Nej maudan, jag vet ingenting om ställets historia. Men tycker mig skymta resterna av en gammal vävstol där inne när jag kikar in genom det trasiga fönstret...
Ang. växterna, Rossi, så funderar jag på att försöka få tag på den nuvarande ägaren och höra med honom om jag får 'roffa åt mig' innan allt riskerar att slitas sönder av maskiner. Så jag tänker inte gå loss med spaden utan tillstånd

Ville bara höra med er som vet lite mer än mig om det var nån idé och det låter på er som att det kan vara det.
Ja, Kurt, jag håller med dig, stenhuset har mycket fina proportioner. Det är såååå fiiiint! Och fantastiskt vackert på sommaren med de illröda rosorna som väller i kaskader från buskarna framför...
Och jo du, Wolkenkrabber, om jag hade råd skulle jag köpa det. Föreställ er vilken tomt jag skulle få! (Det ligger ju i direkt anslutning till min tomt, är bara att ta bort buskarna mellan (naverlönn).
Och ja du Fenja, förresten! Funderar på om jag skulle tuta iväg till dig under veckan här... Onsdag kanske?