Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> snyft, förkyld mitt i sommaren!
          Mi70
          Inlägg 26-07-2004, 10:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Hur är det möjligt egentligen, att bli förkyld mitt i sommaren!??? Jag har hört, jag vet, att man inte blir sjuk av kylan. Men hur är det egentligen, om man utsätter sig för kallt väder, är det lättare att drabbas.......? wacko.gif unsure.gif

OCh vad är värst, kyla, väderomslag, fukt eller drag? Min mamma är paniskt rädd för drag, och hävdar att man blir förkyld av det. Har hon rätt? För tre dagar sedan åkte vi bil till Blidö, med aircondition på full effekt, är detta orsaken till att jag och min minsta son snörvlar oss igenom nätterna just nu?

Urk för sommarförkylningar säger jag! mad.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 3)
          Monica M zon 4
          Inlägg 26-07-2004, 10:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 070
          Medlem nr: 21

Förkyld blir man av virus, inte av drag. Men om man har fått virus i kroppen så kan man ju påskynda utbrottet genom att sitta i drag och bli kall. Man blir väl egentligen inte förkyld av en AC men eftersom den torkar ut luften kan slemhinnor och sånt i nos och hals få mycket stryk.

Själv har jag varit förkyld sen veckan före midsommar och det verkar aldrig gå över! sad.gif Har huvudvärk, feber ibland, tät i nosen och hostar. Kurerar mig så gott det går med slemlösande tabletter, hostmedecin och nässpray. Jag tror min kropp vill ha sol och värme för att bli bra! smile.gif Hoppas du blir av med din förkylning!

Citera
          Mi70
          Inlägg 26-07-2004, 11:20
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 521
          Medlem nr: 1 914

Ja, usch, det är inte kul............................

Jag sitter till och med här vid datorn och försöker få lite jobb gjort, tempot är rekordlågt, så lågt att jag inte ens ännu kunnat öppna word........ unsure.gif tongue.gif

Citera
          Eva i Norrköping
          Inlägg 26-07-2004, 13:01
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 485
          Medlem nr: 316

Samma här, varit dunderförkyld sedan snart tre veckor.... sad.gif Har inte haft något liknande på minst 20 år. Är SÅÅÅÅ trist att vara sjuk genom hela semestern, men å andra sidan bättre vara sjuk när det är regnigt och trist, än att vara det i sådan värme som var förra året. Det gäller att se det positiva i allt! rolleyes.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 21:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon