Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Solis har gjort bort sig
          *solis*
          Inlägg 15-04-2005, 16:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 749
          Medlem nr: 5 033

Solis har huggit här på forumet och nu ångrar hon sig

FÖRLÅT

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 6)
          Bjäbban
          Inlägg 15-04-2005, 16:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 334
          Medlem nr: 4 586

Men guuu vilka gulliga bilder!!:wub:
          Gör bort dig mera och be om förlåtelse med fler sådana underbara bilder!
          (har ingen aning om vad det är du har gjort... själv gör jag bort mig så ofta så jag har tappat räkningen!) blink.gif

Citera
          råse-marie
          Inlägg 15-04-2005, 17:13
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 182
          Medlem nr: 3 210

För min del är det helt Ok ! smile.gif
          Tycker inte att man ska behöva be om förlåtelse på ett forum där Du har bett om råd i en situation som för DIG är jobbig .
          Det verkar som om fler "tolkar in saker " efter sin erfarenheter och känslor istället för att fiokusera på DIN fråga och DITT problem .
          Även om man inte känner eller har hört BÅDAS version kan man ju naturligtvis ge råd .... wacko.gif En terapeut träffar ju ofta bara den som sökt hjälp i tex kvinnomissahandel , missbruk inom familj mm.
          och visst kan man lyssna .

För mig är det självklart att vi vuxna människor ska kunna fråga och vädra känslor på ett forum

Prata med andra istället för på forumet ......var det någon som sa ..jo det är klart .....
          Men det kan ju kännas som om man lämnar ut den personen mer än
          att "prata med främlingar på ODLA .
          Dessutom kan det ju finnas människor som inte kommer ut och träffas så mycket folk att prata med .

Får man fråga om råd när det tex skulle gälla grannproblem ?????
          Det kan ju oxå gå att spåra i vissa fall ..och om man nu skulle ha den läggningen unsure.gif

Varför är det Ok för endel här inne att "bestämma" vad som är inom gränserna för vad som är lämpligt att ta upp ?????
          Är det inte bara att hooppa över om man tycker attt det är olämpligt ????
          Ska man sitta och FYA och skriva halv taskiga saker om andra odlare ????

TYCKER NI ATT det är bättre stil ????? blink.gif

Solis jag kan förstå ditt problem . mitt råda är bara att försöka att säga till din vännina och sen dra dig undan och inte träffas så mycket .
          Det är ju tyvärr så att en del människor har en förmåga att kunna dra ur
          energi ur kroppen ( även om det är nära och kära )
          Så för att orka med sig själv och ( andra ) måste man kanske säga ifrån
          fast det gör ont .

Kram till DIG och endel verkar perfekta men det är tack och lov inte jag ....
          Jag har läst en bra bok den nionde insikten ......gillar den mycket ) wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          *solis*
          Inlägg 15-04-2005, 17:28
          Länk hit: #4

Medlem

Det är bättre att dansa och vara glad annars så...

Solis har lärt sig nu att det är bättre att hålla rent i sitt eget liv wub.gif

Och acceptera sina vänner som de är wub.gif

Då blir livet bra mycket roligare

Mycket viktig lärdom för Solis wub.gif

Citera
          hera
          Inlägg 15-04-2005, 23:42
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 330
          Medlem nr: 5 168

Man är inte mer än människa.

Här kommer en bild för att du ska tänka på annat. rolleyes.gif wub.gif

--------------------
          jag är en kvinna med många sidor (zon 5)

user posted image

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 16-04-2005, 08:58
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Tycker himla synd om dig Solis som inte kan ens tänka att du tycker illa om en person som har verbalt och psykiskt terroriserat dig i nästan 20 år utan att känna dig usel och be "hela världen" om ursäkt.
          Du kan inte tycka speciellt bra om dig själv som tillåter någon att utsätta dig för det.
          Det är faktiskt tillåtet att inte tycka om alla sidor av en människa.
          Kan inte tänka mig att ens religiösa människor måste förbehållslöst älska alla andra.
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *solis*
          Inlägg 16-04-2005, 12:41
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 16-04-2005, 09:58)
          Tycker himla synd om dig Solis som inte kan ens tänka att du tycker illa om en person som har verbalt och psykiskt terroriserat dig i nästan 20 år utan att känna dig usel och be "hela världen" om ursäkt.
          Du kan inte tycka speciellt bra om dig själv som tillåter någon att utsätta dig för det.
          Det är faktiskt tillåtet att inte tycka om alla sidor av en människa.
          Kan inte tänka mig att ens religiösa människor måste förbehållslöst älska alla andra.
          Anki

Så här är det:jag älskar människorna och kommer alltid att älska dem wub.gif
          Men samtidigt tycker jag INTE om deras beteende alla gånger.
          Så vill jag inte själv gå och bära hat inom mig och i värsta fall gå mot angrepp mot människor som vill verbalt eller på annat sätt göra mig illa.
          Skulle jag göra på det viset så är jag inte bättre själv utan har då hamnat på en mycket låg nivå som en liten 3 åring och ger igen sad.gif

Hellre ber jag om förlåt även om det var inför hela världen, när jag vet att jag gjort bort mig!

Jag vet att godhet och kärlek faktiskt övervinner allt om inte annat så genom förlåtelse blir jag renare inom mig wub.gif

Det bästa vore om jag kunde tänka mig för förran jag agerar som jag gjorde med min väninna, genom att berätta om henne här på forumet.

Som medmänniska älskar jag alla människor men absolut inte alla deras beteende.

Och jag lär oändligt mycket just om mig själv när jag umgås med "svåra" människor ,jag lär mig:tålamod,empati,godhet,accepterande,tillit,om mina egna svaga sidor,om mina gränser,om mina motivationer i det som händer etc.etc.

Allt sådant är svårare att lära sig tilsammans med alltid goda och snälla människor.

Jag vill kunna se bakom människornas "masker" mina och andras och där hittar den verkligen levande människan, utan sina skyddande "masker".
          Men ack så svårt det är; allra helst detta att även jag själv bär på "masker"
          som hindrar mig i samvaron med andra människor.

Att lära älska sig själv är en livslång viktig uppgift wub.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 22:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon