Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sniglar i min varmkompost!, Hur blir jag av med dem!!!
          Svante, zon 1
          Inlägg 22-02-2005, 16:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 301
          Medlem nr: 5 048

Jag har en Green Line varmkompost sedan i våras. I den slänger jag hushålls- och trädgårdsavfall. Den har väl haft lite dålig fart men har i alla fall de senaste veckorna varit fingervarm i mitten. I lördags bestämde jag mig för att lufta den ordentligt och gav mig på den med en grep och rörde om. Döm om min fasa när jag på ganska kort tid fick upp två sniglar (som såg ut som mördarsniglar). Efter att ha letat lite fick jag upp två till. Alla sniglarna var vakna och aktiva.

Jag trodde att min kompost skulle vara en fantastisk källa till liv och näring åt min tunga lerjord. I stället har den blivit en kuvös för mördarsniglar! Kan jag göra något åt detta, och i så fall vad?

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 1)
          Unni
          Inlägg 11-04-2005, 20:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 235
          Medlem nr: 71

Hej

Jag skulle tro att om värmer höjs så dör de?!? Jag hoppas någon annan svarar för jag vill också veta. Jag går själv i komposttankar så jag passar på att fråga om du tycker att din Green Line fungerar i övrigt? Jag tänker på öppningsmekanismen för att tömma den t ex. Har du den gröna eller den svarta?

Unni

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 03:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon