|
Små grodor, ibland blir det bara fel...liksom |
|
|
|
19-06-2004, 08:01
|

Medlem
Antal inlägg: 5 511
Medlem nr: 1 130

|
Några grodblad ur den svenska uppsatsfloran.... finns samlade i bl.a. den bok jag har lånat dessa från: Samlade grodblad 1 ISBN 91-23-38010-1
Fyll gärna på....
Efter slagsmålet avled den ena mannen. Senare greps han av samvetskval och anmälde sig för polisen.
Förr i världen ansågs det vara äktenskapsbrått om en flicka blev med barn utan att vara gift.
I framtiden kommer antagligen våra förfäder att leva längre än förr.
Pojken skrek som stucken av en gris.
För min del vill jag inte stå i kö annat än om jag får stå ensam.
"Kvacksalvaren"
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|
|
|
|
2 sidor
1 2 >
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
19-06-2004, 11:48
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
Hittade den här ur ett protokoll från polisen "Den döde kom cyklande i från vänster"
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
20-06-2004, 04:14
|

Medlem

|
Allt som kan uppfinnas har redan uppfunnits.
Charles H. Duell, kommissionsmedlem på det amerikanska patentkontoret, 1899.
!!!!!! ja den är inte ur den svenska uppsatsfloran ...men ändå
KVACK!!!!
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|
|
|
|
|
23-06-2004, 12:16
|

Medlem

|
Framtidens datorer kommer knappast att väga mer än ett och ett halvt ton. - Tidningen Popular Mechanics, 1949 Jag tror att det finns en världsmarknad för kanske fem datorer.- Thomas Watson, IBMs styrelseordförande, 1943 Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968 Det finns inget skäl till att någon vill ha en dator i hemmet. - Ken Olson, ordförande, VD och grundare av Digital Equipment Corp, 1977 och visst hade de alla rätt !!! "Det är svårt att sia, speciellt om framtiden"
--------------------
|
|
|
|
|
24-06-2004, 09:14
|

Medlem

|
Flygmaskiner som är tyngre än luft är en omöjlighet.
- Lord Kelvin, styrelseordförande i Royal Society, 1895
Flygplan är intressanta, men har inget som helst militärt värde. - Marechal Ferdinand Foch, professor i strategy, Ecole Superieure de Guerre.
Louis Pasteurs teori om bakterier är ett absurt påhitt.
Pierre Pachet, professor i fysiologi i Toulouse, 1872
--------------------
|
|
|
|
|
24-06-2004, 09:43
|

Medlem
Antal inlägg: 426
Medlem nr: 2 502

|
"Internet kommer aldrig att bli något användbart utan bara en leksak för skolorna". - Mimmi, någon gång i början av 1990-talet /Mimmi
|
|
|
|
|
24-06-2004, 20:28
|

Medlem

|
CITAT (MimE @ 24-06-2004, 10:43) "Internet kommer aldrig att bli något användbart utan bara en leksak för skolorna". - Mimmi, någon gång i början av 1990-talet  :lol: :lol: /Mimmi Mimmi du var inte ensam (själv anser jag ännu att du nästan hade rätt.....) 640k borde räcka till för vem som helst. Bill Gates, 1981
--------------------
|
|
|
|
|
27-06-2004, 18:27
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
"Den lilla flickan satt i sandlådan och lekte med sin oskuld...."
Från någon av Grodbladsböckerna - barn skriver uppsats! Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
|
27-06-2004, 23:42
|

Medlem

|
Vi tycker inte om deras sound, och gitarrmusik är på väg ut. - Decca Recording Co. som refuserade Beatles 1962.
--------------------
|
|
|
|
|
28-06-2004, 06:04
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Väderprognos ur dagens lusadräpa: Lokal prognos i dag - Halvklart till molnigt och en del lokala skurar. Svag till måttlig växlande eller västlig vind och runt 18 grader. Lokal prognos i kväll - I stort ett förändrat väder. Måttlig västvind och temperaturen sjunker bara någon grad.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
28-06-2004, 06:37
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 28-06-2004, 07:04) Väderprognos ur dagens lusadräpa: Lokal prognos i dag - Halvklart till molnigt och en del lokala skurar. Svag till måttlig växlande eller västlig vind och runt 18 grader. Lokal prognos i kväll - I stort ett förändrat väder. Måttlig västvind och temperaturen sjunker bara någon grad.  lusadräpa ????? I stort ett förändrat väder. ja här blev det det... i morse vid 0400 sken solen och fåglarna sjöng, nu vid halåttasnåret , spöregnar det... så HÄR stämde det !!!! Vem fan vill höra skådespelarna tala? - H.M. Warner, Warner Brothers, 1927 innan ljudfilmen var "uppfunnen"
--------------------
|
|
|
|
|
28-06-2004, 07:07
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Lusadräpa - vår lokaltidning.... Avlivar alla slags "löss". (Bara att rulla ihop och drämma till!) Vem fan vill höra skådespelarna tala? - kommer mej att tänka på Singing in the rain med den nasala repliken "Ajj käänt stäänd 'imm"... No! No! No! Yes! Yes! Yes!
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
28-06-2004, 15:58
|

Medlem

|
"Gristrumpeten" "hette" lokalbladet där jag tidigare bodde..
GRODOR I RÄTTEN Otroligt nog så har dessa uttalanden gjorts i verkligheten, mindre otroligt är att de flesta kommer från det stora landet i väst!!!.
Fråga: Vad hände sedan? Svar: Han sa att han måste döda mig för att jag kunde identifiera honom. Fråga: Och dödade han er?
Fråga: Var det ni eller er bror som dog i kriget?
Fråga: Var det bara ni eller var ni ensam?
Fråga: Var det samma näsa som ni bröt som barn?
--------------------
|
|
|
|
|
28-06-2004, 18:48
|

Medlem

|
Mera GRODOR I RÄTTEN
Fråga: Säg mig doktorn, om en person dör i sömnen, är det inte så att denne person sakta somnar in, och vet inget om det förrän nästa morgon?
Fråga: Er yngsta son, tjugoåringen, hur gammal är han?
Fråga: Jag visar er bevis nummer tre, och frågar om ni känner igen detta foto. Svar: Ja, det är jag. Fråga: Var ni närvarande då detta foto togs?
Fråga: Fru Jones, konstaterar ni att ni är psykiskt stabil just nu? Svar: Ja, det är jag. Fråga: Hur många gånger har ni begått självmord?
Fråga: Så ni var borta tills ni kom tillbaks?
Fråga: Hur avslutades ert första äktenskap? Svar: Genom döden. Fråga: Och vems död var det?
Fråga: Ni vet inte var det var, och ni har ingen aning om hur det såg ut. Men kan ni försöka beskriva det för rätten...
Fråga: Hon hade tre barn, stämmer det? Svar: Ja. Fråga: Hur många utav dem var pojkar? Svar: Inga. Fråga: Och hur många utav dem var flickor?
Fråga: Tillbringade ni någonsin en hel natt med denna man i New York?Svar: Jag vägrar svara på den frågan. Fråga: Tillbringade ni någonsin en hel natt med denna man i Chicago? Svar: Jag vägrar svara på den frågan. Fråga: Tillbringade ni någonsin en hel natt med denna man i Miami? Svar: Nej!
Fråga: Vad är ert förhållande till den åklagade? Svar: Hon är min dotter. Fråga: Och var hon er dotter på fredagen den tredje februari detta år?
Fråga: Hur långt ifrån varandra befann sig fordonen vid kollisionen?
--------------------
|
|
|
|
|
29-06-2004, 21:22
|

Medlem

|
LÄKARGRODOR
En del repriser men tål omläsning
De flesta av dessa grodor har insamlats av svenska läkarsekreterare och de flesta har presenterats i tidningen Dagens Medecin.
1974 fick patienten en grävskopa över sig. Sedan dess ringningar i öronen. *******************
Avföringen har samma färg som dörrarna på avdelning 19. ******************'
Använder käpp och håller sig på vägarna.
Aktuella mediciner: vet inte vad de heter. ******************
Blöder ibland ifrån vänster näsa. *****************
Bor i modern lägenhet, dock med mörk miljö i trappan. ******************
Buk: Mjuk, oöm, andas fint. ******************
Druckit ett glas rödvin på kvällen tillsammans med kokta hummern. ***********************
Femårig flicka med öroninflammation två gånger årligen sedan urminnes tider.
Fick dock besked om att hjärtat var bra, men att hon skulle återkomma om hon blev medvetslös. '************************
*''''''''' Gift med en 7 veckor gammal son. *************************
Går nu med stel rygg och huvudet ner i marken. ********************
Hon beskriver huvudvärken som spännande. *******************
Har börjat få blodiga små matskedar i avföringen upp till 15 gånger per dag. **************
Har ramlat två gånger utan att slå sig speciellt mycket på toaletten. ***************
Har fått champinjoner mellan tårna. **************
Har huvudvärk i huvudet. *******************'
Har mått relativt bra i gipset.
*************************** Hundbiten i vänster ben, men hunden har inte orkat tugga sig igenom huden som är helt intakt.
--------------------
|
|
|
|
|
29-06-2004, 21:39
|

Medlem
Antal inlägg: 448
Medlem nr: 3 314

|
CITAT (gammelnalle @ 29-06-2004, 22:22)
LÄKARGRODOR
En del repriser men tål omläsning Kan inte annat än hålla med. Annika
--------------------
Annika i Mölndal Zon 2
|
|
|
|
|
29-06-2004, 21:42
|
Medlem
Antal inlägg: 213
Medlem nr: 3 620

|
|
|
|
|
|
30-06-2004, 15:19
|

Medlem

|
Då fyller vi väl på med fler grodyngel ur läkarnas välrd...:
Idag till lunch får patienten akuta diarreer.
I januari opererad på ortklin för högersidig patellafraktur. Annars alkoholist. (Patella = Knäskål)
I förra veckan upplevde hon att ögonen försvann i tunnelbanan. Ögonen sticker.
Ibland mår patienten bättre, ibland sämre. Ibland mår hon inte alls.
Inget illamående eller kallsvett vid ontet.
Jag tittar på patienten i mikroskop och blir inte klokare av det.
Kräkningarna försvann på eftermiddagen. Likaså maken.
Kan ej få ned hakan mot huvudet.
Liten knöl på höger sida av vänster skalle.
Lider av besvedande svära.
Ligger på britsen, påverkad av ont.
Lastbilschaufför med god kondition som åker en mil utan att bli andfådd i vanliga fall.
Lymfkörteln skickades samma dag som patienten i taxi till Uppsala.
--------------------
|
|
|
|
|
30-06-2004, 19:28
|
Medlem
Antal inlägg: 232
Medlem nr: 2 970

|
|
|
|
|
|
30-06-2004, 19:48
|

Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892

|
Alla som roas av sådant här, bör absolut besöka: Avigsidan!!Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|