sagt "poff"..
          Karin M i zon 5-...
          Inlägg 21-10-2012, 17:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem nr: 5 017

...och min Willabfläkt har dragit sin sista suck. -cry-.gif Vill ha en fläkt som går att ha på från ca 1000W och med termostat inbygd. Finns det något mer/annat märke som någon kan rekommendera? Var i.o.fs nöjd med Willab, men den var aningen lurig att reglera. Undrar alltså om någon har något tips?
          Tack på förhand!
          //Karin

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 6)
          malarmaster
          Inlägg 21-10-2012, 19:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

själv har jag en kupevärmare,reglerbar 750-1200W med en lös elektronisk termostat som håller tempen på exakt inställt värde.
          funkat i många år och jag vill ha max 4 grader på vintern,övervintring för pelargoner och div. känsliga växter. ulf

Citera
          naturtomt-enisse...
          Inlägg 22-10-2012, 06:18
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 77 019

Jag använde Julas minsta byggfläkt förra vintern, funkade bra men surrade/slamrade en hel del.

Man får dock mäta sig fram till rätt inställning på termostaten.

Redigerat av naturtomt-enissen: 22-10-2012, 06:21

Citera
          oliv
          Inlägg 22-10-2012, 08:22
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 738
          Medlem nr: 4 607

Jag har inget tips rolleyes.gif men undrar hur länge din har hållit? Har också en Willab, och efter att ha ställt in den en gång, så har jag inte behövt bry mig. Men min har hållit på i 5 säsonger och jag undrar när min kommer att ge upp...

--------------------
          ~ zon 1 ~

Citera
          Eva 33c
          Inlägg 22-10-2012, 09:08
          Länk hit: #5

Gäster

Min Willab-fläkt har nu gått i 17 år, och fungerar än. Fast jag hade lite problem med att ställa in termostaten så jag köpte en extern variant som jag använt alla år. I år köpte jag en fläkt till på clas ohlson som liknar den i naturtomt-nisses länk. Jag satte upp ett till växthus förra sommaren och behövde två fläktar under en tid. Den är mycket billigare och har fungerat bra denna säsong i alla fall.

Citera
          Karin M i zon 5-...
          Inlägg 22-10-2012, 20:43
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 116
          Medlem nr: 5 017

Hej alla vänliga männsikor för era tips! En kupévärmare är ju absolut ett alternativ om jag köper till en termostat! Efter några år inser jag ju att kylande eller svalkande funktion inte är så väldigt användbar för mig. Jag har nu hela vinten på mig att fundera på vad jag ska lägga pengarna på - men en "kuppevärmare" ligger bra till. Oliv: Min Willab har nog hållit ca 5 säsonger, den med - men det finns hopp för din wink.gif som du ser på Eva 33c´s kan de hålla länge! Ska in och titta på Naturtomte-nisses tips också! Tack alla!
          //Karin

Citera
          Eva 33c
          Inlägg 23-10-2012, 09:24
          Länk hit: #7

Gäster

De två första åren hade jag kupevärmare, olika varje år då båda gick sönder efter en säsong. Tror inte de tålde det fuktiga klimatet riktigt. Mitt växthus är ett sånt med jordbäddar. Hos mig är det inte aktuellt att hålla varmt, eller ens frostfritt, på vintern, det skulle bli på tok för dyrt här i zon 5. Byggfläkten är däremot mer anpassad för sån miljö, och inte dyrare än en kupevärmare.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 15:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon