Medlem
Antal inlägg: 818
Medlem nr: 4 116
Gick närmare och närmare då den satt i rönnen och bl.a. åt av fåglarnas mat... den brydde sig inte om mig fastän jag smög upp endast 2-3 meter ifrån den. Bilderna blev ganska dåliga, men här är några... den första då den flytt rönnen och sitter i ett pilträd blev ganska bra. Oj vad de är bra på att hopppa från träd till träd.
--------------------
Finland - Planterar i motsvarande Sveriges zon 5 (bor i motsv. zon 3)
Medlem
Antal inlägg: 818
Medlem nr: 4 116
Ser nog större ut i bilden än på riktigt... speciellt på den första. Men nog var han väl en aning större än de brukar vara... tänkte inte så mycket på det då jag såg den... ville mest få bra foton och observera vad han gjorde.
--------------------
Finland - Planterar i motsvarande Sveriges zon 5 (bor i motsv. zon 3)
Medlem
Antal inlägg: 1 611
Medlem nr: 1 308
Jättefina bilder! Visst är de faschinerande ekorrarna. Vi har turen att ha en familj här på gården. Ifjol var det en mamma och två små söta busiga småttingar. Jisses vad de härjar och busar med varann här. De är ju stora nu. Bifogar en bild på mamman när hon letar boplats -tror jag. (Finns fler bilder i mitt djuralbum.)
Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 24
Jag har några bilder med en ekorrsvans stickande ut ur min ficka, den rotar där efter nötter!! Andra bilder där den tar glasstruten ur min hand har jag också. De blir väldigt tama när man lever nära dem, de fattar att vi inte är så farliga som vi ser ut
--------------------
Sylvia, zon 1
Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page) I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer) There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)