Medlem
Antal inlägg: 66
Medlem nr: 4 546
På ett annat forum som jag brukar besöka så var det två tjejer som startade upp en tråd där man skulle skriva juldikter eller julklappsrim (gärna med lite humor och glimten i ögat). Tyckte det var en rolig idé och startar även upp den här. Det är ju inte såå långt kvar till jul
Jag börjar att skriva en själv för efter det så törs vem som helst skriva då jag inte är nån stor diktare....Min är inte ens nån rolig dikt...
Kommer till stallet, ute är snö Inne står hästen och tuggar på hö Släpper honom i hagen ut selar på min Malamut(e) Hundarna släden drar så glatt hästen i hagen får glädjefnatt
Tar hästen ur hagen och sadlar på Undrar hur detta kommer att gå Rider i djupsnö och båda vi myser inne i stallet en lampa lyser
Tillbaka i stallet och sköta av ingen av oss har fått något skav Sen åter i hagen och cirkeln är sluten in i bilen med Malamuten.
Medlem
vad är detta då?
Jag tas in när det ute är vitt jag sprider ljus i hemmet ditt Oftast jag doftar så underbart gott om allergi du ej mot mig har fått Jag brukar prydas och göras så fin Kanske jag minner om barndomen din
Medlem
Antal inlägg: 3 245
Medlem nr: 43
Julens ljus snart är här, på dörren sitter krans med röda bär.. Skinkan är griljerad och klar, snart kommer tomtefar... paket ska öppnas och nubbar ska tas, alltid är det någon som blir full som ett as...
Caprice
--------------------
Caprice Stockholm zon 2-3 Vita non est vivere sed valere vita est
Medlem
Jag tas in när det ute är vitt jag sprider ljus i hemmet ditt Oftast jag doftar så underbart gott om allergi du ej mot mig har fått Jag brukar prydas och göras så fin Kanske jag minner om barndomen din
eldhroka, det är juleträät, såklart...
Caprice
--------------------
Medlem
Två månader kvar, sen är det jul... Barnen tänker: Åhh, va kul..! Allt som ska hinnas göra, det på krafterna tar... Undrar om det finns biljetter till Mallis kvar...?
Caprice
--------------------
Medlem
Antal inlägg: 11 272
Medlem nr: 2 892
Jotes.se släppte sin julkatalog i slutet av september... och nu dräller resten in. Nog blir det tidigare för vart år. Idag vräker det ner ett iskallt regn och tanken på små gulaktiga belysningar känns inte så avlägsen faktiskt. Egentligen borde man ta fram dem mycket tidigare än i månadsskiftet november/december!! Mvh Fenja
--------------------
"För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud. Det har katten aldrig glömt."
Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22
Snart firar vi jul då ska vi bara ha kul. Mamma Scan och Abba Sill får hjälpa till så familjen hinner med ett varv Alfabete till Tomten kysser mor, som dansar och sjunger barnen skrattar och springer. Skinka och gröt, doft av gran, en glögg och en pepparkaka så grann.
Medlem
Jag förstår er som tycker att det är i tidigaste laget när det ändå är så långt till jul. Jag har inga planer på att julpynta men tänkte att man hinner med lite fler rim om man börjar redan nu
Själv känner jag av en släng av höstdepp (alltid oktober och november).. September älskar jag däremot, lagom varmt, löven skiftar färg.. Idag är jag dock gladare för det har snöat här hela natten och snö gör mig på gott humör, likaså blir jag på bättre humör när jag får julpyssla och jag längtar därför otroligt mycket till december..
Ha det gott allihop och hoppas att ni inte tog alltför illa upp att jag startade denna tråd
Medlem
Antal inlägg: 3 070
Medlem nr: 21
Jag var på Ikea häromdagen! Dom hade börjat sälja julpynt för fulla muggar. Själv kunde jag inte motstå en guldpärlegirlang!
Men jag håller med om att det är i tidigaste laget! Jag njuter hellre av brittsommaren och höströjer i trädgården. Julen och diktning hinner jag tänka på tids nog!
Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24
CITAT (Betty @ 06-10-2004, 22:23)
Tycker att det är nog så tidigt med att affärerna börjar julpynta direkt efter Halloween...
Om så väl vore att de skulle pynta EFTER Halloween!! Nää!! Här var Ikea i full gång med att ta fram julsakerna till försäljning på måndag när jag besökte dom... Man hinner bli jultrött flera ggr om innan julen kommer!!
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)