CITAT (*Stintan* @ 26-04-2014, 23:04)

Eller fel foder! Jag har hört att vissa valpar har benägenhet att växa för fort och bör därför inte ges högenergifoder. Detsamma borde ju gälla även för unghundar. Växer dom för fort lägger dom inte på hullet. Sen märker man också på avföringen om hunden kan tillgodogöra sig fodret ordentligt. Vissa foder verkar gå rakt igenom då hunden skiter ut det mesta. Håller man på och blandar hit o dit blir det ju jättesvårt att veta vilket hunden mår bäst av.
CITAT (Motti @ 25-04-2014, 23:12)

Vi kör hela kittet !hjälper inte ,så det är bara att vänta på löp numer två efter vad andra Luzernerägare säger !Tea är långt ifrån vår första hund vi har haft flera innan men aldrig haft problem med att få hull på dom .Grannens Golden väger 55 kilo Tea äter mer än han .så som jag ser det måste det ha med metabolismen att göra det vill säga ämnesomsättningen .
Ett bra grundfoder, med lite "godis" (puts och så vidare) räcker.
Sedan vilket foder man väljer, är en smaksak. Torrt, blött, färsk eller BARF. Välj själv...
Hittar du något du och hunden trivs med, fortsätt med det.
För övrigt håller jag med om att du har en ung hund, som är en "spinkig tonåring"
Hon fyller snart ut sin kostym, så ta det lite lugnt och lita på dina instinkter, så blir det bra. Motti
Redigerat av pejori: 26-04-2014, 22:20