Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Hej allihopa! Jag såg en sk fuktmätare på handelsträdgården och blev lite nyfiken. ( En mätare med en skalan på 1-10 från torrt- mycket fuktigt , med en pinne som skulle stoppas ner i jorden i krukan ) Personalen lovprisade denna lilla mojäng. Är det någon som har prövat och vet om den är tillförlitlig? Jag har en del STORA krukor som det är lite knepigt att veta hur fuktiga de är. Hör av er med era åsikter Hälsningar Hammis
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 2 487
Medlem nr: 2 776
jag har provat en annan som hade 2 metallstift. vad kostade den?
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
Medlem
om man inte kan utläsa skalan, så nej. det funkar bäst att peta ner ett fing och känna efter själv.
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
Medlem
Antal inlägg: 379
Medlem nr: 123
Köpte en sådan på Sofiero igår. Pris 10 kr, utförsäljning. Har testat den idag och den fungerar. Men man får tänka efter på hur växterna vill ha det. Vissa vill ha det blött om fötterna andra vill ha det torrare. Det finns en beskrivning på engelska med zon angivelser som inte passar här.
Medlem
du avgör själv.
--------------------
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
Jag har haft en fuktmätare som hade en visare som rörde sig och visade om jorden var blöt el. behövde vattnas. När äldsta barnet flyttade hemifrån fick han med sig mätaren och mycket tack vare den så klarade sig alla hans växter.