Bara ett snabbt spontansvar - det kanske blir helt fel.
Om du har "rätt" att bli upprörd?
Känslor är aldrig "rätt" eller "fel"!!!
Du blev upprörd, den saken är klar, och det är din rätt. Ta hand om den delen av dig som är upprörd! Vad känner hon för känslor? Känner hon sig Ensam? Sviken? Ledsen?
Det brukar hjälpa att klara av att sätta ord på själva
känslorna.
Var rädd om dig! (något som är mycket svårare än det kan låta!!!)
Sedan till situationen i sig.
CITAT
Efter att ha tänkt en stund tycker jag att hon var väldigt oförskämd som inte ens räknade med oss ingifta.
Det blir din tolkning - och då blir ju också dina känslor rättfärdigade? Eller hur?
Men vad som
egentligen hände, vad, varför och hur, som ligger till grund för det hon gjorde, är bara spekulationer, och lär så förbli så länge vi pratar OM någon och inte MED.
Dina känslor har rätt att finnas där i all fall!
Kanske var hon oförskämd, kanske var det obetänksamhet, JAG tycker inte att frågan handlar om vad som var grunden, utan om
CITAT
hur DU ska gå vidare
utifrån den situation som är, FAST du inte vet
hennes intention med sitt förslag.
Hur skulle du VILJA vara och uppträda? Bara utifrån dig själv inte utifrån någon annan?
T.ex. kan du tala om att du känner dig åsidosatt, att du skulle vilja vara med i familjegemenskapen och ingå i fotot. Din man kan väl stå på din sida? Ni är ju faktiskt gifta, och det bör ju ge dig en viss position i familjen, det tycker jag.
Minst "bråk" och sårade känslor kanske det blir om du utgår ifrån, att hon aldrig menade något illa.
Vare sig hon menade det, eller inte, kan ni alla kanske bevara ansiktet på det viset. Och visar det sig att hon är "oförsonlig" - så, ja då får du ju veta det.
Det har ju inte att göra med vem DU är!
Mitt förhållningssätt brukar vara, att försöka handla så att jag är STOLT ÖVER MIG SJÄLV oavsett vilken "stolthet" andra har, eller inte har.
Min heder är MIN.
Lycka till! .
Du kommer säkerligen att få många fler tankar och förslag, så du kanske finner din egen väg i det här, så småningom. Ge det lite tid (den tid som nu finns för det), det brukar hjälpa att "sova på saken".

/amaira.