Halaj!
Jag har försökt att förstå dynamiken i det här. Händer det som händer spontant, eller är det styrt?
Ta en koll på diagrammet och fundera. Den kommer från en länk i länken i TS.
http://www.migrationsverket.se/Om-Migratio...a-landerna.htmlVarför sker det som sker just nu? Syrienkriget har hållit på sen 2011! tvåa på listan över asylanter är afganer. I afganistan har det varit oroligt i princip sen ryssarna gick in där 1980.
Så varför denna flyktingtsunami?
Det är ju uppenbart att Reinfelt kände till att detta skulle ske, när han höll sitt öppna-era-hjärtan-tal. Han krattade manegen i förväg.
Och så den pixlade videon på den drunknade treåringen. Just precis i samband med tsunamin blir den viral både på nätet och i media. En slump att den kablades ut just nu?
Alltså, vi har läst om drunknade flyktingar i flera år nu! Det är liksom ingen nyhet!
Om min konspirationsteori stämmer måste man ju fundera på vem det är som styr skeendet. Vem kan ha vinning av detta? Pengar brukar ju vara en stark motivator. De extrapengar som Löfven avsatt till detta kommer att rinna rätt ner i fickorna på girigbukar som Bert Karlsson och Jan emanuel. Men jag tror inte att Bert kan makt nog att driva igång nåt sånt här...
så vem? Och varför?
Nej, det kanske inte finns en konspiration, men nog är det väldigt konstigt allting...
//T
Bifogade miniatyrbild(er)