Kanske är det för att kvinnor har lite revanch-lusta.
Det fanns en tid när kvinnor inte ansågs duga till något där hjärnan var inkopplad dvs något tekniskt. Därför vill kvinnor kanske raljera lite tillbaka.
Tyvärr är den tiden inte över. Varken när kvinnor inte anses ha hjärnan inkopplad eller känner behov av att raljera lite tillbaka.
Idag har det ringt en ung tjej( ung och ung, i alla fall halva min ålder) talat om att hon ringde från el-bolaget och velat träffa min man. Vi står båda gemensammt på elräkningen så jag förstod inte varför hon just skulle tala med min man, jag dög absolut inte. Flera samtal samma resultat.
Så ringer jäntan ikväll igen när vi sitter och äter. Sonen svarade och säger tilll far att elbolaget söker honom. Han säger till mig att svara eftersom det nu råkar vara så att jag betalar räkningarna.
Jag går till telefonen och blir återigen avsnäst att det var maken hon skulle tala med. Maken går till telefonen och frågar vad hon vill. Jo hon vill ha svar på några frågor.
Då får du prata med min fru för jag vet ingenting om vår el. Så får jag då gå tillbaka till telefonen och prata med henne och besvara frågor.
Först var jag skitsur
Sedan blev jag på ganska gott humör. Så överkörd har jag inte blivit sedan 1970-talet. När jag tänkte efter så insåg jag det fina i kråksången.
Jag känner mig minst 30 år yngre