Vi har hämtat kaninen på prov och tyvärr måste jag säga att jag inte tål henne ens när hon är ute.
Men vi skall försöka ha henne tills vi hittar någon annan som kan ta henne.
Finns det någon här som är intresserad så hör av er.
Jag vet inte om jag kan hålla med i diskussionen om att genom tillvänjning kunna bli bättre eller inte utveckla allergi. Det kan faktiskt innebära livsfara för en del att vara med djur och man kan dö i astma anfall.
om man som vuxen väljer att skaffa djur trotts allergi och astma är ju valfritt men jag tycker inte att man ska utsätta sina barn för det.
Min sambos föredetta skaffade 2 katter trotts att deras son är väldigt allergisk( och den har inte blivit bättre av katterna)
Jag har i yngre år ridit men kan nu kanappt se en häst på bild utan att bli jätte sjuk. Det är verkligen tråkigt.
Om att barn är mer allergiska nu för tiden tror jag inte beror på brist på husdjur utan mer på föroreningar i luft och natur som inte fanns förr . Dessutom mögel och dålig ventilation.
Men försök förallti världen inte bota allergi med att utsätta dig för allergenet. Det kan vara livsfarligt attt exprimentera själv.
Själv har jag fått hyposensibilisering på sjukhus för min allergi ( dock inte pälsdjur)
Nä vi får nog hålla oss till att åka till vallby och Åsby och klappa kaninerna där och min sötnos till dotter förstår det.