Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237
Jag gillar ej nötkött, till 100%, men äter ändå kalops o pepparrotskött, samt pepparbiff! Så jag ska väl inte säja nå´t, egentligen! Jag äter även fläskkött; fast jag vet att grisar är intelligenta djur! Så--det känns splittrat!! Men--jag har försökt äta naturkost, men --det smakar ej nå´t vidare, trots kryddor!
Medlem
Antal inlägg: 469
Medlem nr: 3 307
Gå in på den här sidan: PetaTV och kolla på filmen meet your meat. den brukar hjälpa folk att bestämma sig...kolla gärna på fler filmer när du endå är igång!
Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237
Ber om ursäkt att jag ej svarat.... Jag äter faktiskt vegetariskt på vardagarna--eftersom jag har diabetes o bör gå ner åtta kg till. Har gått ner 12 kg hittills. Äter bönor, linser, råris o massa grönsaker! Men--fredag-lördag "fuskar" jag o äter som sagt var; kött.... Eller--hellre--fisk!
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
joodå. det kan du visst det. det är inte lätt att frälsa världens alla varelser, varken djur eller mäniskor. man kan bara göra sitt bästa, och det räcker långt.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
jag vet det. men om du vet att det DU gör är rätt, så kan du väl försöka att inte ta så illa vid dej av allt lidande du ser och hör. jag menar inte att du inte ska bry dej, utan att försöka att bara göra ditt bästa och ändå vara glad för dom som inte lider, att se att en gris har blivit räddad när du inte äter den. så menade jag mer. annas är risken att du går under, jag vet, tro mej. jag tog med mej mitt jobb hem, och tänkte på alla sjuka och alla som led, tills jag själv blev sjuk. då kunde jag inte hjälpa mer.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2