CITAT (Laika @ 15-07-2004, 14:46)
Vitklövern?? Skulle inte tro det. Då har du inte tillräckligt med kirskål, det märker jag det. Min vitklöver håller sig i mitten av gräsmattan o lite utspritt, men inget vitklöver växer i närheten av kirskålen. Där man rensar bort kirskål, får man bara jord kvar inget annat växer på den platsen. Så har det vart i en sju herrans massa år utan nån förändring. Om vitklövern var så stark skulle jag jubla, det är flera år sen jag gav upp kampen om kirskålseländet. Vissa platser på tomten har jag fått ogräsfria, men långt ifrån alla. Bra förslag på HUR mottages tacksamt. Har testat Rambo på slingerväxterna som har tagit stora delar av tomten också( det funkar INTE kan jag meddela, det var värdelöst) det blir till att Round upa hela skiten när andan faller på och det växt till så man håller på att kvävas av skiten. Nä, fram för fria ytor och planerade rabatter. mvh. Laika
När det hade blivit barmark efter kirskålsrensningen, sådde jag helt enkelt vitklöver från påse. Då tog vitklövern över och släppte inte igenom kirskålen
MariaS