Glad for responsen! Lillianslilja: trödgårdsförgätmigej är verkligen söt, sådde för två år sen, blommade i somras och verkar ha frösått sig ganska bra, så jag hoppas de är självgående hädanefter. Gillar campanula mycket, har stor vit blåklocka men vill gärna ha fler. Törs inte så toppklocka efter att ha läst att de sprider sig ohämmat, så det blev karpaterklocka i stället. Övriga perenner är Månviol som jag försökt en gång förut utan att få upp en enda planta, höstvädd Isaac House - och så för att något förhoppningsvis ska blomma redan i år, Röd rudbeckia Feeling Pink. Lite ettåringar som doftar: Grekisk lövkoja, sommarlövkoja, vitt doftnattljus. Mums för humlorna; Blå snokört, stor vaxblomma, Bra att trycka ner här och var: Vit sommarslöja. Ska pröva att odla majrova i grönsakslandet, Hakurei lär vara den godaste.
Jo. sen har jag ju egensamlade frön också, ca 50 sorter, hmmm.
Helen, Fingertandrot och tandvärksplanta är ju värda att så bara för namnet! Törnrosas kjortel börjar väl bli dags att så (ganska kul namn det också) men jag vill helst vänta tills jag sett att pelargonsticklingarna fått rötter så jag kan slänga de stora krukorna med moderplantorna och jag får lite mer plats.
Hoppas fler vill berätta om sina fröplaner. har någon något att berätta om de jag tänker så (bra eller dåligt) är jag tacksam,
|