|
När, var, hur och om vad?, får man skriva? |
|
|
|
12-06-2005, 11:27
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
Sista droppen kom just nu, "om man inte har läst en viss bok i ämnet tråden avhandlar så ombeds man att avhålla sig från kommentarer" andra gånger så ombeds jag hålla käften "för att jag inte lärt mig hur citatknappen används" För att inte tala om när jag har beslutsångest hur jag ska uttrycka mig i skrift, i tal så säger jag "göh", men det ser inte riktigt klokt ut i skrift. Och ett vanligt enkelt "ju" passade inte heller tyckte jag, så varför inte en kombination "juh", det känndes både lättare och mera rätt att skriva, men se det fick man inte på det här forat inte  Några har öppet visat sitt förakt för folk som säger vad dom tycker istället för att hyckla, man blir då kallad för "mobbare" och anklagad för personangrepp m.m. Ibland får man nästan känslan av att vissa människor som återkommande sitter på forum har ett visst behov av översitteri, dom verkar finna ett nöje i att trycka ner sina medmänniskor. Bara för att jag säger vad jag tycker, så betyder inte det att jag inte kan vara en omsorgsfull medmänniska, snarare tvärtom, ingen behöver fundera på vad jag egentligen tycker om dom. Människor som däremot klassar mig som en egoistisk drummel och än värre saker, dom har jag inte värst mycket till övers för, inte heller dom som tror att dom är så mycket bättre än oss andra. Bara för att dom bestämt sig för hur man ska stava till ju/göh/juh, kan alla funktionerna på citatsknappen och läst en massa onödiga böcker, så betyder inte det att dom är bättre än andra. Dom utgör bara en sorglig liten klick som drar ner humöret/inspirationen hos andra. Om ni undrar vart mina ju/göh/juh tatt vägen så tyckte jag att det var enklast att skippa dom helt, så slipper somliga störa sig på att jag har svårt att bestämma mig för endera stavning.
|
|
|
|
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
12-06-2005, 11:31
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
Håller med helt men har upptäckt att det är några specifika personer (jag nämner inga namn) som håller på så där. Man får försöka att strunta i dem - förmodligen mår de ganska dåligt själva.
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
12-06-2005, 11:36
|

Medlem
Antal inlägg: 5 855
Medlem nr: 3 584

|
Bara ett tillägg - jag håller med om att humöret/inspirationen försämras av de här personerna.
Tur att det finns många andra trevliga, inkl. du Reserv, här på forumet!
--------------------
Skåne zon 1
|
|
|
|
|
12-06-2005, 11:37
|
Medlem
Antal inlägg: 393
Medlem nr: 5 158

|
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 12:27) Sista droppen kom just nu, "om man inte har läst en viss bok i ämnet tråden avhandlar så ombeds man att avhålla sig från kommentarer" andra gånger så ombeds jag hålla käften "för att jag inte lärt mig hur citatknappen används" För att inte tala om när jag har beslutsångest hur jag ska uttrycka mig i skrift, i tal så säger jag "göh", men det ser inte riktigt klokt ut i skrift. Och ett vanligt enkelt "ju" passade inte heller tyckte jag, så varför inte en kombination "juh", det känndes både lättare och mera rätt att skriva, men se det fick man inte på det här forat inte  Några har öppet visat sitt förakt för folk som säger vad dom tycker istället för att hyckla, man blir då kallad för "mobbare" och anklagad för personangrepp m.m. Ibland får man nästan känslan av att vissa människor som återkommande sitter på forum har ett visst behov av översitteri, dom verkar finna ett nöje i att trycka ner sina medmänniskor. Bara för att jag säger vad jag tycker, så betyder inte det att jag inte kan vara en omsorgsfull medmänniska, snarare tvärtom, ingen behöver fundera på vad jag egentligen tycker om dom. Människor som däremot klassar mig som en egoistisk drummel och än värre saker, dom har jag inte värst mycket till övers för, inte heller dom som tror att dom är så mycket bättre än oss andra. Bara för att dom bestämt sig för hur man ska stava till ju/göh/juh, kan alla funktionerna på citatsknappen och läst en massa onödiga böcker, så betyder inte det att dom är bättre än andra. Dom utgör bara en sorglig liten klick som drar ner humöret/inspirationen hos andra. Om ni undrar vart mina ju/göh/juh tatt vägen så tyckte jag att det var enklast att skippa dom helt, så slipper somliga störa sig på att jag har svårt att bestämma mig för endera stavning.  Nää- sluta inte med dina juh, göh,...osv.... Låt dig inte påverkas av dem som tycker sig veta bättre. Bra skrivet!!
|
|
|
|
|
12-06-2005, 11:41
|

Medlem
Antal inlägg: 4 474
Medlem nr: 2 552

|
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 12:27) Sista droppen kom just nu, "om man inte har läst en viss bok i ämnet tråden avhandlar så ombeds man att avhålla sig från kommentarer" andra gånger så ombeds jag hålla käften "för att jag inte lärt mig hur citatknappen används" För att inte tala om när jag har beslutsångest hur jag ska uttrycka mig i skrift, i tal så säger jag "göh", men det ser inte riktigt klokt ut i skrift. Och ett vanligt enkelt "ju" passade inte heller tyckte jag, så varför inte en kombination "juh", det känndes både lättare och mera rätt att skriva, men se det fick man inte på det här forat inte  Några har öppet visat sitt förakt för folk som säger vad dom tycker istället för att hyckla, man blir då kallad för "mobbare" och anklagad för personangrepp m.m. Ibland får man nästan känslan av att vissa människor som återkommande sitter på forum har ett visst behov av översitteri, dom verkar finna ett nöje i att trycka ner sina medmänniskor. Bara för att jag säger vad jag tycker, så betyder inte det att jag inte kan vara en omsorgsfull medmänniska, snarare tvärtom, ingen behöver fundera på vad jag egentligen tycker om dom. Människor som däremot klassar mig som en egoistisk drummel och än värre saker, dom har jag inte värst mycket till övers för, inte heller dom som tror att dom är så mycket bättre än oss andra. Bara för att dom bestämt sig för hur man ska stava till ju/göh/juh, kan alla funktionerna på citatsknappen och läst en massa onödiga böcker, så betyder inte det att dom är bättre än andra. Dom utgör bara en sorglig liten klick som drar ner humöret/inspirationen hos andra. Om ni undrar vart mina ju/göh/juh tatt vägen så tyckte jag att det var enklast att skippa dom helt, så slipper somliga störa sig på att jag har svårt att bestämma mig för endera stavning.  Hmm...skriv som du vill, med eller utan citatmojäng!! Var den du är här (hur du är "live" har jag ju ingen aning om". Visst, du kan vara hård i dina kommentarer men du kan uppenbarligen vara väldigt go oxå efter vad jag ser. Håller inte med dig i allt men så är det ju. Du håller förmodligen inte med i allt jag skriver heller. Faktum är att jag utifrån det jag läst och sett här så hyser jag stor respekt för dina inlägg.
|
|
|
|
|
12-06-2005, 11:50
|

Medlem
Antal inlägg: 1 749
Medlem nr: 5 033

|
---
|
|
|
|
|
12-06-2005, 15:02
|

Medlem
Antal inlägg: 307
Medlem nr: 3 696

|
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 12:27) Några har öppet visat sitt förakt för folk som säger vad dom tycker istället för att hyckla anta att dom också tycker att dom säger vad dom tycker utan att hyckla?  men jag håller med om att det är töntigt att man inte FÅR ha kommentarer bara för att man inte läst en bok... eller att man inte får vara negativ om ett ämne för den delen
--------------------
*************** Mälaröarna, zon 2
|
|
|
|
|
12-06-2005, 15:19
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Hmmm.... Tror att du kom som ny här Reserv när det var bråk här senast/sist? och jag (antagligen några till?) trodde att du var kvinna och tog namnet Reserv som substitut för ett annat alias här. Jag har fortfarande svårt att tro att du är man, och den du säger att du är!  Tror att det var därför som du fick några mot dej direkt. Kvinnan jag tänker på blev väldigt "len i munnen" i andra sammanhang, men fräste på med nytt alias. Så tror jag att det är.... Kan ju ha tokfel!
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
12-06-2005, 15:48
|
Medlem

|
CITAT (Berith @ 12-06-2005, 16:19) Hmmm.... Tror att du kom som ny här Reserv när det var bråk här senast/sist? och jag (antagligen några till?) trodde att du var kvinna och tog namnet Reserv som substitut för ett annat alias här. Jag har fortfarande svårt att tro att du är man, och den du säger att du är!  Tror att det var därför som du fick några mot dej direkt. Kvinnan jag tänker på blev väldigt "len i munnen" i andra sammanhang, men fräste på med nytt alias. Så tror jag att det är.... Kan ju ha tokfel! Det är just detta jag inte tycker om hos folk på gatan eller folk på nätet... detta att ha förutfattade meningar och tycka att så måste det vara eller den och den måste vara något annat än de anger sig som... visst är det idag tyvärr så att sådant förekommer..jag menar onda människor som utger sig för att vara annat än de är ... över allt kan de finnnas -- men tänk om alla kunde vara öppna och ärliga...då behövde inte ni heller UTGÅ ifrån att det finns bedragare.... och vart hamnar vi om alla tycker att alla är bedragare???
|
|
|
|
|
12-06-2005, 15:48
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt... annars kan man få sig en snyting.
|
|
|
|
|
12-06-2005, 15:50
|

Medlem

|
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48) Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt... annars kan man få sig en snyting. Vilken är den innersta kretsen då? Tycker att jag då ha fått skriva vad jag vill och hur mycket jag vill utan att någon klagat!
|
|
|
|
|
12-06-2005, 15:51
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48) Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt... Ja, nu ska Reserv och Solis plocka ut sitt lag. Som i skolan.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
12-06-2005, 15:53
|

Medlem
Antal inlägg: 307
Medlem nr: 3 696

|
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48) Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt... annars kan man få sig en snyting. vi har faktiskt yttrandefrihet i det här landet och jag unnar mig rätten att tycka och skriva vad jag vill... Felix matte, vilka tillhör den innersta kretsen? är faktiskt bara nyfiken eftersom jag tycker det verkar som att alla hackar på alla rätt så generöst här emellan varven.
--------------------
*************** Mälaröarna, zon 2
|
|
|
|
|
12-06-2005, 15:54
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 12-06-2005, 16:19) Hmmm.... Tror att du kom som ny här Reserv när det var bråk här senast/sist? och jag (antagligen några till?) trodde att du var kvinna och tog namnet Reserv som substitut för ett annat alias här. Jag har fortfarande svårt att tro att du är man, och den du säger att du är!  Tror att det var därför som du fick några mot dej direkt. Kvinnan jag tänker på blev väldigt "len i munnen" i andra sammanhang, men fräste på med nytt alias. Så tror jag att det är.... Kan ju ha tokfel! Men spelar det någon roll om Reserv är en man eller kvinna? Är det inte lika bra att fråga rätt ut om personen i fråga är den du/ni trodde? Himla tragiskt med allt fjanteri!!!
|
|
|
|
|
12-06-2005, 16:01
|

Medlem

|
CITAT (Hannele @ 12-06-2005, 16:51) CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48) Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt... Ja, nu ska Reserv och Solis plocka ut sitt lag. Som i skolan. Tyvärr är jag en dålig lagspelare. Jag föredrar mitt eget lag! Sedan är det upp till var och en att välja själva om de nu tycker att de måste det.
|
|
|
|
|
12-06-2005, 16:05
|
Medlem

|
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48) Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt... annars kan man få sig en snyting. Tack för de orden Felix matte,,,, som jag förstått det så tillhör du den innersta kretsen... det lät fint av dig tycker jag innerligt
|
|
|
|
|
12-06-2005, 16:10
|
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429

|
CITAT (Eko @ 12-06-2005, 17:05) CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48) Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt... annars kan man få sig en snyting. Tack för de orden Felix matte,,,, som jag förstått det så tillhör du den innersta kretsen... det lät fint av dig tycker jag innerligt ? Snälla!... kan man få en förklaring?
|
|
|
|
|
12-06-2005, 16:14
|
Medlem

|
CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 17:10) CITAT (Eko @ 12-06-2005, 17:05) CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48) Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt... annars kan man få sig en snyting. Tack för de orden Felix matte,,,, som jag förstått det så tillhör du den innersta kretsen... det lät fint av dig tycker jag innerligt ? Snälla!... kan man få en förklaring? Joo.... Så länge jag varit då och då inne på odla. nu.... så har jag funnit dina inlägg och ...blivit inspirerad av dem... dvs. jag tycker uppriktigt om dina inlägg.... men för mig känns det som att du hör till dem som oftast är inne på nätet....dom som tillhör innekretsen... dom som de facto formar odla.nu forum. Därför säger jag vad jag säger...själv är jag relativt okänd på detta forum
|
|
|
|
|
12-06-2005, 16:17
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (Eko @ 12-06-2005, 17:05) CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48) Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt... annars kan man få sig en snyting. Tack för de orden Felix matte,,,, som jag förstått det så tillhör du den innersta kretsen... det lät fint av dig tycker jag innerligt Visst tillhör Felix matte "innersta kretsen" men, hon får ta emot rejäla smällar mellan varven har jag reagerat på.  Så det kan inte ha att göra med hur länge man vart med, då måste det bara vara at man har egna avvikande åsikter. Och det tillåts oftast inte.
|
|
|
|
|
12-06-2005, 16:20
|
Medlem

|
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 17:17) CITAT (Eko @ 12-06-2005, 17:05) CITAT (Felix matte @ 12-06-2005, 16:48) Det gäller att tillhöra "den innersta kretsen" för att få skriva ner sin åsikt... annars kan man få sig en snyting. Tack för de orden Felix matte,,,, som jag förstått det så tillhör du den innersta kretsen... det lät fint av dig tycker jag innerligt Visst tillhör Felix matte "innersta kretsen" men, hon får ta emot rejäla smällar mellan varven har jag reagerat på.  Så det kan inte ha att göra med hur länge man vart med, då måste det bara vara at man har egna avvikande åsikter. Och det tillåts oftast inte.  Jag kan inte annat än att hålla med...men du kan inte se bort från det ena och andra...och sedan referera till "innersta kretsar " själv.... Fan kan vi inte lära oss att ta vara på varandras kunskaper istället fö r att trät`?????????????????????????
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|