Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Konstgräs på balkongen!
          Kana
          Inlägg 18-04-2004, 20:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 202
          Medlem nr: 947

Igår åkte vi till Bauhaus och köpte konstgräsmatta och idag har vi lagt ut den på balkongen! Jag måste säga att jag tycker att det är mer sällsynt än vackert laugh.gif men det är otroligt mycket skönare att gå på än den råa dammiga betongen som balkongen är gjord av smile.gif Sen är det så himla sterilt här med vita putsväggar, grå betong och gråa stolpar så det känns skönt med lite färg! biggrin.gif

Katterna undrade förstås vad vi höll på med, men de tyckte att det var skönt att gräva ner klorna i mattan!

K.

--------------------
          Har lämnat balkongen för 9000 kvadrat brännässlor och sly. Wish me luck!

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 6)
          Nutten
          Inlägg 18-04-2004, 22:07
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 849
          Medlem nr: 1 090

Konstgjort gräs är nu inte min melodi, men jag förstår att du vill komma undan betonggolvet. Ska själv gömma det som finns på min balkong!

Ljuvliga katter!!!! Birma? wub.gif

--------------------
          Hortikulturella hälsningar,
          Elisabeth

Citera
          Exotic
          Inlägg 18-04-2004, 22:18
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 891
          Medlem nr: 565

Kana det såg gott ut, lustigt vi var oxå på Bauhaus idag och tittade på konstgräs laugh.gif biggrin.gif
          Det är väll Birmor som känner på det konstiga gräsetttt rolleyes.gif tongue.gif
          Härligt ser det ut.
          MVH

--------------------
          If you dont like seeing pictures of violence towards animals being posted, you need to help stop the violence,not the pictures
          / Johonny Depp

Citera
          Kana
          Inlägg 19-04-2004, 07:03
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 202
          Medlem nr: 947

Jo, jag hade också hellre haft något annat än just konstgräset men vi tittade på trätrall på Bauhaus som enligt min mening var förskräckligt ful och den kostade mer än dubbelt så mycket som konstgräset unsure.gif och då vågar jag inte tänka på vad 9 m2 *snygg* trätrall skulle kosta! blink.gif

Jag kan tipsa om att på vårt Bauhaus hade de trådgårdsavdelningen endast 2 meter bred konstgräsmatta men i golvavdelningen fanns det 4 meter bred som kostade samma! Så slapp vi skarvar och annat och det kändes bra.

Och visst är det våra två birmapojkar som kommit ut i gröngräset wub.gif

K.

--------------------
          Har lämnat balkongen för 9000 kvadrat brännässlor och sly. Wish me luck!

Citera
          annelie_911
          Inlägg 09-04-2009, 06:32
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 22 166

Konstgräs är inte dumt! Jag har nu köpt konstgräs till min lilla balkong. Blev bättre än jag vågat hoppas på. Men det var inte helt billigt... Mitt tips är att satsa på lite mer kvalitativt konstgräs för det ser fräscht ut även efter några år. Jag handlade från www.konstgrasexperten.se.

Citera
          Azur
          Inlägg 09-04-2009, 10:26
          Länk hit: #6

Gäster

Vad menar ni med konstgräs? Jag tänker spontant på sånt där plastgräs de har på idrottsanläggningar, men det kan det väl inte vara?

Vi har grön filtmatta från, tror jag, just Bauhaus på balkongen. Har funkat väldigt bra, varm & go om fötterna, fast efter tio år börjar den bli utsliten nu.

Citera
          lissa
          Inlägg 14-04-2009, 02:32
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Oh vad synd att jag inte kan se bilden..
          Jag hade konstgräs i många år och tyckte väldigt mycket om det.men jag har ingen över mig, så när det regnade blev den naturligtvis väldigt blöt..Det var lite pirrigt för jag var rädd att grnnen under skulle få fuktfläckar, och sen fick min vvove för sig att det var en perfekt plats för att göra ifrån sig på, och då tog jag bort den, men stoppade ner den i en stor kista jag har där ute.. Det var för 10 år sedan och jag tänker på att jag borde ta fram den igen..
          Har ni klistrat fast den eller gjorde ni som jag, bara la på den ??? smile.gif

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 01:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon