CITAT (Aqvakul @ 20-09-2013, 18:00)

Skattesänkningar löser inte välfärden...
Inte höjningar heller, själv är jag trött på det här urgamla sättet att samla folkliga poäng. Höj skatten! sänk skatten och vi löser allt men inget av det fixar välfärden utan det handlar om hur det spenderas och just nu skulle vi kunna ha mycket mer än det vi har för pengarna finns men politiken har sin syn hur man ska lösa det. Själv är jag Moderat sedan ett antal år efter att ha lämnat S bakom mig, var arbetslös under S eran och det var 15 år sedan ungefär men samma problem. Till sist glömmer vi lätt bort att sjukvården inte handlar så mycket om riksdag utan ligger på en lägre lokal nivå, där jag bor fick S ett genidrag som kallas NU sjukvården vilket har blivit ett fiasko men det kan man inte skylla på borgare utan det var lokala S som ville ha ett prestigeprojekt.
Stödjer jag ett femte? Nope för jag anser att det är onödigt och jag tror att nästa statsminister heter Löfven men kommer det lösa problemen? Tror inte det för som regel ändrar en ny regering aldrig klubbade beslut plus att Lövfen är ju trots sin nystyling inte en hardcore S:are utan låg ju tidigare åt borgar S hållet.