Medlem
Antal inlägg: 206
Medlem nr: 5 130
Boktips? Sysslar vi med sådant här? Nu gör vi det. Bodil Malmstens "Priset på vatten i Finistere" är en underbar bok och i synnerhet för oss som tycker om trädgård och blommor. Läs den. Hennes språk, humor och underfundighet gör sig verkligen rättvisa i den här boken. Någon som läst? Tyckt?
Medlem
och de där fantastiska språkförvecklingarna då hon skulle göra sig förstådd på ett språk hon inte berhärskade .. Tror att jag måste läsa den igen snart. Läser ni mycket? Har ni tips på bra böcker. Jag har!
Medlem
Några favoriter..: Vigdis Grimsdottir; alla hennes, Tove Jansson ~ muninböckerna och ..ja alla hennes också Nick Hornby ~ High Fidelity~, blir man glad av fast den egentligen är sorglig Bodil Malmsten då ~ hennes romaner och faktiskt hennes dikter också fastän jag inte är någon diktläsare: i allafall "Moster Lillie"
Allt beror ju på vad man vill ha. För mig är språket viktigt.
Medlem
Antal inlägg: 3 022
Medlem nr: 2 566
Eftersom jag gillade Stephen King och Peter Straub´s 'Talismanen' så otroligt mycket (när jag var sjutton..... jaja), så ska jag nu beställa fortsättningen 'Svarta huset' på Bokus.
Jag har för tillfället torka i mitt läsande. Har hållt på med 'Blonde' av Joyce Carol Oates, ja, jag vet inte hur länge. Och ändå tycker jag att den är bra. Det ska iofs erkännas att jag hunnit med ett gäng böcker om växter under denna Blonde-period.
--------------------
”Gå inte på Den Smala Vägen den är alldeles för bred. Balansera isället på de öppnaste fälten..” - Sun Axelsson