Medlem
Antal inlägg: 61
Medlem nr: 4 584
Hade tänkt ha ett åriga blommor som är bra till snitt i mitt lilla land till sommaren, har ni några förlag på blommor som lämpar sig bra för detta? Bor i zon ett, och platsen är både solig och i lä för det mästa. Kommer själv bara på Luktärtor och Klint, men något mer eller helt annat vore roligt :-)
Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31
Här kommer några förslag
Hög tagetes Sommarmalva Solrosor Aster Zinnia Risp (Limonium) Lejongap Cosmos violer (fina till mindre buketter och de doftar ofta väldigt gott när man tar in dem) Kokardblomster Färgtistel Blomsterlin Jungfrun i det gröna (Dekorativa frökapslar) Orientaliska jungfrun(Dekorativa frökapslar) Amaranthus Ringblommor
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24
Solrosor, gladioler, dahlior...
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
Medlem
Antal inlägg: 61
Medlem nr: 4 584
Åh, tack för alla tips! Skall läsa in mig lite på de olika, vill gärna ha blommor osm blommar vid olika tidpunkter (eller hälst hela sommaren) så att jag har att ta av lääänge
Medlem
Antal inlägg: 613
Medlem nr: 3 728
Solrosor det finns många olika varianter numera som är fina.
--------------------
Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.