CITAT (Copycat @ 20-04-2005, 09:09)
Hejsan ! Efter ett mycket personligt och ärligt pm från en av dom "gamla" odlamedlemmarna så gör jag enligt denne ett flertal av grundläggarna av forumet till viljes. Min existens har tydligen stötts och blötts med en ström av pm inom den "gamla kåren". Önskemålet hos dessa har varit att jag och en del andra som omnämndes i pm:et skulle avgå och lämna deras forum för dom själva. Jag önskar nu göra det men behöver hjälp med den sista biten som inte går att göra själv, nämnligen att radera själva användaren Copycat. Jag har raderat det mesta av inläggen från mig både det som varit till förtret för dom "gamla" och även dom där jag tillfört något positivt. Duger jag inte som jag är så behövs inga råd eller hjälp heller från min sida. Kan någon, Ingemar eller Göran vänligen ta bort Copycat från odla så snart som möjligt så vore jag tacksam.
Herregud! Var inte så dramatisk. Hoppa av om du vill men gör det snyggt, och hitta inte på vad andra har sagt.
Jag skrev ett inlägg i tråden om var Oldwolfies chatt tagit vägen, där jag undrade om några busar skrämt bort henne också här från Odla. (Jag hade ingen aning om vad som hänt på chatten, var bara delaktig där någon enstaka gång, men hade lagt märke till att Oldwolfie inte varit med på forumet nyligen.) Som svar och förklaring skickade Copycat ett PM till mej. Eftersom det kan ta ännu mer hus i helsike om jag publicerar vad hon skrev (eftersom jag inte frågat henne om lov, men om hon säger att det är ok så....) så lämnar jag det hän. Men jag kan säga så mycket att hon i det PMet nämner både Evelina och Fenja och lite luddiga detaljer om vad som hände på chatten.
Jag läste, funderade, och svarade så här:
"Hej igen. Nu har jag begrundat ett par dar...
'Ogillar' och 'inte tycker om' är ganska svåra ord - jag kan väl iaf säga så mycket att jag inte tycker om ditt sätt alla gånger, eller det du skriver. Och många gånger tycker jag att du och Fenja (och några mer, Laika och evelina bl.a.) är av samma skrot och korn. Nu har ni väl lugnat ner er en smula - kanske för att t.ex. du och Fenja har sagt upp bekantskapen med varandra. Ni peppar inte varandra längre som ni gjorde förut. När den ena av er pratade skit om nån eller bara spottade och fräste i största allmänhet, så var inte den andra långt borta. Man kunde nästan slå vad om hur lång tid det tog innan den andra skulle dyka upp och fräsa med. Men som sagt... nu är det lugnare. (Hamnade förresten mitt ett sånt peptalk på chatten en av de få gånger jag var där - ni hejjade på varandra på chatten för ert bitchiga sätt på forumet.)
Trots att det är lugnare nu så hann ni skrämma bort flera av dom sen länge omtyckta medlemmarna. Och det är inte bara jag som tycker det är synd! Eller synd förresten.... det är förjäkligt! Det är möjligt att jag fått helt fel uppfattning om dej, men den uppfattning jag har, har jag fått av din medverkan på forumet.
Diskussionerna gick heta om er bland oss andra, om hur sjutton vi skulle kunna få bort er från vårt favoritforum som vi byggt upp under några år. En del valde att hoppa av, några att ligga lågt ett tag... Medan andra gav sej sjutton på att vi skulle kunna få tillbaka den fantastiska stämningen igen! Och vi är en god bit på väg... Synd bara att flera av dom duktigaste inom de olika avdelningarna inte syns till så mycket numera.
Men som du säger... nu gäller det Birgitta. Och jag vet ju inte vad som hände på chatten - var bara där ett fåtal gånger och det var inte vad jag hade väntat mej. Eller joo det var det nog.... eftersom ni var där. - men om Birgitta blev illa behandlad så är det förjäkligt det också! Hon som inte gjort en fluga förnär på forumet, och troligen inte på chatten heller. Och att du stöttar henne i det här låter konstigt i mina öron... Men som sagt, jag har ju fått uppfattningen om dej genom din medverkan på forumet. Och chatten också för den delen.
Förhoppningsvis kommer Birgitta tillbaka till oss igen, och kanske att några av dom andra också vågar sej tillbaka.
/Berith"
Ett PM som jag står för. Visst, jag kunde väl kanske formulerat mej annorlunda... men som sagt, jag står för innehållet.
Den här meningen är väl exempel på vad som borde omformulerats... "Diskussionerna gick heta om er bland oss andra, om hur sjutton vi skulle kunna få bort er från vårt favoritforum som vi byggt upp under några år." "Bland oss andra" kan ju tolkas som att vi var väldigt många - kanske till och med alla andra! - odlaiter som gaddat ihop oss, men vi var bara ett fåtal, fler än två men färre än tio. "...om hur sjutton vi skulle kunna få bort er från vårt favoritforum..." handlade såklart inte om hur vi rent bokstavligt skulle få bort er, utan mer att få er att sluta med ert (ibland/ofta?) otrevliga sätt mot en del medlemmar.
Grundläggarna av forumet nämner jag inte alls. Mina åsikter är mina och jag har inte diskuterad dom med varken Göran eller Ingemar.
"Min existens har tydligen stötts och blötts med en ström av pm inom den "gamla kåren". " - Det har heller inte varit frågan om en
ström av PM.
"...att jag och en del andra som omnämndes i pm:et..." - de andra är alltså evelina och Fenja, de som Copycat själv nämner i sitt första PM till mej.
Att du nu väljer att lämna Odla är ditt eget beslut, även om jag tydligen är en bidragande orsak.
Om någon undrar över något annat angående min medverkan i det här så hör av er till mej, jag ska göra mitt bästa med att förklara.