Gäster
Antal inlägg: 1 824
Medlem nr: 5 152
Ja, mamma var mycket bättre svar!
Den här då: (kanske inte en riktig gåta, men i alla fall....)
En puckelryggig man skyndade hem och eftersom han bodde bredvid kyrkogården, så sneddade han över den för att vinna tid. Mitt på kyrkogården hörde han plötsligt en röst: - Vad har du på ryggen? Han blev stel av fasa och visste inte vad han skulle göra. rösten kom tillbaka, nu högre och argare: - Vad har du på ryggen? -En puckel! svarade mannen. Det blev tyst en sekund, sedan hördes rösten igen : - Då tar jag din puckel!!
Mannens rygg blev rak och stark och han skyndade hem för att berätta för familjen. De trodde honom inte först, men de kunde ju se hur ryggen såg ut och blev övertygade. Nästa natt gick mannens bror ut på kyrkogården. Han hade nämligen fötts med en svår klumpfot och måste hasa sej fram.
När det var som mörkast, vid midnatt hörde han en röst: - Vad har du på ryggen? Han tänkte att det här blir konstigt, vad ska jag nu svara? Rösten kom tillbaka, högre och argt: - Vad har du på ryggen? Han funderade vilt, jag har ju inget på ryggen, ingen ryggsäck eller nånting.. - Vad har du på ryggen? Skrämt svarade han: -Ingenting! Det blev tyst en stund, sen svarade rösten......... ( ja vad?)
-Då får du en puckel!
--------------------
kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)