Du har fått en massa bra råd och tips här...
enda saken som jag personligen är tveksam till är bokföringen.
Givetvis MÅSTE du göra den dagliga bokföringen... men när det sedan gäller den slutliga redovisningen dvs deklarationen menar jag att du har mycket att vinna på om du har en aktoriserad revisor/revisionsbyrå som hjälper dig.
Det svider i plånboken, ja! men enda gången jag har haft problem med skattemyndigheterna p.g.a. deklarationen var när jag INTE hade en aktoriserad firma som upprättade min deklarartion. (Har firma sedan 1983)
Jag tycker även du bör gå en "starta eget kurs" så kanske du slipper en del av de vanligaste fallgroparna.
Jag brukar avråda folk som frågar mig om de skall starta eget. !!!!
Timpenningen blir betydligt lägre än vad man tror.
Hur många timmar per år jag sitter och svarar Nej tack! i telefonen, till alla försäljare som ringer i tid och otid, vet jag inte.
När du väl har registrerat din firma finns du hos alla försäljare av annonser, IT-bolag, telefonbolag, finnansbolag, TVÄTTMEDEL (fy vad jag hatar dessa försäljare som erbjuder mig Badlakan och tvättmedel till hushållet, om jag bara köper en årsförbrukning av deras rengöringsmedel för 3700:- + frakt etc etc....

)
Sen kan du aldrig ta betalt av kunden för den tid du lägger ner på att handla in dina varor: Packa upp dem, ta tillbaka ev felleveranser, garantifel, hämta på posten, ringa bilspedition för att paketet inte kommit i tid, kunder som felaktigt klagar, åka på kurser för vidareutbildning, sjukdom, inbrott etc etc.
Har jag skrämt dig nu??? Inte ?? BRA!!! bara du är medveten om att du inte kan få betalt för all tid du lägger ner så.
Det finns MÅNGA fördelar också!!! men det brukar vara dem man ser !!
Lycka till !!!