CITAT (Anma @ 03-06-2013, 20:20)

De flesta försvann väl långt innan moderatorerna tillkom så inte kan det bero på det i varje fall. Snarare på att man tillät vilka påhopp som helst och trådkaparna fick härja fritt.
Tänk att jag kan inte påminna mig att jag sett de där påhoppen som gjorde att en klick skrek efter moderatorer. Ibland undrar jag t o m vilket syftet är från deras sida. Många vill ju ha bort Småprat , även Odla tycker jag att jag känner det som , kan det vara syftet ?
Trådkaparna , eller som jag väljer att kalla dem " trollen " , rensades inte ut utan i stället lämnade många vettiga Odla just p g a det tror jag. Det gick inte längre att föra en bra diskussion p g a av dessa " troll " .
Har varit med sedan 2003 och upplevde Odla som glatt och trevligt , fick bra hjälp om man frågade om växter såväl som annat.
Det gick att diskutera UTAN personliga påhopp , det förekom kanske tjuvnyp men ändå på något sätt så kunde vi samsas. Är det inte så det är i verkliga livet , man får göra upp sinsemellan ( utan " föräldrar " som ska försöka få barnen i sandlådan att samsas )?
I diskussioner , vilka som helst , måste det förekomma olika åsikter men när några inte kan förstå det utan kallar olika åsikter för " mobbing " o d så går det helt enkelt inte att diskutera. Allt som går emot deras åsikt är ren och skär " mobbing" anser en del , men då måste de leva i en mycket begränsad värld för att kalla sådant för " mobbing ".
De svarar " goddag yxskaft " , hänger upp sig på exempel som skrivs osv osv . Där har vi " bråket " som gör det så tråkigt/omöjligt att diskutera på Odla nu för tiden .
Redigerat av mamamaggan: 03-06-2013, 21:08