CITAT (Inger GMT @ 06-04-2004, 10:46)
Tycker mässan är en fantastisk start på våren. Inspiration till att åka hem och verkligen sätta igång.
Inger GMT
Håller verkligen med dig där, Inger! SJälv åkte jag hem och massakrerade min gamla rhododenron efter inspiration från mässans uppstammade dito. Såg du den? Visst var den häftig? Det blev ju inte min, kan jag avslöja...
Men jag tycker ändå man får så många uppslag och man får frossa i sitt stora intresse - timme efter timme! Härligt!!!
Visst, priserna var groteska, men som jag skrev i en annan tråd längre ned: efter kl. 15, 16 sista dagen, utbröt TOKREA - och då gjorde jag många fina fynd!
Alla installationer och planteringar skulle ju rivas upp och naturligtvis vill alla utställare hem snabbt då. Kan de slippa att ta rätt på sina plantor och speciellt de som redan är planterade i någon rabatt, nästan skänker de bort dem! Hade jag vetat att det skulle bli en sådan desperat utförsäljning hade jag nog hållt igen portomonnän lite i början av dagen...det var rena "5:an och 10:an" vid 17-tiden.
Eller: - Hallå tjejen, ta en hel låda plantor för 50 spänn! Du får med lite lökar också!
Då var klockan 17.30 och mässan hade endast 30 minuter kvar att spela på.
Fast då hade jag handlat så mycket att jag konstigt nog inte nappade. Jag var mätt och kärran fullpackad. Men nu efteråt sitter jag och småångrar mig naturligtvis...
Någon som vet när nästa stora trädgårdsmässa eller trädgårdsbegivenhet äger rum?
Sanna