Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > smarta kunder...?
          malcolm
          Inlägg 13-11-2013, 16:39
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Min fasta telefon fungerar inte längre och efter kontakt med Telia som jag har varit kund hos sedan jag flyttade hemifrån på sjuttiotalet har jag fått veta att ett bolag som kallar sig för Vide.com har jag fått reda på att de övertagit mitt abonnemang, något som jag absolut inte har gjort. Fick en sk. IP-telefon från Vide som jag inte vill ha och jag har ringt och försökt avboka alltihop men det verkar omöjligt. Mitt nästa steg blir att kontakta konsumentombudsmannen och därefter TV-programmet Plus. Tycker det är för jävligt att sådant här får förekomma och jag vill varna alla för "smarta kunder".
           
          Citera
          3 sidor V   1 2 3 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          *Stintan*
          Inlägg 13-11-2013, 17:41
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Mysko, dom har väl inget med telefoni att göra.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          CillaM
          Inlägg 13-11-2013, 18:18
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem sedan:
          21-01-2005
          Medlem nr: 4 901



          Råder dig att polisanmäla direkt. Bestrid fakturorna, bestrid rubbet.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 14-11-2013, 11:25
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          CITAT (*Stintan* @ 13-11-2013, 17:41) *
          Mysko, dom har väl inget med telefoni att göra.

          Tydligen har de det.
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-11-2013, 11:26
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Tråkigt att du råkat ut för bedragare, hoppas det löser sig.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 14-11-2013, 11:27
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Jag skall försöka ordna det hela idag om det går.
           
          Citera
          Piccante
          Inlägg 14-11-2013, 11:53
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 891



          Jag googlade på det för att se om det är nya bedragare i farten och vide.com finns inte ens registrerat som företag vad jag kan se? Förmodligen rent bluff-företag om de skickar ut fakturor med Vide.com som avsändare.


          --------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 14-11-2013, 12:00
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Hade fattat fel, Devicom AB heter företaget, den jag pratade med hade en stark utländsk brytning så det var därför jag hörde fel.
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 14-11-2013, 13:25
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          http://www.rejta.se/omdome/186193/devicom+ab

          Som sagt, inte helt okända hos konsumentverket.
          http://www.jonkopingsposten.se/huskvarna/k...ag#.UoTAYjYV9Ms

          Tydligen ska man också anmäla till post och telestyrelsen också.
          Läs kommentarerna här Malcom.

          http://vemringde.se/?q=086320090


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 14-11-2013, 16:54
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Jag pratade med Telia alldeles nyss, de skall skicka ett papper som jag skall skriva på för att ge dem fullmakt att ta tillbaka abonnemanget, konstigt att de skall ha fullmakt då bluffirman kunde ta över hur som helst.
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 14-11-2013, 17:26
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (malcolm @ 14-11-2013, 16:54) *
          Jag pratade med Telia alldeles nyss, de skall skicka ett papper som jag skall skriva på för att ge dem fullmakt att ta tillbaka abonnemanget, konstigt att de skall ha fullmakt då bluffirman kunde ta över hur som helst.



          Hoppas verkligen det löser sig för dig.


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-11-2013, 17:55
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          CITAT (malcolm @ 14-11-2013, 16:54) *
          Jag pratade med Telia alldeles nyss, de skall skicka ett papper som jag skall skriva på för att ge dem fullmakt att ta tillbaka abonnemanget, konstigt att de skall ha fullmakt då bluffirman kunde ta över hur som helst.

          Det är PTS:s påhitt. Auktoriserade företag, även om de är skumma, kan bara skicka en fil med nummer de vill ta över och Telia är tvungna att lyda. Vi hade mycket problem med exempelvis Tele2 i början, när jag jobbade på felanmälan. Telia ville först skicka ut en bekräftelse på alla flytt men PTS motsatte sig det. För att Telia sen skall ta tillbaka numret måste kunden bekräfta övertaget. Man kan undra vems sida PTS står på? Fast när de väl fått bekräftelsen är det snabbt ordnat. Du kommer säkert att få fakturor från blufföretaget men det är bara att bestrida. Konsumentvägledarna vet hur du skall göra.

          Redigerat av Gossen Ruda: 14-11-2013, 17:55


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 15-11-2013, 12:09
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Skickade ett mail till "smarta kunder" igår och de har faktiskt svarat och vill ha numret till min mobil för att reda ut det hela.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-11-2013, 12:50
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Jag skulle inte lita för fem öre på det företaget.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 15-11-2013, 14:19
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (malcolm @ 15-11-2013, 12:09) *
          Skickade ett mail till "smarta kunder" igår och de har faktiskt svarat och vill ha numret till min mobil för att reda ut det hela.



          Dom har väl redan ditt nummer, eftersom dom tagit över ditt abonemang?
          Kör med mailkontakt istället och ta hjälp av konsumentverket.

          Redigerat av pejori: 15-11-2013, 14:20


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 15-11-2013, 15:00
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          CITAT (pejori @ 15-11-2013, 14:19) *
          Dom har väl redan ditt nummer, eftersom dom tagit över ditt abonemang?
          Kör med mailkontakt istället och ta hjälp av konsumentverket.

          De har inte numret till mobilen och den fasta telefonen fungerar som sagt inte nu.
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-11-2013, 15:23
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Skulle inte ge dom mobilnumret! Bättre med mailkontakt så har du svart på vitt vad dom säger.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 15-11-2013, 15:51
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Har också funderat på det där eftersom då kanske jag sitter med ett mobiltelefonabonnemang som jag inte heller vill ha.
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 15-11-2013, 17:18
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          Varför inte ge Telia fullmakten att byta åter och avbryta kontakten helt med det andra företaget. Ge sig in i en diskussion med företaget ger nog bara mer problem misstänker jag. Telefonförsäljare som säljer just teleabbonemang är livsfarliga att ha att göra med. Att kriminella organisationer är inblandade håller jag för troligt i många fall. Vi är nog för godtrogna inför dessa samtal många gånger. Att jämföra teleabbonemang gör man ju bäst i lugn o ro på nätet.


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 15-11-2013, 17:47
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          Jag hade nog också låtit Telia få fullmakten och struntat i "smarta kunders" förslag.
          Som du säger, Malcolm, du kan bli sittandes med ett mobilabonemang du inte vill ha... dunno.gif


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera

          3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 12:36
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon