CITAT (Posse @ 14-12-2004, 16:33)
Vad jag förstått förekommer det väl inte så sällan att man bradskande annonserar om varor till fyndpriser, som sedan inte överhuvudtaget finns att köpa i butiken eller också i bara några ynka få exemplar.
Hos oss är det så att när de har kampanjerbjudanden så står alla på kö klockan 09,00 när dörrarna öppnas och köper slut på ALLT. Därför tror jag man upplever att det inget finns om man kommer senare.
Vi hade i somras jordgubbsslagsmål när de sålde gubbarna billigare än ICA och KF.
Samma sak en annan gång när de hade billigt garn då kom det massor med damer och fyllde vagnarna helt så det tog slut på 30 min. och även där var det kalabalik om härvorna.
Efter dessa händelser så kom det upp skyltar att kunden INTE fick ta mer än 2 varor av samma sort men nu är de borta igen för det har väl inte varit något på länge.
Mejlade Lidl en gång och bad dem att inte lägga ut allt redan på morgonen utan fylla på lite på eftermiddagen också för att vi som arbetar skulle ha chansen att handla av erbjudanden efter klockan 16,30 och fick ett vänligt svar tillbaka om att de skulle prata med butiken ifråga om detta. Nu har det inte varit så många varor som jag skulle vilja köpa så jag har inte tänkt på om de gjorde några åtgärder, ska kolla när det är något av intresse för mig personligen. /Inga