För min del är det helt Ok !
Tycker inte att man ska behöva be om förlåtelse på ett forum där Du har bett om råd i en situation som för DIG är jobbig .
Det verkar som om fler "tolkar in saker " efter sin erfarenheter och känslor istället för att fiokusera på DIN fråga och DITT problem .
Även om man inte känner eller har hört BÅDAS version kan man ju naturligtvis ge råd ....

En terapeut träffar ju ofta bara den som sökt hjälp i tex kvinnomissahandel , missbruk inom familj mm.
och visst kan man lyssna .
För mig är det självklart att vi vuxna människor ska kunna fråga och vädra känslor på ett forum
Prata med andra istället för på forumet ......var det någon som sa ..jo det är klart .....
Men det kan ju kännas som om man lämnar ut den personen mer än
att "prata med främlingar på ODLA .
Dessutom kan det ju finnas människor som inte kommer ut och träffas så mycket folk att prata med .
Får man fråga om råd när det tex skulle gälla grannproblem ?????
Det kan ju oxå gå att spåra i vissa fall ..och om man nu skulle ha den läggningen
Varför är det Ok för endel här inne att "bestämma" vad som är inom gränserna för vad som är lämpligt att ta upp ?????
Är det inte bara att hooppa över om man tycker attt det är olämpligt ????
Ska man sitta och FYA och skriva halv taskiga saker om andra odlare ????
TYCKER NI ATT det är bättre stil ?????
Solis jag kan förstå ditt problem . mitt råda är bara att försöka att säga till din vännina och sen dra dig undan och inte träffas så mycket .
Det är ju tyvärr så att en del människor har en förmåga att kunna dra ur
energi ur kroppen ( även om det är nära och kära )
Så för att orka med sig själv och ( andra ) måste man kanske säga ifrån
fast det gör ont .
Kram till DIG och endel verkar perfekta men det är tack och lov inte jag ....
Jag har läst en bra bok den nionde insikten ......gillar den mycket )