Vi har en ganska stor trädgård (totalt på 4000 kvm) som var nästan bara gräsmatta när vi flyttade in. Jag jobbar på att dela av trädgården och skapa "rum", och det går sakta framåt, men jag skulle vilja lägga några enkla gångar. Det behöver inte vara rena vägar, utan kanske bara trampstenar - det viktiga är att det ger en känsla av att man kan gå där och att stigen leder någonstans.
Problemet är att kantstenar är rätt dyrt. Inte jättedyrt, men det är så mycket utgifter till trädgården att jag inte riktigt kan lägga flera tusen på sten också. Har inte hittat tillräckligt mycket bra sten i skogen i närheten, så nu undrar jag om någon har några bra tips för andra beläggningar till gångar/stigar i trädgården (främst i gräsmattan).
Jag har sett exempel på att man sågat trästockar så att man fått rundlar och lagt ned (Ungefär som den här bilden från
http://homedesigndecorates.com/make-wooden...n-design-ideas) men funkar det i Sverige eller ruttnar det direkt? Det är okej om det inte håller i flera år, men i alla fall en 2-3 år vore bra.
Finns det någon som har några andra tips? Kan man gjuta egna trampstenar? Behöver man ha en form, eller skulle det fungera att bara gräva ett hål i gräsmattan och hälla betong rätt i?