Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ska bli farmor för första gången :)
          Motti
          Inlägg 26-11-2012, 18:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Fick nyss veta att jag ska bli farmor till sommaren smiley_small_hug.gif är överlycklig att min "lille" son ska bli pappa har världens goaste svärdotter och en liten bonuskille som är supergo ,är redan mormor till tre härliga ungar ska bli spännande och se hur det blir att vara Farmor wub.gif Troligtvis lite annorlunda tongue.gif Tycker ni det är skillnad på att vara farmor eller mormor ?

Citera
          5 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          gunsta
          Inlägg 26-11-2012, 19:07
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

Mormor är 'go, rund och snäll' och farmor är rivjärnet smile.gif - jag brukar skämta med mina kompisar som råkar vara just Farmödrar. Å andra sidan var min Farmor den snällaste av dom snälla - och min Mormor helt annorlunda ....

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Motti
          Inlägg 26-11-2012, 19:20
          Länk hit: #3

Medlem

Faktiskt så kommer jag och den blivande mormorn väldigt bra överens och är väldigt lika till sättet ! plus att farfar och morfar jagar tillsamans .När något rivjärn är jag inte precis inte min grej fast nog kan jag säga ifrån om det behövs smile.gif Har väntat så länge på att få bli farmor och det ska bli så spännande att se om det blir en tjej eller en grabb och vem barnet blir lik till utsende och sätt rolleyes.gif Vi har väldigt bra relationer till våra barns svärföräldrar vilket underlättar för alla ju särskillt nu vid jultiden och tex semestertider .

Citera
          gunsta
          Inlägg 26-11-2012, 19:28
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (Motti @ 26-11-2012, 19:20) *
          Faktiskt så kommer jag och den blivande mormorn väldigt bra överens och är väldigt lika till sättet ! plus att farfar och morfar jagar tillsamans .När något rivjärn är jag inte precis inte min grej fast nog kan jag säga ifrån om det behövs smile.gif Har väntat så länge på att få bli farmor och det ska bli så spännande att se om det blir en tjej eller en grabb och vem barnet blir lik till utsende och sätt rolleyes.gif Vi har väldigt bra relationer till våra barns svärföräldrar vilket underlättar för alla ju särskillt nu vid jultiden och tex semestertider .

Det låter ju väldigt trevligt Motti - bra när familjer trivs ihop - det är en liten konst och inte alls självklart. Som sagt inget är som väntans tider smile.gif

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-11-2012, 19:42
          Länk hit: #5

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Grattis Motti!

Blir också Farmor nästa år! Vet inte om det är så stor skillnad på att vara det ena eller det andra!

Här umgås alla med alla så....

Citera
          Motti
          Inlägg 26-11-2012, 20:05
          Länk hit: #6

Medlem

Jo det är samma här alla umgås med alla inga problem alls :)fast i och med att sonen ska bli far så utökas "la familja" och vi blir fler och fler att samsas med till julen nu , svärdottern har syskon och syskonbarn :)men man får hitta bra lösningar så alla är nöjda tummenupp.gif Ibland hade man önskat att man hade tagit med sig det andra huset som var bra mycket större nu har vi bara ett litet gästrum !Men det har väl blivit så att gubben och jag åker till barna och barnbarna på Julafton nu mer .

Citera
          Biggan_
          Inlägg 27-11-2012, 00:28
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Grattis Motti! Vad trevligt! blomma.gif

Jag kan tyvärr inte bli farmor! Men jag är desstu mer mormor!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Motti
          Inlägg 27-11-2012, 01:02
          Länk hit: #8

Medlem

Härligt vilket som Biggan :)jag är överlycklig över att bli farmor precis vad jag behövde lite positivt, har varit så mycket elände ett tag nu .Nu har man något alldeles fantastiskt att se fram emot smiley_small_hug.gif Det gör saker lättare .

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 27-11-2012, 08:35
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Grattis till den blivande farmodern smile.gif

Tyvärr har jag inga barnbarn alls så jag kan inte jämföra, men har man en bra relation med svärdottern blir det säkert underbart.

Citera
          Mollis
          Inlägg 27-11-2012, 09:24
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 2 425
          Medlem nr: 10 996

Jättegrattis Motti och Hattstugan! Måste kännas alldeles speciellt att få barnbarn, jag längtar så.

Citera
          Klint
          Inlägg 27-11-2012, 10:07
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Ett stort grattis Motti!!! Förstår att du väntar,tur att du har de andra smiley_small_hug.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 27-11-2012, 10:14
          Länk hit: #12

Gäster

GRATTIS MOTTI .... tummenupp.gif

Min väninna ska också bli farmor när som helst, har redan 3 småttingar att vara mormor till.....
          dock tycker hon att det kan bli för mycket av det goda när alla barnen bor på samma ort. hon är inte så glad att alltid bli den som ska ta hand om alla och den egna fritiden bara krymper......
          Visst är hon glad åt sina barnbarn, men inte så där överdrivet ...... whistling.gif

Fick skrämselhicka när dottern trodde att hon kunde vara med barn ...... det första tänkte man på att adjös till fria jular o andra helger, men nu var det inte så ännu ......... sweatingbullets.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 27-11-2012, 13:52
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Kan inte jämföra, då jag inte är mormor ännu.
          Men att vara farmor är helt toppen.
          Sitter just nu med en sovande i mitt knä och en mindre bredvid som tittat på tv.
          Älskar att få fira jul med dom, varje år.
          Livet kan inte bli bättre.

Redigerat av pejori: 27-11-2012, 13:53

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 27-11-2012, 14:05
          Länk hit: #14

Gäster

Fick precis reda på att min väninna blev farmor till en liten tös igår.

När jag själv inte har barnbarn så kan jag inte riktigt sätta mig i den rollen, vet inte hur det känns, men varken maken eller jag har inte varit så överförtjusta att ränna efter småungar och nu bor ju dottern så långt borta så man slipper rycka in som barnvakt vid sjukdommar....... det finns gott om släkt där på nära håll...

Vi har inte heller knytit an svärsonens lille son fr. ett tidigare förhållande. Det känns för avlägset just nu ....

Citera
          Biggan_
          Inlägg 27-11-2012, 16:44
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Ugglemormor @ 27-11-2012, 10:14) *
          Fick skrämselhicka när dottern trodde att hon kunde vara med barn ...... det första tänkte man på att adjös till fria jular o andra helger, men nu var det inte så ännu ......... sweatingbullets.gif

Vilken märklig reaktion! Kommer du inte att älska dina ev barnbarn för att dom inkräktar på dina fria jular och helger?? Så arbetsfyllda är väl inte dina dagar så att du inte skulle kunna försaka en helg eller juldag för deras skull?

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-11-2012, 16:57
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Biggan_ @ 27-11-2012, 16:44) *
          Vilken märklig reaktion! Kommer du inte att älska dina ev barnbarn för att dom inkräktar på dina fria jular och helger?? Så arbetsfyllda är väl inte dina dagar så att du inte skulle kunna försaka en helg eller juldag för deras skull?

Tänkte samma unsure.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 27-11-2012, 17:48
          Länk hit: #17

Gäster

Det kan kännas så av er som har redan barnbarn, men jag har ingen erfarenhet av det och maken är inte spec. förtjust för blöjbyten utan de får nog bli större än så man kan diskutera med dom.

Tycker nog att det är onödigt för dem att vara i jul- helgtrafiken på den långa vägen när det finns 511 släktingar med ungar där borta och här endast vi två.
          Då är det bättre att komma en annan tid på året hit och ta det lugnt istället där borta. Tycker inte alls att ha dem på vägarna vid storhelger och vad gör de här när det finns inte ens julpinal framme och jag klarar inte av längre med all dess julmaten, så vi själva har inte haft det sen flickan flyttade hemifrån.

Jag fick nog under de åren då svärmor jagade mig redan fr, slutet av oktober med sina jäkla resept, men gjorde själv inget ens för att hjälpa till ---- bara klagomål under 20 års tid räcker gott o väl......
          Dottern gillade inte heller den julmaten, så det är hon inte heller ute efter .......

Så det blir nog att resa bort så länge vi orkar med det .......

Bara att det MÅSTE vara på visst sätt, tvingar ingen mera oss att följa efter .s.k traditioner, det har inget med att tycka om sitt barnbarn att göra och i den familjen hör till ett" plastunge", vilket inte har intresserat oss alls ännu. Han har inte oss till farföräldrar heller.

Redigerat av Ugglemormor: 27-11-2012, 18:15

Citera
          Biggan_
          Inlägg 27-11-2012, 18:09
          Länk hit: #18

Medlem

Nej inte behöver man träffas precis på jul eller storhelger och inte behöver det vara så överdådigt med mat heller. Det är ju inte maten eller pyntet som betyder något, utan det är att man försöker ha en nära och kär relation till sina barnbarn och hjälper till så gott man kan så att dom får en bra start i livet. Men jag uppfattade det som att du inte var intresserad över att få barnbarn överhuvudtaget.

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 27-11-2012, 18:21
          Länk hit: #19

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Tur att man har gott om barnalstrande syskon så man slipper ha pressen på sig från folk som vill bli farmor och farfar rolleyes.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 27-11-2012, 18:28
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Huggorm @ 27-11-2012, 18:21) *
          Tur att man har gott om barnalstrande syskon så man slipper ha pressen på sig från folk som vill bli farmor och farfar rolleyes.gif

Det är ju ett val som man själv gör! Angående att bli far- eller morförälder så har man ingen talan! smile.gif

--------------------
          Biggan
          Eyvind Johnson

Citera

5 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 04:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon