Medlem
Antal inlägg: 6 646
Medlem nr: 3 128
De kan bli rätt stora, men det tar tid, de växer rätt sakta.. klarar säker en flytt men se till att få med mycket av rötterna, jag vet inte om det är bättre med att vänta med flytten till våren krister
Jag har flyttat Ginko den här årstiden i zon 3 och det har fungerat. Bor du i varmare klimat kan du vänta till efter bladfall, bor du i kallare kanske du gör bäst i att vänta till våren.
Medlem
Antal inlägg: 1 664
Medlem nr: 1 962
jag har hittat en stor(1.6m) och fin ginkgo på rosendal. Jag planerar att köpa en nu i helgen.Är det försent att plantera nu måtro? Visst kan man fortfarande plantera nu. Zonen i trädgården ligger på 1.5-2.5 om jag ska vara exakt ,men rundar av det till 2-3
Medlem
Antal inlägg: 129
Medlem nr: 1 053
Hoppas det är ett hanträd(det är alla träd i komunplanteringarna) visste inte varför förren jag stötte på ett honträd full med gula frukter(som små plommon) trädet producerade 1000 tals som täckte marken och luktade vidrigt, så se till att ni får hanträd Kram Peter
Medlem
Antal inlägg: 3 590
Medlem nr: 4 227
Då får jag nog flytta det om det blir så stort.
Tur att det inte växer så fort för jag kan inte flytta det än, vi ska köpa lite mer tomt av markägaren här och fylla ut först. Sen blir det flytt och nyköp av både träd och buskar
--------------------
Hälsningar, fru Berglund
"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"
Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)